Uutta murhetta..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Ei ole vielä vaihdettu, 870:set tuossa olisi odottamassa asennusta mutta vaatis sen softan muokkausta sitten samalla...

Saako techillä seurattua suuttimien elämää vai pitääkö purkaa?
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Noh, nyt on läppäkotelo putsattu..

Ennen
Kuva
Kuva
Kuva

Jälkeen

Kuva
Kuva

Saa nähdä oliko mitään apua :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Taas vähän päivitystä..

Amul pysynyt nyt kaiken aikaa aikalailla hyvissä arvoissa, korkeintaan jossain 700 paikkeilla, CA85 yleensä 800-850, mutta pinl edelleen max 1900 ja mreq max 1000-1100. <-korjattu

Tänään otin napen suosituksella mankkuvenasta keskimmäisen letkun irti ja tulppasin letkun, jotta voisi katsoa että vetääkö turbo viimeisiään.

Noh, winter mode päälle ja hetken kuluttua ensimmäinen kiihdytys: Ensimmäisen kerran tunsi potkun! :D Ahdot nousi 1.2bar (pinl 2200) ja mreq ja mair kohtasivat toisensa noin 1200 paikkeilla, aluksi mair oli jonkun verran enemmän kuin mreq mutta liittynee tuohon letkun poistoon.

Summa summarum, turbo lienee ehjä eikä tarvitse sitä vaihtaa.. kö..? :)

Vinkkejä millä saisi tuon herkullisen ajotuntuman myös irroittamatta sitä letkua?

8)
Viimeksi muokannut edix, Ti Loka 16, 2012 19:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmamassamittari rikki tai iso vuoto turbon ja mittarin välillä jos ahtopaine on 0,9 bar (Pinl 1900) ja mAir vain 900.

1,2 bar ahdoilla pitäisi olla n. 1300 mg/C mAir.

Jos mReq on vain 900 niin softa rajoittaa jostain syystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Siis hä! mReq 1900?

Onkos toi nyt laitaa... Vai oliko typo :lol: ?

EDIT: jcarlson kerkes väliin...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Innoissaan kun räpeltää menemään niin typotetaan, eli nyt on korjattu :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

jcarlsonin vastausta lukiessa tulee mieleen seuraavaa:

Helpoimmasta päästä aloittaen, eli koita uudella massamittarilla (josko jostain lainaksi) tai uudelleen softa purkkiin? Olisko noista apuja?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Massamittari on alle vuoden ikäinen, mutta ainahan kaikki on mahdollista. Suoraan en osaa sanoa ketään kenellä olisi varmasti toimiva, jotenka jos pk-seudulla jollain on mittari varmasti kunnossa niin voisin tulla piipahtamaan lähipäivinä! :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Nyt on varmasti toimiva IMM alla, ei muutosta joten odotellaan josko jcarlsonin softa tuo muutosta. Autossa nyt 98E:tä ja tuntuu paljon mukavemmalta ajaa.
Amul pysyy hyvin rajoissa, CA85 liikkuu 70-90, ahtopaine ei nouse yli 0.75 barin, pyyntö hetkittäin 1200 mutta tippuu ~1100 ja toteutunut hetkittäin ~1100 mutta tippuu ~1000.

Ei muuta kun softaa odottelemaan ja uusien suuttimien asennusta.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja j-k »

Mistä hommasit uuden tiivisteen läppäkoteloon ? Vai tuleeko siihen sellaista edes ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Marmorilta löytyy, maksoi muistaakseni alle kaksi euroa :) Kannattaa vaihtaa..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

En nyt taas muista tähään hätään olenko tätä jo ihmetellyt, mutta muutaman kerran on nyt keskellä kiihdytystä nykässyt muutaman kerran ja tehot kadonneet, samalla kun CE valo alkaa vilkkumaan. Hetken aikaa kun köröttelee niin valo häviää ja matka jatkuu taas normaalisti. Samalla sidiin ilmestyy vikakoodi P1300...

Halp?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Multiple misfire, pätkii. Seos pielessä tai DI-kasetti/tulpat. Usein myös tukkeutunut prekatti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 558
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Tere :wink:

Nyt varmaan joku suuttuu tästä mun kommentista, mulla on femma -99 2.0t...eikä mitään päivityksiä boxissa ja hyvin on toiminut kohta vuoden mun käytössä ja kilsoja on 340tkm...elikkäs näyttäis ongelmat alkavan viri/etanoli päivitysten jälkeen, itse olen tullut siihen päätökseen etten ala tätä GM:mmän Saabia päivittelemään millään tavalla, niin se vois ehkä toimia vaikka maailman tappiin saakka :lol:
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja j-k »

Ketään puolustelematta, mutta mun on vaikea uskoa, että sulla täysin ehjä auto on, vaikka ei olekkaan softaa uusittu. Vakio-softa antaa ilmeisesti anteeksi pienet imuvuodot, sekä ahto-ongelmat tms. Henk.kohtaisesti ainakin softan vaihto on auttanut auton kunnostamisessa melkolailla vaikka vakiona toimikin "hyvin".
9-3 2.0t AT -01 stg1
Vastaa Viestiin