Onko sulla henk.koht kokemusta kyseisestä ahtimesta? Kuinka kauan kesti? Itse hankin turboni täältä http://www.turbomeck.se/ noin vuosi sitten. Ruotsalaisfoorumilla haukuttiin täysin paskoiksi mutta päätin silti kokeilla... 20 tkm on nyt takana ja toimii, hukkaportti tosin on vaihtunut Forgen säädettävään. Kaveri on ajellut Bilteman turbolla nyt 30 tkm ilman hämminkiä, joten nämä ovat omakohtaisia kokemuksia asioista.Maximus kirjoitti:Tuo minkä mrreferee laittoi on kiinaturbo, eli älä koske siihen.
Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
2 ahdinta oli ja kumpikaan ei kestänyt. taisivat laueta molemmat n. 2000 km kohdalla. Mitsu on kyllä kestänyt.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
itse tuossa tilanteessa laittaisin ehdottomasti mitsun,aidon tietty!
siihen muutossarja garrettiin ni vot!
sais mielenrauhan ja naaman virneeseen softauksen jälkeen...
tollanen auto kaipaa kunnon puhaltimen!!!
siihen muutossarja garrettiin ni vot!
sais mielenrauhan ja naaman virneeseen softauksen jälkeen...
tollanen auto kaipaa kunnon puhaltimen!!!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Jasse-setä kirjoitti:http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... vckggu0qq7
£500 = n.640€
Rahti n.35€
Eli jos siirryn Garretista Mitsuun tarvitsen uuden kobran??
Plus se letkusarja?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Ei mun Garrettin vaihtuessa Mitsuun tarvinnut copraa vaihtaa.
Ehkä sillä saa imuilman kulkemaan paremmin? (tarpeellista/ko?)Sisäreikä turbiinikoteloon
on kaiketi muutaman millin avarampi, mutta pelaa sillä vanhalla hyvin.
Mikään ei tietenkään estä tekemästä parempaa.
Tuo oma ainakin puhkuu yli kilon paineita.
Vesiputket ja öljynpaineputki kyllä. Öljyn paluuputkeksi jää vanha.
Tuo sarja tuli PSC. 3 putkivänkyrää ja 2 12m/m banjopulttia+tiivisteet.
Garrettissa on 2 14m/m banjoa ja 1 12 m/m banjo. Mitsussa kaikki kolme 12 m/m.
Joissakin myyntikuvissa on letkukin mutta ei tässä sarjassa ollut.

Ehkä sillä saa imuilman kulkemaan paremmin? (tarpeellista/ko?)Sisäreikä turbiinikoteloon
on kaiketi muutaman millin avarampi, mutta pelaa sillä vanhalla hyvin.
Mikään ei tietenkään estä tekemästä parempaa.

Tuo oma ainakin puhkuu yli kilon paineita.

Vesiputket ja öljynpaineputki kyllä. Öljyn paluuputkeksi jää vanha.
Tuo sarja tuli PSC. 3 putkivänkyrää ja 2 12m/m banjopulttia+tiivisteet.
Garrettissa on 2 14m/m banjoa ja 1 12 m/m banjo. Mitsussa kaikki kolme 12 m/m.
Joissakin myyntikuvissa on letkukin mutta ei tässä sarjassa ollut.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, La Elo 18, 2012 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
tuolla blocketissa aina välillä halvalla vähän ajettuja
mitsuja(15T)...noin 200-300e,jos ei ihan uutta haluu
mitsuja(15T)...noin 200-300e,jos ei ihan uutta haluu

#2285
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Mitsun hinta on noussut kuutisenkymmentä puntaa, eivät. vaan ole päivittäneeet nettisivuja. Eli päivän hinta rahdin kanssa on noin 750 euroa. Tieto on tältä päivältä.Jasse-setä kirjoitti:http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... vckggu0qq7
£500 = n.640€
Rahti n.35€
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
No niin. Eli yhteenveto.
Jostain Mitsubishi TD04-15T, ja PCS:ltä sopiva letkusarja? Mitenkä se softaus? Lieneekö olevan pakollinen?
Jos Garrett, niin mikä järkevin? Biltema? Origianal?
Mitä jos käytetty mitsu, kuinka kova on riski hankkia susipaskan?
Siis rahaa en tähän halua upottaa joten tarkistan kaikki vaihtoehdot.
Jostain Mitsubishi TD04-15T, ja PCS:ltä sopiva letkusarja? Mitenkä se softaus? Lieneekö olevan pakollinen?
Jos Garrett, niin mikä järkevin? Biltema? Origianal?
Mitä jos käytetty mitsu, kuinka kova on riski hankkia susipaskan?
Siis rahaa en tähän halua upottaa joten tarkistan kaikki vaihtoehdot.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Aja kunnes kulkee vieläShadow_Fi kirjoitti:
Siis rahaa en tähän halua upottaa joten tarkistan kaikki vaihtoehdot.

