![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mielestäni kiinavehkeessäkin on, kun tarkasti katsoo kuvaa, tupla-yhteet heti turbon jälkeen.
Tässä linkit:
http://exhaustchina.en.alibaba.com/view ... es_for.jpg
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... s-downpipe
Aivan! Eli siis loppu summa jää selkeästi ton 260 euroa alle, kun ottaa huomioon dollarin kurssin.soap95 kirjoitti:Se on muuten noin 194 $
Voihan joku ottaa yhden kolkin downpipen testiksi. Ei tuo noin 170€ + suomen postit nyt paha hinta ole, jos on sopiva palikka. Kaipa tuolla tehtaalla jonkinlaiset sapluunat näiden muidenkin mallien putkille on..Azanovix kirjoitti:
Alibaban sivuilla näkyvät muut dp:t eli 9-3:n ja 9000:n versiot ovat kuulemma "custom made" eivätkä välttämättä sovi jokaiseen ko malliin. Tarkempaa tietoa en kysynyt noista, mutta lienee helpompaa jättää ne tästä pois.
Linkissäsi mainitaan tullin määräksi auton moottorin osille 2,7%. Ei iso ero, mutta kuitenkin. Selvitän vielä tullilta tarkemmin asian, niin ei tule hutilyöntejä.f-19 kirjoitti:Muutaman euron päälle 200e per dounpaippi jos tilaa 10kpl, ei kyllä ollenkaan paha jos tuote on yhtään mitä lupaavat!
Ja rahti olisi $75 tuli paippeja 10 tai 100kpl?
Tulli auton osille on n. 3-5% luokkaa, nämä lienee moottorin osia eli 2,9%.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/net ... /index.jsp
Lisäksi Alvit normaalisti, 23% kaiken päälle.
Oleellista on se, että heti pakopesän (jossa pakokaasun energiasta yritetään ottaa talteen mahdollisimman suuri osa pyörimisliikkeeseen) jälkeen on mahdollisimman suuri vapaa tilavuus, johon kaasu saa purkautua, jolloin sen paine laskee ja se alkaa jäähtyä. Myös kaasuvirtauksen nopeus on pienempi isossa putkessa. Kun lämpötila on laskenut, se mahtuu kaasujen tilanyhtälön mukaisesti jo pienempäänkin putkeen. Tietysti isomman putken virtausvastuskin on pienempi, mutta ennekaikkea ahtimen pyörimisnopeuden kasvua vastustava kaasujousi on löysempi isolla dp:llä. Joku kaasufysiikkaan perehtynyt voisi tietysti antaa tästä täsmällisemmän kuvauksen.NoNI kirjoitti:Kyllähän se paremmin virtaava dp vaikuttaa, että "turbo" herää nopsemmin ja eikös se pudota pakolämpötilojakin?