V6 ei käy kaikilla.
V6 ei käy kaikilla.
Elikkäs lauantaina oli oulun reissu ja päästyämme perille huomasimme liikennevaloissa että auto ei käy kaikilla pytyillä, eipä siinä lähdimme takasin myöhemmin ja kotia päästyämme kone toimi melkein oikein, eli paremmin muttei hyvin. tänään vaihoin tulpan, ei vaikutusta...luultavasti DI-kassu on rikki. mutta nyt kone naputtaa melko isosti eli mitä muuta siitä särky ku tuo kasetti? kilometrejä tuli n.180... Kiitoksia etukäteen!
Re: V6 ei käy kaikilla.
aiheen kiinnostavuuden myötä ajattelin kirjoitella lisää, eli kassu vaihdettu ja kone käy paremmin kun koskaan mutta naputus ei lähtenyt pois. kokeilin irrottaa alipaine letkuja ja ääni katosi siihen asti kunnes laitoin letkun takasin... seuraavaksi vaihdan öljyt oisko mitään vaikutusta...
Re: V6 ei käy kaikilla.
jaahas, eipä toimi vieläkään, kun laittaa vedon päälle koko auto alkaa vatkaamaan, ideoita?
Re: V6 ei käy kaikilla.
Bensapumppu, ilmamassamittari... Onhan noita mahdollisia vikapaikkoja, sid info auttaisi arvailuissa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: V6 ei käy kaikilla.
immun töpselin käytin irti sillä ei ollu vaikutusta... bensa suodattimen arvelin vaihtaa myöskin. outoa on tosiaan se kun vatkaus alkaa vain ja ainoastaan pikkukierroksilla kun veto lähtee päälle tai risteykseen valuttaa hitaasti. toki alkuperäisellä oulun reissulla se vatkasi myös vapaalla... mietin että olisiko joku venttiili palanut?
Re: V6 ei käy kaikilla.
viisaammat sanoivat että kone nakuttaa, mitkä asiat vaikuttavat nakutukseen?
Re: V6 ei käy kaikilla.
Mm. väärät, liian kuumat tulpat, väärät, esim. ei-resistoritulpat DI-systeemissä, öljyn pääsy palotilaan (pisarasytytys), karsta palotiloissa (hehkusytytys).Spemor kirjoitti:mitkä asiat vaikuttavat nakutukseen?
Re: V6 ei käy kaikilla.
okei, mutta mikä estää/tunnistaa nakutuksen? bensa on 98:sia ja tulpat ovat oikiat ja tosiaan sytkäkasetti on vaihdettu... pitää varata aika töpselin nokkaan jos sieltä selviäis jotaki
Re: V6 ei käy kaikilla.
Trionichan sitä yrittää hallita, haistelee tulppien kautta ionisaatiomiottauksella palotapahtumia ja säätää mm. sytytystä saamiensa tietojen mukaan. Mutta ei sekään määräänsä enempää kykene tekemään jos nakutus johtuu esim. jostakin edellämainituista syistä.
Re: V6 ei käy kaikilla.
Oikean nakutuksen kyllä kuulee vähemmänkin viisas, joten jos et itse kuule jotakin sellaista joka voisi kuvata termi nakutus niin sitä ei hyvin suurella todennäköisyydellä oikeasti kuule myöskään kukaan sinua viisaampiSpemor kirjoitti:viisaammat sanoivat että kone nakuttaa, mitkä asiat vaikuttavat nakutukseen?
Useimmat ennanvanhaiset kaasarikoneet sai nakuttamaan hyvinkin helposti varsinkin 92-oktaanisella bensalla. Nakutus lopetettiin/estettiin pääasiassa oikean jalan nilkan avulla... ja petroolikoneet ne vasta helppoja olikin saada nakuttamaan. Noissa koneissa pieni nakutus ei tehnyt mitään kummempaa hallaa koska varmuuskertoimia oli käytetty runsaalla kädellä ja palopaine oli muutenkin matala verrattuna nykymyllyihin. Nykyaikaisessa bensaturbomoottorissa korvin kuultava nakutus tarkoittaa sitä että mäntäpistiäinen on tullut kylään ja on kovaa vauhtia menossa männästä läpi... nakuttava kone ei pitkään nakuttele.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: V6 ei käy kaikilla.
Näinhän tuolla aloitusviestissä sanotaan. Mikä nyt sitten kenenkäkin mielestä on naputusta, nakutusta ja vaikkapa kolkutusta, ja varsinkin kirjallisesti ilmaistuna..Spemor kirjoitti:kone naputtaa melko isosti
Ympäri Suomea on TECH:illä varustautuneita harrastajia, joten paikkakunnan ilmoittamalla voi jopa saada yhteydenottoja halukkailta auttajilta, eli kuunteluapua ja auto piuhan päähän niin selviää onko oikeasti detonointia vai peräti esim. mäntä menossa rikki tai vaikka kiertokangen laakeri. Mäntäpistiäinen kyllä kielii itsestään yleensä reippaana ohipuhalluksena jonka voi öljykorkin avaamalla aistia.
Re: V6 ei käy kaikilla.
auto on haapavedellä ja öljykorkista kurkanneena öljyt ei silmille hyppiny
Re: V6 ei käy kaikilla.
tuli sellanen mieleen onko check enginellä vaikutusta? tuossa on meinaan abs boxi resuna ja siitä syttyy joskus se check engine. ite istuin takapenkillä ajokunnottomana ja nyt tuli mieleen jos valo on palanut voiko se särkiä jotain vaikka vikavalo tulisi jarruista?
Re: V6 ei käy kaikilla.
no niin nyt on alustava diagnoosi tehty autokorjaamon puolesta: venttiilin nostin/nostimet. korjauksen hinta arvio n.700€
Re: V6 ei käy kaikilla.
ajattelin testin vuoksi kokeilla tuota forten puhdistus ainetta ennen 700€ remonttia... onko vinkkejä tuohon puhdistus operaatioon?