Uutta murhetta..
Re: Uutta murhetta..
Ei ole vielä vaihdettu, 870:set tuossa olisi odottamassa asennusta mutta vaatis sen softan muokkausta sitten samalla...
Saako techillä seurattua suuttimien elämää vai pitääkö purkaa?
Saako techillä seurattua suuttimien elämää vai pitääkö purkaa?
Re: Uutta murhetta..
Noh, nyt on läppäkotelo putsattu..
Ennen
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen1.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen2.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen3.jpg)
Jälkeen
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/jalkeen1.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/jalkeen2.jpg)
Saa nähdä oliko mitään apua![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ennen
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen1.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen2.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/ennen3.jpg)
Jälkeen
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/jalkeen1.jpg)
![Kuva](http://saab.torspola.fi/images/jalkeen2.jpg)
Saa nähdä oliko mitään apua
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Taas vähän päivitystä..
Amul pysynyt nyt kaiken aikaa aikalailla hyvissä arvoissa, korkeintaan jossain 700 paikkeilla, CA85 yleensä 800-850, mutta pinl edelleen max 1900 ja mreq max 1000-1100. <-korjattu
Tänään otin napen suosituksella mankkuvenasta keskimmäisen letkun irti ja tulppasin letkun, jotta voisi katsoa että vetääkö turbo viimeisiään.
Noh, winter mode päälle ja hetken kuluttua ensimmäinen kiihdytys: Ensimmäisen kerran tunsi potkun!
Ahdot nousi 1.2bar (pinl 2200) ja mreq ja mair kohtasivat toisensa noin 1200 paikkeilla, aluksi mair oli jonkun verran enemmän kuin mreq mutta liittynee tuohon letkun poistoon.
Summa summarum, turbo lienee ehjä eikä tarvitse sitä vaihtaa.. kö..?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vinkkejä millä saisi tuon herkullisen ajotuntuman myös irroittamatta sitä letkua?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Amul pysynyt nyt kaiken aikaa aikalailla hyvissä arvoissa, korkeintaan jossain 700 paikkeilla, CA85 yleensä 800-850, mutta pinl edelleen max 1900 ja mreq max 1000-1100. <-korjattu
Tänään otin napen suosituksella mankkuvenasta keskimmäisen letkun irti ja tulppasin letkun, jotta voisi katsoa että vetääkö turbo viimeisiään.
Noh, winter mode päälle ja hetken kuluttua ensimmäinen kiihdytys: Ensimmäisen kerran tunsi potkun!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Summa summarum, turbo lienee ehjä eikä tarvitse sitä vaihtaa.. kö..?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vinkkejä millä saisi tuon herkullisen ajotuntuman myös irroittamatta sitä letkua?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Viimeksi muokannut edix, Ti Loka 16, 2012 19:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Ilmamassamittari rikki tai iso vuoto turbon ja mittarin välillä jos ahtopaine on 0,9 bar (Pinl 1900) ja mAir vain 900.
1,2 bar ahdoilla pitäisi olla n. 1300 mg/C mAir.
Jos mReq on vain 900 niin softa rajoittaa jostain syystä.
1,2 bar ahdoilla pitäisi olla n. 1300 mg/C mAir.
Jos mReq on vain 900 niin softa rajoittaa jostain syystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Siis hä! mReq 1900?
Onkos toi nyt laitaa... Vai oliko typo
?
EDIT: jcarlson kerkes väliin...
Onkos toi nyt laitaa... Vai oliko typo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
EDIT: jcarlson kerkes väliin...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Innoissaan kun räpeltää menemään niin typotetaan, eli nyt on korjattu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
jcarlsonin vastausta lukiessa tulee mieleen seuraavaa:
Helpoimmasta päästä aloittaen, eli koita uudella massamittarilla (josko jostain lainaksi) tai uudelleen softa purkkiin? Olisko noista apuja?
Helpoimmasta päästä aloittaen, eli koita uudella massamittarilla (josko jostain lainaksi) tai uudelleen softa purkkiin? Olisko noista apuja?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Massamittari on alle vuoden ikäinen, mutta ainahan kaikki on mahdollista. Suoraan en osaa sanoa ketään kenellä olisi varmasti toimiva, jotenka jos pk-seudulla jollain on mittari varmasti kunnossa niin voisin tulla piipahtamaan lähipäivinä! ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Nyt on varmasti toimiva IMM alla, ei muutosta joten odotellaan josko jcarlsonin softa tuo muutosta. Autossa nyt 98E:tä ja tuntuu paljon mukavemmalta ajaa.
Amul pysyy hyvin rajoissa, CA85 liikkuu 70-90, ahtopaine ei nouse yli 0.75 barin, pyyntö hetkittäin 1200 mutta tippuu ~1100 ja toteutunut hetkittäin ~1100 mutta tippuu ~1000.
Ei muuta kun softaa odottelemaan ja uusien suuttimien asennusta.
Amul pysyy hyvin rajoissa, CA85 liikkuu 70-90, ahtopaine ei nouse yli 0.75 barin, pyyntö hetkittäin 1200 mutta tippuu ~1100 ja toteutunut hetkittäin ~1100 mutta tippuu ~1000.
Ei muuta kun softaa odottelemaan ja uusien suuttimien asennusta.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Mistä hommasit uuden tiivisteen läppäkoteloon ? Vai tuleeko siihen sellaista edes ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Uutta murhetta..
Marmorilta löytyy, maksoi muistaakseni alle kaksi euroa
Kannattaa vaihtaa..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
En nyt taas muista tähään hätään olenko tätä jo ihmetellyt, mutta muutaman kerran on nyt keskellä kiihdytystä nykässyt muutaman kerran ja tehot kadonneet, samalla kun CE valo alkaa vilkkumaan. Hetken aikaa kun köröttelee niin valo häviää ja matka jatkuu taas normaalisti. Samalla sidiin ilmestyy vikakoodi P1300...
Halp?
Halp?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Multiple misfire, pätkii. Seos pielessä tai DI-kasetti/tulpat. Usein myös tukkeutunut prekatti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Tere
Nyt varmaan joku suuttuu tästä mun kommentista, mulla on femma -99 2.0t...eikä mitään päivityksiä boxissa ja hyvin on toiminut kohta vuoden mun käytössä ja kilsoja on 340tkm...elikkäs näyttäis ongelmat alkavan viri/etanoli päivitysten jälkeen, itse olen tullut siihen päätökseen etten ala tätä GM:mmän Saabia päivittelemään millään tavalla, niin se vois ehkä toimia vaikka maailman tappiin saakka![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt varmaan joku suuttuu tästä mun kommentista, mulla on femma -99 2.0t...eikä mitään päivityksiä boxissa ja hyvin on toiminut kohta vuoden mun käytössä ja kilsoja on 340tkm...elikkäs näyttäis ongelmat alkavan viri/etanoli päivitysten jälkeen, itse olen tullut siihen päätökseen etten ala tätä GM:mmän Saabia päivittelemään millään tavalla, niin se vois ehkä toimia vaikka maailman tappiin saakka
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Uutta murhetta..
Ketään puolustelematta, mutta mun on vaikea uskoa, että sulla täysin ehjä auto on, vaikka ei olekkaan softaa uusittu. Vakio-softa antaa ilmeisesti anteeksi pienet imuvuodot, sekä ahto-ongelmat tms. Henk.kohtaisesti ainakin softan vaihto on auttanut auton kunnostamisessa melkolailla vaikka vakiona toimikin "hyvin".
9-3 2.0t AT -01 stg1