P0106 ja pinl 0

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

P0106 ja pinl 0

Viesti Kirjoittaja pjy »

Hei,

Heti aluksi pitää antaa pientä taustatietoa ennenkuin menen itse asiaan.
Vaihdoin tossa viikonloppuna imusarjan letkuja sekä evapin. bybassilta menevä ohutta letkua vaihdettaessa letkun toisessa päässä sörkkimään yhden takaiskuventtiilin kovan letkun poikki. En tiedä tämän nimeä, mutta sekin lähtee nokalta ja haarautuu taka osassa jossa tämä takaiskuventtiili meni poikki juuresta. Sain tän väliaikaisesti jollainlailla korjattua silikoniletkua päälle laittamalla. Ei ole tarkoitus jättää lopulliseksi mutta onkohan tätä mahdollista mitenkään korjata (tai varmaan on mutta miten), kun takaiskuventtiilistä lähtee kova kaareva letkun pätkä punaiselle o-renkaalle. Tässä vielä kuva jossa noin keskellä ylhäällä näkyy pienipala sinistä silikoniletkua mustan letkun päällä.

Kuva


Nyt pari päivää ajettua tuli sitten tuo P0106 ja pinl näyttää 0:aa sid:ltä katsottuna. Kun auton käynnistää uudestaa seilaa kierrokset vähän ja pinl on jossain 500:n kohdalla vähän kaasua ja pinl häviää taas 0:aan sekä seilaus loppuu. Voiko vika olla tuossa takaiskuventtiilin liitoksessa jonka korjasin vai jossain muualla. Hain foorumilta ja yksi tärppi osui antureihin.
Ilmamassamittarin jo testasin toisella, että siinä ei ole mitään vikaa. Onko vaarallista ajaa lyhyitä matkoja?
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: P0106 ja pinl 0

Viesti Kirjoittaja pjy »

Ongelma ratkesi tutkimalla letkuja. Yksi letkuista oli irronnut kun vaihdoin bypassin mankulta lähtevää letkua. En tiedä mikä letkun tarkoitus tai mikä sen nimi on mutta kuva puhukoon puolesta. Eli sinisen letkun alapuolella oleva kuparinen liitäntä ja siinä pitäisi olla liitettynä musta letku kiinni. On tainnut käydä työtapaturpa letkuja vaihdettaessa.

Kuva
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Vastaa Viestiin