Kaikki hyvät vaihtoehdot vaatii joko tuuria tai rahaa

Itse ostin aikoinaan huolletun TD04-15T -Mitsun nettivaraosan kautta, 350 euroa kustansi. Siinähän se on kohta 70 000 kilometriä puhkunut puhtia tuohon Stage 4 -femmaan

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Järkevintä on laittaa Garretti. Ei klooneja.
Ei muutoksia, uusi kestää 250tkm, normaalikäytössä. (Ehkä?)
Ö-pohjan putsaus on/oli paikallaan. Öljyn saanti turvattu kun on sihti puhdas.
Meidän perheessä on kaksi 9-5:sta. Suurin piirtein saman verran ajettuja.
Sedaniin tuli Garretti ja wagoniin Mitsu. Garretti pelaa 2.3:ssa ok. Amul arvo
molemmissa -10 ja +350 välillä vaihtelee kummassakin.
Molemmat on konfattu "viinalle".
Jos löytää ehjän käytetyn Garrettin ja huollattaa sen osaavissa käsissä, niin on halvin ratkaisu. Huolto-osia saa.
Takuuta ei ko. hommalle kukaan anna.
Ehkä jopa se omasi olisi huollettavissa VIELÄ.
Ei muutoksia, uusi kestää 250tkm, normaalikäytössä. (Ehkä?)
Ö-pohjan putsaus on/oli paikallaan. Öljyn saanti turvattu kun on sihti puhdas.
Meidän perheessä on kaksi 9-5:sta. Suurin piirtein saman verran ajettuja.
Sedaniin tuli Garretti ja wagoniin Mitsu. Garretti pelaa 2.3:ssa ok. Amul arvo
molemmissa -10 ja +350 välillä vaihtelee kummassakin.
Molemmat on konfattu "viinalle".
Jos löytää ehjän käytetyn Garrettin ja huollattaa sen osaavissa käsissä, niin on halvin ratkaisu. Huolto-osia saa.
Takuuta ei ko. hommalle kukaan anna.
Ehkä jopa se omasi olisi huollettavissa VIELÄ.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Auto on kyllä ajettavissa mutta jos kaiken ilon mitsusta haluaa niin tietenkin kannattaa hoitaa softat kuntoon.Shadow_Fi kirjoitti: Mitenkä se softaus? Lieneekö olevan pakollinen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
What do you guys think?
http://img138.imageshack.us/img138/9370/small1z.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/1306/small2r.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/4163/small3z.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/4007/small4a.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/507/small5.jpg
Edit: Kuvat ovat nyt pienennettyjä.
http://img138.imageshack.us/img138/9370/small1z.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/1306/small2r.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/4163/small3z.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/4007/small4a.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/507/small5.jpg
Edit: Kuvat ovat nyt pienennettyjä.

Viimeksi muokannut Shadow_Fi, Su Elo 19, 2012 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Reippaasti on ainakin pikseleitä tommoseen nettikäyttöön, mutta sitä tuskin kyselit. Kovin näyttäisi puhaltelevan öljyä tuo turbo ainakin tuon ahtoputken sisäpuolen perusteella. Tuliko mimmone luraus öljyä putkesta, kun avasit?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Kyllähän sieltä tuli sellainen hiusohut virta, noin 10 sekunttia. Ei kovin järjettömänä sitä tullut.
Tulitikkurasia olisi poliksi täynnä?
P.S.
Kuvat ovat nyt sopivampia nettikäyttöön?
Tulitikkurasia olisi poliksi täynnä?
P.S.
Kuvat ovat nyt sopivampia nettikäyttöön?

Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Uusi turbo - Mikä ja mistä?
Siis jos nyt minun mielipidettä kysyttäisiin, niin ajelee vanhalla ahtimella niinkauan kun öljyn lisäys on vähemmän kuin litra tonnille. Sitten kun rupee olemaan tommosta, niin paras vaihtoehto on uusi aito mitsubishi samaa mallia mikä on aerossa. Seuraava vaihtoehto on uusi aito GT17. Sitte kolmas vaihtoehto on käytetty aito mitsubishi. Käytettyä GT17 ahdinta en enää laita autooni ja en sitä vaihtoehtoa kenellekään suosittele. Kokemusta nimittäin on. Iloa kesti peräti vuoden, kun käytetty käsikopelolta välyksetön ahdin laukesi. Tuon ahdinmallin loppu siis tulee nopeasti, sitten kun se tulee...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01