Sähköongelmia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mika.koskinen
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 17:45
Paikkakunta: Helsinki

Sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja mika.koskinen »

Moro,
Sähköongelmat vaivaavat 9-5:sta. Aikaisemmin yhtäaikaisesti takaovien keskuslukitus lakkasi toimimasta, siis kummaltakin puolelta. Nyt SID-näyttö pimeni ja takaluukun sähkölukko ei toimi eikä siis takaluukkua saa lukkoon.

Onko ongelmat teille tuttuja? Lieneekö syy Twice-/Dice-boksissa? Mitkä voisivat olla korvaavia liikkeitä?

Auto on 9-5 Wagon V6 -99.

terv. Mika
mika.a.koskinen at gmail.com
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Takaluukun johtosarja.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
mika.koskinen
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 17:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja mika.koskinen »

Terve 9000LPT,

Tarkenna vähän... Ehdotatko siis johtosarjaa vaihdettavaksi?

Mika
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

ei vaan murtumia haitarikohdassa siinä takaluukun yläpuolella missä tekevät mutkan...
verhoilua auki ja kolvi käteen...etsillä löytää juttua
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mika.koskinen kirjoitti:Terve 9000LPT,

Tarkenna vähän... Ehdotatko siis johtosarjaa vaihdettavaksi?

Mika
Haitari kumi/muovi pois paikaltaan. Tarkastaa vaurioiden laatu. Jos on mennyt jommastakummasta päästä, niin voi saada korjattu kolvaamalla vaurioituneet kohdat ja suojaamalla hyvin, jonka jälkeen vetää johtosarjaa siihen suuntaan, että saa kolvauksen kohdat pois joustavalta osalta.

Voi myös joutua vaihtamaan pätkän johtoja, jos on vaurioitunut molemmista päistä.

Haulla löytyy tosiaan juttua ja kannattaa varmistaa osien irroitus menetelmät, jotta ei riko muoviosia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin