Huollon jälkeen oudot viat 9-5 2.0tA -07

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 534
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Huollon jälkeen oudot viat 9-5 2.0tA -07

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Kootaan nyt vielä tähän keskitetysti viimeisen huollon jälkeen tulleet outoudet:

- muutama viikko sitten parkkihallissa puolilämpimänä ei startin jälkeen käynyt tyhjäkäyntiä, sammui heti. Sai jäämään tyhjäkäynnille kun starttasi kaasupoljin painettuna.

- muutama viikko sitten puolilämpimänä ulkona ei käynnistynyt ekalla startilla, sahautti vain. Toisella startilla käynnistyi normaalisti.

- pari viikkoa sitten ajossa kuulemma kerran vilahti moottorivalo

- Eilen teki taas tuon saman parkkihallissa, ei käynyt tyhjäkäyntiä ennenkuin starttasi kaasun kanssa.

Kyseessä siis puhdas bensaversio, bensana 95E10

Mikähän oire tämä tyypillisesti voisi olla ?

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Huollon jälkeen oudot viat 9-5 2.0tA -07

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

Sen enempää arvailematta vikaa tai vikoja, ottaisin itse yhteyttä Techin omaavaan henkilöön ja auto piuhaan kiinni. Niin ja näitä Techin omaavia henkilöitä löytyy pk-seudulta, joku varmaan ottaa sinuun yhteyttä jos näin toivot.
#6940
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Huollon jälkeen oudot viat 9-5 2.0tA -07

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

saabistinet kirjoitti: Mikähän oire tämä tyypillisesti voisi olla ?
TERO
Sopiva threadi omaan ongelmaani mutta ei varmaankaan ratkaise Teron ongelmaa, kun meillä on eri laatikotkin.

Siguni vanha femma oireili samoin viikonloppuna mutta vain P- ja N-asennossa. D:llä ja R:llä kävi hienosti tyhjäkäyntiä ja kaikki vaihteet toimi muutenkin normaalistia (ei siis ollut LIMPissä). Mitään ylimääräisiä merkkivaloja ei palanut mutta kun luin vikakoodit, niin löytyi koodi P0747 eli laatikon paineenohjaus solenoidi jumissa (ei muuten löydy WISistä tuota koodia).
Kun nollasin koodin, niin kas kummaa vikakin poistui eikä ole vielä uusinut. Hieman outoa, että vikakoodin nollaus muka olisi vapauttanut solenoidin jumin. Niinhän se ei voi olla mutta ehkä laatikon softassa on jotain outoa. Eli tuon vikakoodin ollessa muistissa loota toimii oudosti N:llä ja P:llä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin