-01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Kumpikin noista öljyistä käy, ovat mineraalipohjaisia ja dex III luokiteltuja.
http://texaco.funoil.fi/product_details.php?p=35 tämä öljy on täsmälleen samaa mitä saabin ohjekirjakin käskee, 96e/20 litraa.
http://texaco.funoil.fi/product_details.php?p=35 tämä öljy on täsmälleen samaa mitä saabin ohjekirjakin käskee, 96e/20 litraa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Ootko ihan varma että sopii viisivaihteiseen automaattilaatikkoon, koska neljävaihteisessa on eri öljy.
Sitä vaan että ei menis kaverin latikko paskaksi väärän öljyn takia.
Sigusta vaan päättelin että kattelet neljävaihteisen tietoja.
Anteeksi , poistun takavasemmalle.................
Sitä vaan että ei menis kaverin latikko paskaksi väärän öljyn takia.
Sigusta vaan päättelin että kattelet neljävaihteisen tietoja.
Anteeksi , poistun takavasemmalle.................
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Kuten edellisessä postauksessanikin totesin, että 4- vaihteiseen VAIN dex III luokiteltu öljy.
En ole puhunut viisivaihteisesta johon kuuluu ainoastaan ATF 3309.
En ole puhunut viisivaihteisesta johon kuuluu ainoastaan ATF 3309.
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Motonetistä on haettu 12 litraa mobilin 320:stä. Eiköhän sillä pärjää. Aika jänniä oireita laatikossa kun autoa käynnistäessäkin auto yrittää lähteä eteenpäin. Menee mielenkiitoiseksi... Toivottavasti öljynvaihto auttaa.
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
Jäsennro. 5681
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Juu tämä ok. Minulla meni senat sakaisin...........he. SriZebe kirjoitti:Kuten edellisessä postauksessanikin totesin, että 4- vaihteiseen VAIN dex III luokiteltu öljy.
En ole puhunut viisivaihteisesta johon kuuluu ainoastaan ATF 3309.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke Helmi 22, 2012 18:00
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Ei automaatin kyllä pitäisi päästä eteenpäin lähtemään mikäli mekaanin "vaihteen" siirrin on kunnossa tai oikealla kohdalla. Tässä on esimerkiksi ZF:n näkemys P-vaihteesta, kuvittelisin Saabin laatikossa olevan samalla periaatteella toimiva lukitsin. Boori akselille tulee kiinni kardaanin laippa. Mikäli vaihteen siirtimen asentotunnistin on viallinen, niin se voi aiheuttaa monen moisia ongelmia, myös veden pääsy liittimiin.kaalto kirjoitti:Motonetistä on haettu 12 litraa mobilin 320:stä. Eiköhän sillä pärjää. Aika jänniä oireita laatikossa kun autoa käynnistäessäkin auto yrittää lähteä eteenpäin. Menee mielenkiitoiseksi... Toivottavasti öljynvaihto auttaa.
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Kyllä se yrittää vääntää eteenpäin mutta tuo pieni kuvassakin näkyvä lattaraudan pala estää etenemisen. Joskus ei meinaa jaksaa käydä tyhjäkäyntiäkään.
Mutta kertokaapa nyt viisaammat että kun meikäläiseltä löytyisi koiraverkko (sellainen kunnon kalteri) niin pistänkö myyntiin ja mitä siitä kannattaa pyytää? On vissiin saabin alkuperäinen kun niin hienosti tuntuu sopivan autoon. Vai nakkaanko koko ritilän metsään?
Mutta kertokaapa nyt viisaammat että kun meikäläiseltä löytyisi koiraverkko (sellainen kunnon kalteri) niin pistänkö myyntiin ja mitä siitä kannattaa pyytää? On vissiin saabin alkuperäinen kun niin hienosti tuntuu sopivan autoon. Vai nakkaanko koko ritilän metsään?
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
Jäsennro. 5681
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Öljyt on vaihdettu. Tikusta katsottuna öljy oli puhtaan punaista mutta kun propun aukaisi niin laatikosta valui tumman ruskeaa ulostetta. Parit huuhtelut ja lopulta alkoi punaistakin pigmenttiä löytymään öljyistä. Ajatus olisi ajella pari tonnia ja vaihtaa sitten vielä kerran öljyt.
Uusi ongelma ilmeni heti kun laatikko alkoi toimimaan. Auton tyhjäkäynti tippuu aivan liian pieneksi P ja N -asennoissa. R ja D -asennossa tyhjäkäynti on normaali. Eli siis ilman laatikon aiheuttamaa kuormaa kone ei osaa pitää tyhjäkäyntiä sopivalla tasolla.
Mikä neuvoksi? Korjaako akunkengän irroitus vai pitääkö kääntyä poppamiesten puoleen?
Uusi ongelma ilmeni heti kun laatikko alkoi toimimaan. Auton tyhjäkäynti tippuu aivan liian pieneksi P ja N -asennoissa. R ja D -asennossa tyhjäkäynti on normaali. Eli siis ilman laatikon aiheuttamaa kuormaa kone ei osaa pitää tyhjäkäyntiä sopivalla tasolla.
Mikä neuvoksi? Korjaako akunkengän irroitus vai pitääkö kääntyä poppamiesten puoleen?
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
Jäsennro. 5681
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Akunkengän irrotus nollaa tyhjäkäyntiadaptaatiot, ne on erikseen N/P ja D asennoille joten ovat menneet sekaisin jos laatikko on toiminut oudosti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Ei auttanut akunkengän irroitus. Kauanko kengän pitää olla irti? Kenkä oli noin minuutin irti.
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
Jäsennro. 5681
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Puolesta tunnista olen kuullut puhuttavan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana
Millä tavalla tuo laatikon huuhtelu tarkalleen kannattaa tehdä ?
9-3 2.0t AT -01 stg1