Moron!
Muutama sata kilometriä korjatulla V6 ysifemmalla meni hienosti, kunnes iski omituinen vika. Aluksi ajoneuvon sammutuksen yhteydessä kuului pariin kertaan konepellin alta solenoidin "räpinä", tiuha kuin lyhyt konepistoolin sarja. Sitten iski check engine -valo ja lähellä kotia TCM -valo ja koneen täydellinen kuolema. Ei lähtenyt käyntiin enää, hörähti vain. Akun hetkellinen irrotus koneen jäähdyttyä poisti onneksi kaikkein akuuteimman ongelman ja sain auton talliin.
Epäilin vanhojen muista ajoneuvoista saamani kokemuksen perusteella läppäkoteloa ja mitä löysinkään sen alta: Selvästi hajonneen solenoidin. Katso http://aijaa.com/hUnkN1 Mitä tuolla alla oikein pitäisi olla? Muovikoteloa on ainakin hävinnyt mutta onko jotain muutakin? Miten tuon solenoidin oikein pitäisi toimittaa läpän limp home -tilaan siirtäminen?
Ja kysymys nro 2: Onko läppäkotelo sama ysiviitosen neloskoneessa kuin tässä kuutosessa? Tuon oman 9-3:n kotelo ainakin vaikuttaa verrattaessa erilaiselta. Ei paljoa mutta tuskin on kuitenkaan sama? Entä 9-5 2.0 ja 2.3?
Limp home -solenoidivika?
Limp home -solenoidivika?
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)