P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Mistä löytyisi helpoin kohta liittyä P-väylään OG 9-3 (manuaali ilman TC) ja OG 9-5 (aut. ja TC)? Onko Mittariston, ECU:n ja TCM:n lisäksi muita paikkoja?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Juottelin suoraan t7 liittimeltä lähtevistä piuhoista. Aika paksu eriste ja vähän kuparisäikeitä johdoissa, eli varovaisuutta noudattaen. Eli kuorin näkyviin vähän kuparia ja juottelin rosvojohdot kiinni.
Puukolla käytännössä joutu vuoleskelemaan eristeen.
Nappe pisti rosvopiuhoista uuden softan sisään, eli tuntus toimivankin.
Puukolla käytännössä joutu vuoleskelemaan eristeen.
Nappe pisti rosvopiuhoista uuden softan sisään, eli tuntus toimivankin.
99T-museopeli
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Hienoa että jaksoit vastata. Reilusti yli 200 lukukertaa tälläkin kysymyksellä ilman vastausta alkoi vähän mietityttämään että eikö kukaan tosiaan ole omia johtoja liittänyt autoon trionicin päivityksen yhteudessä vai eikö asiasta haluta kertoa...
Ilmeisesti juotit johdot suoraan akvaarion kannen alapuolella olevaan ecun liittimen johtoihin? Veditkö piuhan hanskalokeroon vai pääseekö boksilta helposti edes viemään johtoja hanskalokeroon? Kunhan kelit lämpenee, niin pääsen itsekkin tutkimaan 9-3 ja 9-5 liitäntä mahdollisuuksia.
Ilmeisesti juotit johdot suoraan akvaarion kannen alapuolella olevaan ecun liittimen johtoihin? Veditkö piuhan hanskalokeroon vai pääseekö boksilta helposti edes viemään johtoja hanskalokeroon? Kunhan kelit lämpenee, niin pääsen itsekkin tutkimaan 9-3 ja 9-5 liitäntä mahdollisuuksia.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Omaani juotin piuhan suoraan ECU:n piirilevylle ja kotelon reiästä ulos jalkatilaan.
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Ilmeisesti 9-3:een ja BDM-piuhan?melberi kirjoitti:Omaani juotin piuhan suoraan ECU:n piirilevylle ja kotelon reiästä ulos jalkatilaan.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Mihin tarkoitukseen tällaiset liitännät?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Automaatissa TCM. Manuaalissa ECU:n liittimen johdoista. Näistä olen itse P-bussiin kytkeytynyt. Luonnollisesti hieman kuorimalla johdosta eristettä pois ja siihen haaroitus tinaamalla. Voihan sinne ecun sisäänkin ne CAN L ja H piuhat tinata tietysti jos ei halua johtoja kuoria lainkaan.
T7Suiten reaaliajassa käyttämiseen ja nopeaa softanvaihtoa varten on kätevä liitäntä jos omistaa Lawicel CANUSB:n.
T7Suiten reaaliajassa käyttämiseen ja nopeaa softanvaihtoa varten on kätevä liitäntä jos omistaa Lawicel CANUSB:n.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
9-5 manual. CAN-väylää tarkoitin, mutta otin samalla ulos BDM-piuhankin, niin voi tehdä kaiken poistamatta ECU:a autosta.Blade kirjoitti:Ilmeisesti 9-3:een ja BDM-piuhan?melberi kirjoitti:Omaani juotin piuhan suoraan ECU:n piirilevylle ja kotelon reiästä ulos jalkatilaan.
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Just tälle Lawicelle tein piuhat. Otin samalla +12V ja GND siitä ecun liittimeen menevistä johdoista.
Aika kovaa muovia johtimet nykysissä autoissa, joten kuorimapihdeillä sai isommista kivasti pätkän eristettä pois niin, että kaksi vierekkäistä viiltohaavaa ympäri eristeen ja kannaksen sivareilla leikkas pois.
Piuhat pujotin Ecun vasemmalta puolelta (auton edestä katsottuna) suoraan alas ja ne tupsahti hanttarin jalkatilaan suoraan pienellä avittamisella. Ei riittänyt virtaa irroitella hanskalokeroa ja porailla, joten siihen jätän ja pistän piiloon johonkin.
Hanskalokeron irrottamalla sais kyllä helposti sinne sisään liittimen piiloon.
Aika kovaa muovia johtimet nykysissä autoissa, joten kuorimapihdeillä sai isommista kivasti pätkän eristettä pois niin, että kaksi vierekkäistä viiltohaavaa ympäri eristeen ja kannaksen sivareilla leikkas pois.
Piuhat pujotin Ecun vasemmalta puolelta (auton edestä katsottuna) suoraan alas ja ne tupsahti hanttarin jalkatilaan suoraan pienellä avittamisella. Ei riittänyt virtaa irroitella hanskalokeroa ja porailla, joten siihen jätän ja pistän piiloon johonkin.
Hanskalokeron irrottamalla sais kyllä helposti sinne sisään liittimen piiloon.
jcarlson kirjoitti:Automaatissa TCM. Manuaalissa ECU:n liittimen johdoista. Näistä olen itse P-bussiin kytkeytynyt. Luonnollisesti hieman kuorimalla johdosta eristettä pois ja siihen haaroitus tinaamalla. Voihan sinne ecun sisäänkin ne CAN L ja H piuhat tinata tietysti jos ei halua johtoja kuoria lainkaan.
T7Suiten reaaliajassa käyttämiseen ja nopeaa softanvaihtoa varten on kätevä liitäntä jos omistaa Lawicel CANUSB:n.
99T-museopeli
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Tilasin just lawicel canusb:n. Onko jossain kuvaa mitkä johdot pitää molestoida, että saan ton purkin kytkettyä pysyvästi kojetauluun? tai onko joku ottanut kuvaa omasta asennuksesta?
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Saattas olla fiksumpi toi suoraan piirikortille juottelu. Johtojen molestointi tosiaan on vähän hiinä ja hiinä.
Ei sinänsä, itsellä on pysynyt nipussa. Piuhaa ei ole tullut käytettyä tosin vuoteen, mutta näyttäs PBUS siis olevan hengissä vielä.
Ei sinänsä, itsellä on pysynyt nipussa. Piuhaa ei ole tullut käytettyä tosin vuoteen, mutta näyttäs PBUS siis olevan hengissä vielä.
99T-museopeli
Re: P-BUS liityntä OG 9-3 ja 9-5 malleissa
Juotin 30cm kierretyt P-bus johdot suoraan ecuun.
Realtime log haaveita.
Ottaa yhteyden T7suiteen, mutta näyttää muutoksia vain parille parametrille realtime ikkunassa, olikohan mReg ja Duty-cycle tai jottain.
Onko hyviä ideoita mikä vois olla pielessä? Yhtä hyvin/huonosti toimii TCM-OBD porttiin ensin tekemillä pitkillä johdoilla. Kytketty siis vain CAN high ja low johdot.
Realtime log haaveita.
Ottaa yhteyden T7suiteen, mutta näyttää muutoksia vain parille parametrille realtime ikkunassa, olikohan mReg ja Duty-cycle tai jottain.
Onko hyviä ideoita mikä vois olla pielessä? Yhtä hyvin/huonosti toimii TCM-OBD porttiin ensin tekemillä pitkillä johdoilla. Kytketty siis vain CAN high ja low johdot.