![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
oi niitä aikoja!
...tais olla joskus niinistön aikana....
Nyt kävi itselle ajatusvirhe, ajattelin koko ajan turbon päätäHook kirjoitti:väittäisin että siinä laipassa on takapuolelta asennetut vaarnapultit, kuten on muttereilla olevien pyörännavoissakin. mitä olen muutamia katsonut, että takapuolella on sellainen kupu, joka estää läpimenon.raimsshi kirjoitti:Ihan normaali M8 kierre, pinnapultithan siinä on.mienkoiv kirjoitti:hiukan hirvittää tuo dp:n irrotus tuosta pakoputken päästä..on pultit sennäkösessä kunnossa että kuulen jo korvissani *naps*
mites kannattaa tohon varautua,millä tiedoilla marssin etukäteen pulttikauppaan,mitat,kierrekoot ym...pinnapulttejako?
Joo... taisi erehtymistodennäköisyys olla likimain 100%Hook kirjoitti:Mustia on marmoriltakin ostetut. Tiivistekeskuksen vakuuttavasti asiansa osaava myyjä tutki täälläpäin alkuperäisen materiaalin kimmoisuuden sellaisella pompautuslaitteella ja totesi vitoniksi. onkos se hnbr lähempänä vitonia vai nbr:ää kimmoisuuden osalta? lähinnä että mikä on erehtymistodennäköisyys...
Mitähän sulle loppujen lopuksi onkaan myyty...Hook kirjoitti:Tarkennus. Vantaan Tiivistekeskuksen öljypohjan ja öljypumpun koon viton o-renkaat ovat mustia. (Eikä ole vihreää raitaa) Kun taas samasta paikasta ostettu t5 läppärunko-imusarja viton on vihreä, eli on tukku toimittajasta kiinni.
Käyttökohteen perusteella FKM on huono suositus koska käyttölämpötila-alue mahtuu sallittuun väliin NBR:llä, mutta ei FKM:llä. Ja edelleen olen sitä mitä mieltä että melkoinen ihmemies saa Tiivistekeskuksen myyjä olla jos erottaa värikoodaamattoman FKM:n NBR:stä.Hook kirjoitti:Käyttökohteen perusteella suositus oli viton, eli en nyt ihan osaisi karttaakkaan vitonia noissa kohteissa, kun öljy pyörii parhaimmillaan siinä 120c+...
jaksaako kuroa konetta ylöspäin sitten lopuksi pelkällä pulttien kiristykselläHook kirjoitti:...vielä tuosta kannatinpalkista. ei ole millään lailla välttämätön. riittää että löysää sentin apumiehrnpuolen apurungon pultteja ja öljypohja mahtuu tulemaan konetta nostamatta.
pikkasen joutuu tässäkin menetelmässä kampeamaan sorkkaraudalla konetta hihnapyörän päästä kuskin suuntaan.
no voi hitto,kännipäissäni aattelin mielessäni juuri tota moottorin ylätukea..kävi vähän ihmetyttämäänvesa67 kirjoitti:Ei kone makaa apurungon varassa vaan roikkuu yläkiinnikkeessä. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto kyllä jos tuota kannatinta ei ole. Apurungon pultit sitten vaan muistaa vetää kireälle ja sorkkaraudalla ei saa painaa hihnapyörän kehästä vaan keskeltä. Tai sitten käyttää sitä ruuvipuristinta kuten alkuperäisessä ohjeessa