Uutta murhetta..
Re: Uutta murhetta..
Kyllä ne muutamaa vuotta vanhemmat T7 autot aina enemmän tai vähemmän rikki on jos ei ole todella tarkalla harrastajalla ollut, vakiona kun pitää niin nilkuttelee menemään vaikka hajalla oiskin. Filosofinen kysymys sitten riittääkö että se tuntuu toimivan vai haluaako että se on ihan oikeasti täysin kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Varmaan sun kohdalla hyvä valinta. Itsellä tehty joitain päiviyksiä, auto muuttui kaikilta osin paremmaksi. Oli valmiiksi sport alusta. Eli jos alusta ei ole kunnossa ei syytä kasvattaa tehoja. Ei ole ollut mitään ongelmia, kun tekniikka on kunnossa ennen päivitystä. Päivityshän ei korjaa mitään olemassa olevia ongelmia, päinvastoin.
Hyvä, että olet tyytyväinen.
j-k ehdit kirjoitella, tarkoitatko että open sid lisää tietoa? Muutenhan se ei paranna mitään.
Hyvä, että olet tyytyväinen.
j-k ehdit kirjoitella, tarkoitatko että open sid lisää tietoa? Muutenhan se ei paranna mitään.
Re: Uutta murhetta..
Juurikin näin, eli open-sidin tietoja tarkoitin auton kunnostamisessa
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Uutta murhetta..
vahajub: viestiin oli alkuperäinen vaastaus multa, j-k.n kanssa olen samaa mieltä. myös.
Re: Uutta murhetta..
Tuossa kohtaa oli itsellä noita bensansaannin oireita..edix kirjoitti:En nyt taas muista tähään hätään olenko tätä jo ihmetellyt, mutta muutaman kerran on nyt keskellä kiihdytystä nykässyt muutaman kerran ja tehot kadonneet, samalla kun CE valo alkaa vilkkumaan. Hetken aikaa kun köröttelee niin valo häviää ja matka jatkuu taas normaalisti. Samalla sidiin ilmestyy vikakoodi P1300...
Halp?
Mulla oli sitä ihme mössöä tankissa joka tukki pa pumpun esisuodattimen ja käytös oli juuri tuo/vikakoodi oli kans sama..
Jos saat mitattua pa-paineet kuitenkin vaikka olitkin jo pumpun ilmiesesti uuteen vaihtanut?? Niin vaihdoin minäkin ja kahteen otteeseen(toisella kertaa tuli Dw300 kiinni ja sillä toistaiseksi toimii).
Re: Uutta murhetta..
Nappaanpa pumpun huomenna irti niin katsotaan onko jotain tukkeena, viimeksi pari kk sitten sai vähän putsailla sitä esisuodatinta.. Ja DW200:nen on kiinni
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Ittellä saman ikäinen, tosin ajettu vain 325 tkm. Nyt on parinviikon kokemukset viinasta, ja hyvin toimii. Onhan tohon tietysti vaihdettu kaikki kulutusosat, niinku varmaan sunkin suappiin....Toka päivänä starttiongelmia, mutta nekin korjaantui uusilla tulpilla.vahajub kirjoitti:Tere
Nyt varmaan joku suuttuu tästä mun kommentista, mulla on femma -99 2.0t...eikä mitään päivityksiä boxissa ja hyvin on toiminut kohta vuoden mun käytössä ja kilsoja on 340tkm...elikkäs näyttäis ongelmat alkavan viri/etanoli päivitysten jälkeen, itse olen tullut siihen päätökseen etten ala tätä GM:mmän Saabia päivittelemään millään tavalla, niin se vois ehkä toimia vaikka maailman tappiin saakka
Taloudellisuus nyt on niin ja näin, ko tota viinaa palaa sen verran enempi...
Muuta mualima pelastuu, vai miten se oli....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Uutta murhetta..
Ongelmat eivät ala, vaan ne löytyvät softapäivityksen jälkeen.vahajub kirjoitti:elikkäs näyttäis ongelmat alkavan viri/etanoli päivitysten jälkeen
Hyvänä esimerkkinä voisi viskata vaikka yhden tapauksen. Asiakas sanoi femmansa toimineen moitteetta, softa sisään ja sid infoa mulkoilemaan pienellä koeajolla. Arvoja tapissa, pientä nypytystä yms.. Ilmamassamittari selkeästi vaihtokunnossa, lambdakin sen verran laiska, että vaihto enemmän kuin suositeltavaa ja olipa tuolla alipaineletkujakin poikki. Nämä vaihtamalla nypytykset hävisivät ja polttoainetaloudellisuuskin parani huomattavasti.
Ja tämä tapaus oli v6t, johon ei kummoisesti edes tuupattu viriä, pientä optimointia vain karttoihin (by jcarlson).
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Uutta murhetta..
onneks oma femma osoittautui suht jämeräksi peliksi. ihmettelyä on tietty ollut mutta parilla alipaineletkulla on vielä selvinny.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Uutta murhetta..
