Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja sasu »

Pro-turbosta tuli mulle (matkahuoltoon) uusi kahdessa päivässä hintaan 900,00
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

saabvector kirjoitti: Mikä sen Gt 17.sta rikkoo ? Moni kehuu ajelleensa yli 300000 km mutta 90 % näyttäisi laukeavan 100 - 150 tonnin kohdalla.
Gt 17.sta edustavat liikkeet eivät tietenkään hauku omaa, kertovat että Garretteja käytetään " hyvällä " menestyksellä VW, Audi, Mb ja Bmw autoissa, Saabin merkkiliike myöntää että voitelu ei tässä moottorityypissä ole riittävä Garretille.
Mie purin yhen loppuun ajetun gt17-ahtimen. Se on yksinkertaisesti niin heppoinen. Laakerointi ja oikeastaan ihan kaikki siinä. Niin heiveröinen se kokonaisuus on, että en yhtään ihmettele miksi niitä ei kannata edes huoltaa. Akselin mutteria avatessa/kiinni kiertäessä voi vääntää akselin mutkalle. Olikohan se 3 vai 4mm paksuinen? En nyt jaksa muistaa. Ei sitä ole tehty kestämään 300tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Eli se on viritetty mahdollisimman kevyeksi ja herkästi herääväksi > laakerointi alimittainen > kestävyys :evil:
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

saabvector kirjoitti:Gt 17.sta edustavat liikkeet eivät tietenkään hauku omaa, kertovat että Garretteja käytetään " hyvällä " menestyksellä VW, Audi, Mb ja Bmw autoissa,
Kaikki Garretit eivät ole heikkoja. Esimerkiksi tonnarista löytyvä T3 saattaa hyvinkin kestää auton iän.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juu siis nuo gt15 ja gt17 on sieltä heiveröisestä päästä. Gt25, 28 jne on jo järeämpää tekoa. Tosiaan vanhoista tb03 ja 04 -ahtimista ei voida rakenteen suhteen edes tässä yhteydessä puhua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitäköhän tapahtui.. tienpäällä ..Edit. turbo siis

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tuo on kyllä jännä juttu,kun viime kesänä hajos oma garretti n.200 000km:ssä...hovikorjaajani ei millään uskonut että voi levitä turbo jo tuossa vaiheessa, olinhan 5v ajan itse pitänyt kuin kukkaa kämmenellä..ite olin vähän että "ihmeen kauan kesti garretti saabissa"

onko muilla merkeillä sitten kun turbopelin ostaa niin paaliin asti ajellaan...kai nyt on tehty kunnon testit aikoinaan kun 9-5:iin on garret valittu valmistajaksi?!

aiemmin mainittu että gt17 on muissakiin merkeissä kiinni?ongelmia siellä samoissa km:ssä?!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin