Mistä turbo ?
Mistä turbo ?
Mulla korkkas vesipumppu ja samalla tarkistin turbon siipipyörän välyksen. Arviolta n. reilun millin heiluu säteittäisuunnassa ja imuputkessa öljyä aikalailla.... No onhan tuolla ajettu jo reilu 320 tkm, ettei mikään ihme... Ei taida kannattaa tolla enää ajella... Eli ihan orkkis carretti kelpaa, jos jollain sellanen ehjä löytyis. Tai sitten uusi. Eli mistä noita kannattaa kysellä?
Esim. ebayssä noita löytyy, mutta....
Esim. ebayssä noita löytyy, mutta....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mistä turbo ?
seinäjoen turbohuolto,pro turbo lappeenranta...
sitten ulkomailta neobros...
oma mielipiteeni on että jos millään lompaa kestää niin mitsu sinne!
eikä mitään huollettua vaan orkkisuusi!
sitten ulkomailta neobros...
oma mielipiteeni on että jos millään lompaa kestää niin mitsu sinne!
eikä mitään huollettua vaan orkkisuusi!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mistä turbo ?
Pro car servicestä sai orgis Mitsun sekä konversio osat Saab clubin jäsenyydelle muutama euro vajaa tonni. Minulla meni turbon hajotessa öljyt joka paikkaan mihin sitä nyt voi. Vein paikalliseen Mitsu huoltoo jossa huolella putsasivat joka osat sekä vaihtoivat turbon. Eivät kuulemma aikaisemmin olleet mitsun turbon saabbiin laittaneet.mienkoiv kirjoitti:seinäjoen turbohuolto,pro turbo lappeenranta...
sitten ulkomailta neobros...
oma mielipiteeni on että jos millään lompaa kestää niin mitsu sinne!
eikä mitään huollettua vaan orkkisuusi!
Hintaa vaihdolle tuli 600 euroa.
Ei ehkä halpa remontti mutta nyt ajaa ja sai samalla vähän lisätehoa.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Mistä turbo ?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mistä turbo ?
Siitähän se vierestä selviää kun lukee sen pikkutekstin.
Eli käy, mutta vanha imuputki ei käy ja joku(crank ventilation) huohotin pitää myös vaihtaa kaikkiin muihin kuin 06-09 Aero malleihin.
Eli käy, mutta vanha imuputki ei käy ja joku(crank ventilation) huohotin pitää myös vaihtaa kaikkiin muihin kuin 06-09 Aero malleihin.
Ahdonvoimaa
Re: Mistä turbo ?
Menee vanhaan kunhan muistaa, että:
- vaatii uuden, isomman imuputken, joka menee paikalleen vain turbon ollessa irti. syy: ahtimen kaula on 1.5 cm lyhyempi. Vanhan imuputken käyttö on periatteessa mahdollista mutta koneeseen tuleva tukirauta on sitten modattava kanssa.
- imuputken huohottimen liitin ei sovi vanhaan - vanhassa banjo, tässä painettava -> ranetus/uudenmallisen huohottimen putken osto ja modaus
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla ostaa tuo ahdin Neobrothersilta ja imuputki Maptunilta, jolla on ainakin kuvassa fiksun näköinen sovite vanhaan huohotinjärjestelmään liittämiseksi.
- vaatii uuden, isomman imuputken, joka menee paikalleen vain turbon ollessa irti. syy: ahtimen kaula on 1.5 cm lyhyempi. Vanhan imuputken käyttö on periatteessa mahdollista mutta koneeseen tuleva tukirauta on sitten modattava kanssa.
- imuputken huohottimen liitin ei sovi vanhaan - vanhassa banjo, tässä painettava -> ranetus/uudenmallisen huohottimen putken osto ja modaus
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla ostaa tuo ahdin Neobrothersilta ja imuputki Maptunilta, jolla on ainakin kuvassa fiksun näköinen sovite vanhaan huohotinjärjestelmään liittämiseksi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Mistä turbo ?
Turbon imuputki menee paikalleen ahtimen ollessa paikallaan, kunhan actuatorin yläpultti on irti ja alapultti löysällä.
actun yläpulttia kannattaa 2 mm lyhentää, niin on imuputken asennuksen jälkeen helpompi laittaa paikoilleen.
actun yläpulttia kannattaa 2 mm lyhentää, niin on imuputken asennuksen jälkeen helpompi laittaa paikoilleen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Mistä turbo ?
Itse tein jälkiviisaana juuri näin. Eli ei cobra mennytkään paikalleen... ja pultitkaan.
Hook kirjoitti:Turbon imuputki menee paikalleen ahtimen ollessa paikallaan, kunhan actuatorin yläpultti on irti ja alapultti löysällä.
actun yläpulttia kannattaa 2 mm lyhentää, niin on imuputken asennuksen jälkeen helpompi laittaa paikoilleen.
99T-museopeli
Re: Mistä turbo ?
Ok. Käykös noi öljy ja vesiputket mitsuun "bolt on" periaatteella. Jos ei, niin taitais olla helpompi hommata carretti
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mistä turbo ?
Käy, kun laittee leveemmät prikat. Mut ihan sen takia että noi jäykät putket on niin vittumaisia asentaa, kannattaa ostaa tuo setti missä tulee teräspunosletkut ynnämuut tilpehöörit.
#3272
Re: Mistä turbo ?
Eihän ne käy. Voi viritellä banjopultteja/prikkoja vaihtamalla tjsp. PCS myy uudet mitsuun käypäset putket n. satasella. Etsillä löytyy lisää tietoa, jos vielä kiinnostaa.
Jos ihan tosissaan mietitään niin karrettiahan sinne ei kannata laittaa. Suosiolla mitsu!
Kas, Pola ehti ensin
Jos ihan tosissaan mietitään niin karrettiahan sinne ei kannata laittaa. Suosiolla mitsu!
Kas, Pola ehti ensin
Ahdonvoimaa
Re: Mistä turbo ?
Juuri hintavertailuja tehneenä tässä omat kokemukset Mitsu TD04:n hankintapaikoista:
-Saab-Tuners tarjoaa halvalla mutta on #6 pesällä
-Neo Bros oli seuraavaksi halvin
-Pro-Turbolla kotimaisista pikaisen kierroksen mukaan kilpailukykyisin hinta
-PCS lähes samoissa ja samalla sai sen muutossarjan 125 € hintaan
Sain muualta myös n. 1300 € hintaluokassa olevia ehdotuksia mutta sattuneista syistä niihin ei kannata lähteä.
Otin itsekin Mitsun, enkä enää Garrettia, koska hintaero n. 200 € ja kestoikää tiedossa tämän foorumin aktiivien mukaan enemmän. Asiasta tosiaan monessa ketjussa foorumilla joten Etsi auttaa parhaiten. Hankin PCS:ltä koska sain kaikki samasta, kotimaisesta pisteestä kaiken tarvittavan vuorokaudessa käteeni. Oli meinaan Rikulla nopea toimitus, eikä paja joutunut odottelemaan.
-Saab-Tuners tarjoaa halvalla mutta on #6 pesällä
-Neo Bros oli seuraavaksi halvin
-Pro-Turbolla kotimaisista pikaisen kierroksen mukaan kilpailukykyisin hinta
-PCS lähes samoissa ja samalla sai sen muutossarjan 125 € hintaan
Sain muualta myös n. 1300 € hintaluokassa olevia ehdotuksia mutta sattuneista syistä niihin ei kannata lähteä.
Otin itsekin Mitsun, enkä enää Garrettia, koska hintaero n. 200 € ja kestoikää tiedossa tämän foorumin aktiivien mukaan enemmän. Asiasta tosiaan monessa ketjussa foorumilla joten Etsi auttaa parhaiten. Hankin PCS:ltä koska sain kaikki samasta, kotimaisesta pisteestä kaiken tarvittavan vuorokaudessa käteeni. Oli meinaan Rikulla nopea toimitus, eikä paja joutunut odottelemaan.
_____________________________
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
Re: Mistä turbo ?
liekkö tota garrettia paranneltu vuosien aikana. myynnissä saabeihinhan se on ollut vissiin 10vuotta. käyttiksessä on kolmas garretti ollu nyt 3 vuotta. ja mun aikana yli bar ahdoilla on ajettu aika surutta ja ilman suurempia jäähdyttelyjä. kattelin välykset niin eipä siinä vielä mitään ylimääräisiä ollu. toki mitsun 18 on hommattu ihan vain varalle..
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: Mistä turbo ?
Sen verran pitää vielä häiritä, että miten ns. kiinaturbon erottaa alkuperäisestä ?
Esim. nämä naapurista. Hinnan perusteella kiinasta...
http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it ... l-15t.html
http://nopanoga.se/Fordon/Turboaggregat ... b-9.5-Aero
Esim. nämä naapurista. Hinnan perusteella kiinasta...
http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it ... l-15t.html
http://nopanoga.se/Fordon/Turboaggregat ... b-9.5-Aero
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333