10 000km öljynvaihto
Re: 10 000km öljynvaihto
IMO yläkautta imeminen kuulostaa huonolta idealta siksi, että sillä tavalla 100% varmuudella irronneet karstat jää öljypohjaan ja öljysihti ja öljysuodatin menee tukkoon. Eihän ne toki välttämättä tule kaikki pihalle normaalissakaan vaihdossa, mutta todennäköisyys sille on varmasti suurempi. RE85:llä ajaminen nimeomaan irrottaa karstaa koneesta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 10 000km öljynvaihto
Putipuhdas koneistettu vaihtokone - ei vanhoja karstoja....blobbo kirjoitti:IMO yläkautta imeminen kuulostaa huonolta idealta siksi, että sillä tavalla 100% varmuudella irronneet karstat jää öljypohjaan ja öljysihti ja öljysuodatin menee tukkoon. Eihän ne toki välttämättä tule kaikki pihalle normaalissakaan vaihdossa, mutta todennäköisyys sille on varmasti suurempi. RE85:llä ajaminen nimeomaan irrottaa karstaa koneesta.
Re: 10 000km öljynvaihto
sitten tuo menettely joka toisella vaihdolla lienee rutosti parempi kuin normaali 20tkm vaihtoväli.pilkkitikka kirjoitti:Putipuhdas koneistettu vaihtokone - ei vanhoja karstoja....blobbo kirjoitti:IMO yläkautta imeminen kuulostaa huonolta idealta siksi, että sillä tavalla 100% varmuudella irronneet karstat jää öljypohjaan ja öljysihti ja öljysuodatin menee tukkoon. Eihän ne toki välttämättä tule kaikki pihalle normaalissakaan vaihdossa, mutta todennäköisyys sille on varmasti suurempi. RE85:llä ajaminen nimeomaan irrottaa karstaa koneesta.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
E: Niin ja siellä öljypohjassahan on välipohja, jonka alapuolella on varsinainen öljysihti ja myös poistoproppu. Eli yläkautta ei pääse sinne välipohjan alle.
katso vaikka:
http://3.bp.blogspot.com/_NzJGgOJk45Y/S ... G_0049.JPG
Re: 10 000km öljynvaihto
Joku muistaakseni jossakin kohtaa kirjoitti, että Saab on siirtynyt 5W30 öljyyn sen takia, että kaikki ketjuhärpättimet ja muut kestää paremmin ? Motonetin GM 5W30:llä mennään, n. 5 - 10 tkm välein, aina kun vaan jaksaa vaihtaa. Välillä 5 tkm huuhteluja, on se niin halpaa.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 10 000km öljynvaihto
E: Niin ja siellä öljypohjassahan on välipohja, jonka alapuolella on varsinainen öljysihti ja myös poistoproppu. Eli yläkautta ei pääse sinne välipohjan alle.
katso vaikka:
Siltähän tuo näyttää ja sepä selittäisi. Kiitoksia kuvasta. Mutta mihinkäs kohtaa öljytikku tuota öljypohjaa oikein osuu? Kuvassa näkyy vinosti ylöspäin suuntautuva putkenpätkä pohjan oikeassa laidassa. Sinnekö mittatikku tökkää?
katso vaikka:
Siltähän tuo näyttää ja sepä selittäisi. Kiitoksia kuvasta. Mutta mihinkäs kohtaa öljytikku tuota öljypohjaa oikein osuu? Kuvassa näkyy vinosti ylöspäin suuntautuva putkenpätkä pohjan oikeassa laidassa. Sinnekö mittatikku tökkää?
Re: 10 000km öljynvaihto
Kun öljypohja on irti, näkyy tikusta pitkä pätkä, ainakin 10 senttiä ihan vapaasti koneen sisällä (en tiedä koskettaako jossain kohtaa välipohjaa). Eli siis jos letku tulee samaa reittiä, se pääsee vaeltamaan koneen sisällä, kunnes osuu tuohon välipohjaan.