Bensapumpun suodatin näyttää tältä.
Onkohan tuo miten normaalia?
Onkohan tuo miten normaalia?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Päätin sitten tarkistaa että miltä nuo läppäkotelon sisällä olevat johdot näyttävät.
Eli korjauksen tarpeessa olivat. Irroitin nuo johdot ja korvasin uusilla ja tarkistin että varmasti ei ota mistään kiinni, joten iskin kamat kiinni autoon.
Kun virran kytki päälle, kuului kotelosta outoa tikitystä, kuulosta ihan kuin olisi lyönyt kipinää. Otin kotelon takaa irti ilmeisesti solenoidiin(?) menevän liittimen jossa kaksi johdinta ja kytkin virrat, ja enää ei pitänyt tuota tikitystä, joten liittynee siihen.
Auto ei käynnistynyt kuin kerran kunnes sammui. OBD2-mittari antoi vikakoodin
P1230 - Throttle position sensor 1 and 2 Circuit
The limp-home solenoid will be activated 5 times in succession each time the ignition is turned on until the fault has been rectified and the trouble codes cleared.
- Tämä ilmeisesti se tikitys?
Mitäköhän olen nyt möhlinyt? Kai se pitää alkaa uutta koteloa etsimään sitten
Pitäisi antaa vaan olla..
Eli korjauksen tarpeessa olivat. Irroitin nuo johdot ja korvasin uusilla ja tarkistin että varmasti ei ota mistään kiinni, joten iskin kamat kiinni autoon.
Kun virran kytki päälle, kuului kotelosta outoa tikitystä, kuulosta ihan kuin olisi lyönyt kipinää. Otin kotelon takaa irti ilmeisesti solenoidiin(?) menevän liittimen jossa kaksi johdinta ja kytkin virrat, ja enää ei pitänyt tuota tikitystä, joten liittynee siihen.
Auto ei käynnistynyt kuin kerran kunnes sammui. OBD2-mittari antoi vikakoodin
P1230 - Throttle position sensor 1 and 2 Circuit
The limp-home solenoid will be activated 5 times in succession each time the ignition is turned on until the fault has been rectified and the trouble codes cleared.
- Tämä ilmeisesti se tikitys?
Mitäköhän olen nyt möhlinyt? Kai se pitää alkaa uutta koteloa etsimään sitten
Pitäisi antaa vaan olla..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Ilmeisesti menit tämän ohjeistuksen mukaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A+korj%2A
Tuossa jutun lopussahan viitataan ilmeisesti rikkinäisen solenoidin raklatukseen, kun kirjoittaja kertoi konepistoolimaisesta sarjata... Voisko kyse olla samasta, pitäiskö se uusia, vaikkei sitä ennen vikaa tarviikaan?
Viisaammat kertoo lisää, toi tuli mieleen kun tota luin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A+korj%2A
Tuossa jutun lopussahan viitataan ilmeisesti rikkinäisen solenoidin raklatukseen, kun kirjoittaja kertoi konepistoolimaisesta sarjata... Voisko kyse olla samasta, pitäiskö se uusia, vaikkei sitä ennen vikaa tarviikaan?
Viisaammat kertoo lisää, toi tuli mieleen kun tota luin.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Joo noilla ohjeilla lähdin liikenteeseen.
Auto lähtee kyllä käyntiin kun painaa kaasua alussa, ja pysyy käynnissä kun antaa kaassua mutta heti kun jalan nostaa ylös niin auto sammuu.
Myöskin jos auton ollessa päällä resetoi vikakoodit niin auto sammuu samantien ja kuuluu tuo ääni solenoidista.
Auto lähtee kyllä käyntiin kun painaa kaasua alussa, ja pysyy käynnissä kun antaa kaassua mutta heti kun jalan nostaa ylös niin auto sammuu.
Myöskin jos auton ollessa päällä resetoi vikakoodit niin auto sammuu samantien ja kuuluu tuo ääni solenoidista.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Noniin. Nyt on "uusi" käytetty läppäkotelo autossa ja toimii paremmin kuin kertaakaan! Ei ole epämääräistä röpeltämistä, ei heitä vikakoodeja eikä arvot huitele taivaissa.
Kaasupolkimen tuntuma on pehmeä ja tarkka. Ihan kun ajaisi uudella autolla
Amul enimmäkseen 0, välillä on 300-600 mutta kuitenkin rajojen sisällä.
Kiitos Dama kotelosta! Voi taas hetken ajella tyytyväisenä
Kaasupolkimen tuntuma on pehmeä ja tarkka. Ihan kun ajaisi uudella autolla
Amul enimmäkseen 0, välillä on 300-600 mutta kuitenkin rajojen sisällä.
Kiitos Dama kotelosta! Voi taas hetken ajella tyytyväisenä
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Hienoa, että jolla kulkee taas! Mutta mitä tapahtui vanhalle läppäkotelolle? Kannattaisko se korjata / korjauttaa varalle?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...