Viritysprojektiin uusi turbo
Viritysprojektiin uusi turbo
Autona 9-5 2,0t -99 sedan ja nyt olis projektina saada tehot tuonne noin 300hv pintaan. Vaihtoon menee suuttimet, imusarja ja pensapuoli turbon lisäksi. Softan tekee klubilainen. Mikä turbo olis optimaalinen? Mitsun td04 on mielessä mut mitä eroo on noilla malleilla 15T, 19T ja mitä muita niitä nyt onkaan? Noi on vähän vielä hakusessa :/
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
http://www.saab-tuners.com/en/trionic-7/td04-turbo-faq
Taitaa vaatia 2,0 kyllä sen 19T mielellään jos päälle kolmensadan... ja uudet männät. Ainakin virityksen jälkeen.
Mitäs muuta: kytkin, IMM uusi, välijäähy, 3" putkisto?
Taitaa vaatia 2,0 kyllä sen 19T mielellään jos päälle kolmensadan... ja uudet männät. Ainakin virityksen jälkeen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mitäs muuta: kytkin, IMM uusi, välijäähy, 3" putkisto?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Joo putkisto on jo 3" tavaraa. Kytkimen vaihto on mielessä kyl ollu mut tuosta IMMusta en tienny et vaatii vaihdon. Eikö pelaa sit orkkis tavaralla? Niin ei se 300hv mikään pakko ole saada mut 250-300 olis sopiva ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Ei sitä mikään pakko ole vaihtaa, luulisin että NoNI tarkoitti paremminkin sitä että jos on vielä alkuperäinen, niin olis hyvä samalla vaihtaa ettei seokset mene "persiilleen"kopote12 kirjoitti:tuosta IMMusta en tienny et vaatii vaihdon.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Joo sitä just tarkoitin.
Kannattasko jättää tehot kuitenkin 250-260hp tuntumaan, kytkin jos on paljonkin käytetty, niin antautuu nopsasti. Ja sit riittää normi mitsu 15T.
Kato tuolta maptunin sivuilta vähän osviittaa, millaisella raudalla mitäkin vois turvallisesti ottaa ja sit klubilaiselta softa.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18
Kannattasko jättää tehot kuitenkin 250-260hp tuntumaan, kytkin jos on paljonkin käytetty, niin antautuu nopsasti. Ja sit riittää normi mitsu 15T.
Kato tuolta maptunin sivuilta vähän osviittaa, millaisella raudalla mitäkin vois turvallisesti ottaa ja sit klubilaiselta softa.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Mutta jos, ja kun on kyseessä viritysprojekti...niin kytkin mahtaa mennä uusiksi joka tapauksessa.
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
No joo toki menee tahtoi tai ei.
Mut meinasin et kannattasko jättää alle kolmensadan kaakin, jos ei halua konetta heti avata?
Toki jos haluaa yli kolmensadan, niin itse ainakin alottasin sit konerempasta. Männät kestävämmiks, takomännät tms.
Mut meinasin et kannattasko jättää alle kolmensadan kaakin, jos ei halua konetta heti avata?
Toki jos haluaa yli kolmensadan, niin itse ainakin alottasin sit konerempasta. Männät kestävämmiks, takomännät tms.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Kylläpä se 15T riittää 300hp nurkille re85 käytettäessä.
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Eiks toi ole aito turbo --> http://www.ebay.com/itm/SAAB-9-3-9-5-4C ... 6441529%26
Jos tiiätte jotain muita paikkoja mistä löytyy aitoja kohtuulliseen hintaan ni pistäkää linkkiä.
Jos tiiätte jotain muita paikkoja mistä löytyy aitoja kohtuulliseen hintaan ni pistäkää linkkiä.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Ei ole aito. Huomaa teksti "This is a brand new aftermarket turbocharger."
Aftermarket = ei aito. Mainospuheilla kuten " Built to meet or exceed exact OEM specifications" ei ole mitään merkitystä.
Tekstistä tulee löytyä sanat Genuine Saab tai Genuine Mitsubishi. Aito on siis aina MHI (Mitsubishi Heavy Industries):n valmistama.
Aitoja esim.
http://www.ebay.com/itm/Turbocharger-Ge ... 1c25a88017
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 337b0cfc91
Molemmat on 06-> malliselle imuputkelle (king cobra tms. nimityksellä), neobrossin kitissä on tuo mukana. Noita imuputkia saa myös erikseen kohtuuhintaan. Ns. long neck on vanhempi malli.
98-00 2,0t tai 98-99 2,3t on todella kuristavalla pienellä imuputkella joten se kannattaa muutenkin vaihtaa vähintään 01-> malliin (00-05 aero) tai tuohon parhaaseen 06-> aero malliseen.
Aftermarket = ei aito. Mainospuheilla kuten " Built to meet or exceed exact OEM specifications" ei ole mitään merkitystä.
Tekstistä tulee löytyä sanat Genuine Saab tai Genuine Mitsubishi. Aito on siis aina MHI (Mitsubishi Heavy Industries):n valmistama.
Aitoja esim.
http://www.ebay.com/itm/Turbocharger-Ge ... 1c25a88017
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 337b0cfc91
Molemmat on 06-> malliselle imuputkelle (king cobra tms. nimityksellä), neobrossin kitissä on tuo mukana. Noita imuputkia saa myös erikseen kohtuuhintaan. Ns. long neck on vanhempi malli.
98-00 2,0t tai 98-99 2,3t on todella kuristavalla pienellä imuputkella joten se kannattaa muutenkin vaihtaa vähintään 01-> malliin (00-05 aero) tai tuohon parhaaseen 06-> aero malliseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
aeron kytkinpaketti riittää ihan varmasti noihin tehotavotteisiin.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Tossa hieman linkkejä. Noi mulla tuli näin ensimmäiseksi mieleen. Omaan 9-3 T7 laitoin noi,
turbo oli tosin (kopio) mutta hyvin se on nyt 4000km toiminut.
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... 0nm-torque
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... e-cylinder
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 337b0cfc91
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... ersion-kit
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57
turbo oli tosin (kopio) mutta hyvin se on nyt 4000km toiminut.
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... 0nm-torque
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... e-cylinder
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 337b0cfc91
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... ersion-kit
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Jeps...kiitti vinkeistä. Nyt on tilauksessa dekan 870cc suuttimet, imusarja ja henkon pensapumppu. Turbo on päätetty.
Toi cooleri viel mietityttää...miten tuo vakio toimis vai onko jollain heittää hyvää vaihtoehtoa kehiin. Pensapaineen säädin saattas tulla kans tarpeeseen.
Toi cooleri viel mietityttää...miten tuo vakio toimis vai onko jollain heittää hyvää vaihtoehtoa kehiin. Pensapaineen säädin saattas tulla kans tarpeeseen.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Mihin sitä bensapaineen säädintä tarvii ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Viritysprojektiin uusi turbo
Bensansaanti lienee turvattu tuolla suuttimien suurentamisella. Turhaa sitä bensapainetta on sorkkia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01