Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Elikkäs ongelmana on se että, kesällä asennetun RE85:lle ja STAGE 1:lle ohjelmoidulla boksilla tämä vakio alustainen autoni on suhteellisen levoton kiihdyttäessä. Eli mitä kannattaa laittaa jotta tulisi jäykempi muttei kuitenkaan mikään kivireki ajettavuudeltaan. Suosituksia ja vinkkejä vastaanotetaan. Uretaani helat, alustasarjaa jne... mistä kannattaa kysellä??
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Vaihda ensin alustan puslat etu- ja takapäähän, niin loppuu vetelyt.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Omaan laitoin Eibach jouset Bilstein iskareilla (Bilstein B12 pro kit). 30 mm madaltava, auto jää hyvään asentoon eli ei roiku perä tms. Tällä alustalla keinuminen/pomppiminen loppuu tyystin, mutta epämukavaksi sitä ei voi nimittää pahalla tahdollakaan. Tuolta tilasin: http://www.fahrwerke24.de . Setti kotiin toimitettuna 749 €, AD tarjosi samaa 898 euroon muistaakseni.,
Samalla laitoin uretaanipuslat taka-akselin pitkittäistukiin, missä akseli kiinnittyy koriin. En kadu niidenkään laittamista. Vakaajat pitäisi vielä vaihtaa, että saisi kallistelun kuriin.
Samalla laitoin uretaanipuslat taka-akselin pitkittäistukiin, missä akseli kiinnittyy koriin. En kadu niidenkään laittamista. Vakaajat pitäisi vielä vaihtaa, että saisi kallistelun kuriin.
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Saabin takapään heilumiset paranee merkittävästi kun uusii puslat ja etummaiset pu-mallisiin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=123800
Etupäässä kannattanee uusia samalla puslia ym jos niiden ikää ei tiedä.
Edessä mulla uusittu kaikki 3v sitten ja tuntuu vielä nuo kumisetkin ihan hyvältä,
joskin vakiojousilla kaarteessa keinuu jonkin verran.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=123800
Etupäässä kannattanee uusia samalla puslia ym jos niiden ikää ei tiedä.
Edessä mulla uusittu kaikki 3v sitten ja tuntuu vielä nuo kumisetkin ihan hyvältä,
joskin vakiojousilla kaarteessa keinuu jonkin verran.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
9-5 keinuu jonkin verran vaikka vaihtais kaikki puslat ja iskarit jos vaikka vertaa NG 9-kolmosee.
#3272
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Lisävarustetarjouksessa näytti olevan tehtaan sporttialusta sarja kohtuu hintainen, jos hieman jäykkyyttä lisää haluaa, madallussarjat sitten jos tarvii jäykempää.
Konin ja bilsteinin sarjaa on kehuttu, varsin ajettavan ja pehmeän alustan saa aeron jousilla ja bilsteinin B6 iskareilla.
Vetelyä nuokaan ei poista ,kovempaan kaarreajoon tulee lisää hupia tasauspyörästön lukolla.
Konin ja bilsteinin sarjaa on kehuttu, varsin ajettavan ja pehmeän alustan saa aeron jousilla ja bilsteinin B6 iskareilla.
Vetelyä nuokaan ei poista ,kovempaan kaarreajoon tulee lisää hupia tasauspyörästön lukolla.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Koska tuo saabin oman sport alustan saaminen maahantuojalta tuntuu olevan hiukan hankalaa, millainenhan kombinaatio olis H&R madallusjouset + esim. motonetin iskari -00 farkkuun.
Itselläni ei kyllä mitään tietoa mitä merkkiä motonet myy, joku joskus kehui saaneensa sachs iskarit mutta eipä taida olla mikään sääntö
Itselläni ei kyllä mitään tietoa mitä merkkiä motonet myy, joku joskus kehui saaneensa sachs iskarit mutta eipä taida olla mikään sääntö
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Sachs on jo jonkin aikaa ollut motonetissä poistuva tuote ja korvautunut QH-Lip:illä. Niitä taas en omien kokemusten pohjalta suosittele kenellekään. NG900:n QH-takaiskareille riitti vuosi ja n. 30 000Km, jolloin toisessa ei ollut vaimennusta yhtään ja toinen taas kuin yhtä rautaa jäykkä, eli kait sitten keskimäärin hyvät...
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Minuteman kirjoitti:Sachs on jo jonkin aikaa ollut motonetissä poistuva tuote ja korvautunut QH-Lip:illä. Niitä taas en omien kokemusten pohjalta suosittele kenellekään. NG900:n QH-takaiskareille riitti vuosi ja n. 30 000Km, jolloin toisessa ei ollut vaimennusta yhtään ja toinen taas kuin yhtä rautaa jäykkä, eli kait sitten keskimäärin hyvät...
No hyvä tietää tuo, eli se menee sit konin yms satsin katseluksi..
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
Laitoin vuos sitten tollaset http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c
H&R jouset ja KYB iskarit näytti olevan
H&R jouset ja KYB iskarit näytti olevan
#3272
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
oman kokemuksen mukaan gts on käyttö-autoon ihan ok. vakioalustaan nähden selkeästi vähemmän lulla mutta kuitenkaan mukavuuden huonontumatta ja maavara riittää talvellakin hyvin. kestää kanttailua hitaissa nopeuksissa mutta kun lähetään kanttailemaan mutkapätkälle tosissaan niin rupee iskarit pohjaileen heitoissa jne.. et ei radalle
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: Saab 9-5 alustan jäykentäminen!
kuka nyt autolla radalla.. pitääpä pistää vakavaan harkintaan tuo gts, mitään ratahenkistä menopeliä ei tarkoitus rakentaa, lähinnä tuota "peränroikkumista" kohentaa ja hiukan jämäkkyyttäbooster kirjoitti:oman kokemuksen mukaan gts on käyttö-autoon ihan ok. vakioalustaan nähden selkeästi vähemmän lulla mutta kuitenkaan mukavuuden huonontumatta ja maavara riittää talvellakin hyvin. kestää kanttailua hitaissa nopeuksissa mutta kun lähetään kanttailemaan mutkapätkälle tosissaan niin rupee iskarit pohjaileen heitoissa jne.. et ei radalle
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4