Vetoakselin tukilaakeri
Vetoakselin tukilaakeri
Eli mikä on koko ja miten vaihtuu oikean puolen vetoakselin tukilaakeri....? auto on 95 -00 Aero vastauksista jo etukäteen kiittäen jäsen nro 744.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Laakeri vaihdettu ja ääni loppui siihen ja ei tainnut olla kovin tuttu juttu kun ei kerinnyt tulla yhtään vastausta....t.jäsen nro 744
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Millainen oli ääni ja kummalta puolelta ääni tuntui kuuluvan? Tuo lienee pelkääjän puolella tuo tukilaakeri? Itsellä kuuluu molempien napojen vaihdon jälkeenkin ajoittain "vollotus". Pitäis jaksaa selvittää tuo ääni ku auto on muuten suht hiljainen niin meinaa ottaa kupoliin tuo.myllypa kirjoitti:Laakeri vaihdettu ja ääni loppui siihen t.jäsen nro 744
Oliko paha vaihtaa ja oliko kallis?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Itse vaihtaen meni aikaa yksi ilta töiden jälkeen ja ääni oli kuulunut jo monta vuotta mutta nyt päätin ottaa tuon pöydälle ja tutkia loppuun ja tosiaankin ääni oli ihan selvä laakerin ääni jota haettiin mm. pyöränlaakereistakin mutta niitä ei vaihdettu kun niissä ei ollut vikaa ja ääni kuului selvästi oikealta puolelta ja kääntely ei siihen vaikuttanut eli rengas pois vetoakseli irti ja laturin jalka irti ja sitten saa loputkin vetoakselista käteen ja pöydälle ja laakeri irti ja uusi tilalle.Hintaa irto laakerilla 18e.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
vaikuttiko vetoakselin tukilaakeri vika navan tai renkaan pyörimiseen negatiivisesti?
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Ei vaikuttanut renkaan pyörimiseen mitenkään käteen tuntuvasti mutta vika paljastui siten että laitettiin anturit paikoilleen ja lähdettiin ajamaan autolla niin kuulokkeisiin tuolta tuli selvästi ääni esille.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Hei,
Onko jollain tiedossa tukilaakerin mitat tai malli? Vai onko jokin sellainen koko kyseessä ettei laakerikaupasta löydy? Omassa vetari jyrisee joten samaan vaivaan vaihtaisin laakerinkin. Autoni on vm-99 jos sillä on merkitystä.
Onko jollain tiedossa tukilaakerin mitat tai malli? Vai onko jokin sellainen koko kyseessä ettei laakerikaupasta löydy? Omassa vetari jyrisee joten samaan vaivaan vaihtaisin laakerinkin. Autoni on vm-99 jos sillä on merkitystä.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Onko dieselin laakeri samanlainen kuin bensakoneisessa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=127876
EDIT: linkki korjattu
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=127876
EDIT: linkki korjattu
Viimeksi muokannut jus, Ma Syys 03, 2012 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Hei,
Linkki ei toimi...
Linkki ei toimi...
Re: Vetoakselin tukilaakeri
jus kirjoitti:Onko dieselin laakeri samanlainen kuin bensakoneisessa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=127876
EDIT: linkki korjattu
Kiitos, kyllä se sama taitaa olla bensassa ja dieselissä, pitää vielä kotona varmistaa homma EPC:n avulla...
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Onko ääni sellainen ajoittainen jurina? Itellä on tuollainen ja se kuulostaa tulevan siltä suunnalta. Pitääpä lisätä korjauslistalle tämäkin.myllypa kirjoitti:Laakeri vaihdettu ja ääni loppui siihen ja ei tainnut olla kovin tuttu juttu kun ei kerinnyt tulla yhtään vastausta....t.jäsen nro 744
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Tuli tosiaan tuohon traktoriin se laakeri vaihdettua. Samalla meni myös uusiksi laakeripukki, koska laakeri oli syönyt pesän ihan väljäksi. onneksi uusi tuki ei maksanut kuin n.50€ Saabilta. Nyt kun on laakeri ehjä niin eron huomaa ajossakin, enää juurikaan jyristä vedättäessä matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisi roplatuksia.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Onnistuko kuinka helposti piharanena? Vai tartteeko perinteiseen tyyliin purkaa puoli autoo...?Frostgrey kirjoitti:Tuli tosiaan tuohon traktoriin se laakeri vaihdettua. Samalla meni myös uusiksi laakeripukki, koska laakeri oli syönyt pesän ihan väljäksi. onneksi uusi tuki ei maksanut kuin n.50€ Saabilta. Nyt kun on laakeri ehjä niin eron huomaa ajossakin, enää juurikaan jyristä vedättäessä matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisi roplatuksia.
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Onnistuu ihan koti oloissa aika helposti, nokka vaan hieman ylös että mahtuu kömyämään auton alle. Oikea eturengas irti, alapallo irti. Sitten saakin vetarin naputeltua irti väliakselista. Tämän jälkeen väliakselin laakerituen pultit irti, jonka jälkeen väliakseli tukineen lähtee nyppäämällä laatikosta. Tätä ennen kannattaa kyllä laatikkoöljyt valutella pois.JouniCSE kirjoitti:Onnistuko kuinka helposti piharanena? Vai tartteeko perinteiseen tyyliin purkaa puoli autoo...?Frostgrey kirjoitti:Tuli tosiaan tuohon traktoriin se laakeri vaihdettua. Samalla meni myös uusiksi laakeripukki, koska laakeri oli syönyt pesän ihan väljäksi. onneksi uusi tuki ei maksanut kuin n.50€ Saabilta. Nyt kun on laakeri ehjä niin eron huomaa ajossakin, enää juurikaan jyristä vedättäessä matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisi roplatuksia.
Itellä lähti se laakeri tosi helposti tuesta irti, kun oli se pesä ihan väljä. Laakerin lukkosokat on aika rajuja minkä takia pilipapa pihdit katkes noita vääntäessä, lopuksi sain ne ruuvareilla väännettyä pois. Vanhaa laakeria hyväksi käyttäen sain painettua uuden laakerin uuteen tukeen suht helposti.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Vetoakselin tukilaakeri
Täällä mahtaapi olla sama vika. Eli ulommaista vetaria ei tartte irroittaa navasta? Kääntää vaan riittävän sivuun alapallo irroitettuna ok. Olikos kellään noita laakerin mittoja hakisin valmiiksi uuden, kun ei noita marmoreita täällä ole.
Tuo vissiin on ryvennyt jytisemään ja tuntuu jo rattiakin täryyttävän, kääntely ja jarrutus, vedätys, vapaalle laitto ei vaikuta mitään ääneen eli eikai se pyöränlaakerikaan ole syyllinen?
Tuo vissiin on ryvennyt jytisemään ja tuntuu jo rattiakin täryyttävän, kääntely ja jarrutus, vedätys, vapaalle laitto ei vaikuta mitään ääneen eli eikai se pyöränlaakerikaan ole syyllinen?
9-5 Aero - 00