Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Niin no voihan jakotukille tulla bensaa ja jopa painettakin, mutta jos suuttimet eivät jostain syystä aukea, niin silloinhan kone ei käynnisty. Ja siitä jakotukin nipasta voi varovasti painasta ja pitää vaikka rättiä edessä, niin näkee tuleeko paineella vai lorinalla.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Määkin tartun pikkasen tähän. Autoliitolla on, tai ainakin on ollut jäsenilleen sellainen paketti joka sisältää ainakin tuon kotiutuksen. Pihvi on siinä että se on henkilökohtainen, eli jos on useampi harrasteauto tai vaikka motskari, niin se koskee niitä kaikkia, kunhan itse olet paikalla. Ja muistaakseni se oli laajennettavissa "ruokakuntakohtaiseksi". Ehdoissa taisi lukea että lähimpään valtuutettuun korjaamoon tms, eli ei nyt jostain Ivalosta lähdetä hinaamaan Pirkanmaalle, mutta auto ei kuitenkaan jää tien poskeen. Lähiseuduilla varmaan saa kotiinkin kuljetutettua jos se ei ole oleellisesti kauempana. Ja mistä muutenkaan löytyy se "valtuutettu huoltoliike" esim -58 mallin ysikolmoselle tai seitenkolmoselle CB-Hondalle...aylaoutinen kirjoitti:Pakko tarttua..jusa_71 kirjoitti:autossahan on luonnollisesti kasko (ellei olla taas menty säästämään huonoimmassa kohtaa)
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
menee offiksi mutta kuitenkinaylaoutinen kirjoitti:Pakko tarttua.. Kannattaa pitää mielessä, ettei ne vakuutusyhtiöt suinkaan mitään hyväntekeväisyysfirmoja ole, vaan voittoa tavoittelevia yhtiöitä. Ts. kaikkien vakuutusten odotusarvo on vakuutuksen ottajalle miinusmerkkinen (tulet maksamaan enemmän, mitä todennäköisesti tulet korvauksina saamaan). Vakuutuksen ottaja vaan ulkoistaa riskit sille yhtiölle, ja maksaa luonnollisesti siitä korvauksen joka kattaa todennäköisesti realisoituvat riskit ja pienen marginaalin vielä siihen päälle.jusa_71 kirjoitti:autossahan on luonnollisesti kasko (ellei olla taas menty säästämään huonoimmassa kohtaa)
Toki kaikki riippuu hlökohtaisista mieltymyksistä ja riskinottohalukkuudesta ym. mutta itse en ainakaan ole nähnyt järkeväksi mihinkään muutaman tonnin autoon ottaa muuta kuin sen pakollisen liikennevakuutuksen. Ja jokunen tonni on tähän mennessä noista autojen ja moottoripyörien kaskoista säästyneistä maksuista kertynyt, kertaakaan en olisi noita vielä tarvinnut (kop kop). Toki esim. sen auton varastaminen ei sitten saa johtaa mihinkään ranteiden viiltelyyn, vaan se (epätodennäköinen) menetys täytyy sitten kestää.
Joku kotivakuutus on sitten toki asia erikseen, sillä siinä puhutaan jo aika paljon merkittävimmistä (rahallisesti) riskeistä, joiden ulkoistamisesta voi jo vähän maksaakin. Mutta jutun pointti oli se, että kaskon ottamatta jättäminen muutaman tuhannen euron arvoiseen autoon ei välttämättä ole "väärässä paikassa säästämistä" (vaikka vahingon sattuessa voi siltä kaskottomasta tuntuakin).
tapojahan on monta säästää
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
hirvi,palo,ilkivalta,varkaus,hinaus
vakuutus mulla maksaa 99.33 €/vuosi
en pidä sitä kamalan kalliina
omia kohelluksia ei maksa toikaan pikku kasko
hinauksen kyllä.
kysyin paikallisesta hinausliikkeestä että mitä maksaa kun pihasta siirretään auto tohon lähi pajalle (noin 5 km) olisi ollut 250€
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
No niin. Femma on taas kunnossa. Bensapumpussa vika ei ollut ja hieman jäi tuo bensanjakotukin testaus vihje kaivamaan. Kun auto ei lähde käyntiin, niin myöskään painetta ei kerry kuin sen pienen hetken kuin pumppu starttauksen yhteydessä pyörii... Vähän aikaa asiaa miettineenä ajattelin, että katotaas tuo tarvike sytkäkasetin kunto. Kasettia irroittaessa huomasin, että 1. ja 4. tulpan kohdalle jäi sytkäkasetista muovi/kumi tutit... Ne irti ja 9-3:sta kasetti lainaan. Lähti heti kuin palmun alta.
Opetus taas tässäkin oli, että älä osta tarvikekasettia ja jos on pakko niin kuin itselläni kesälomareissulla oli, niin vaihda se heti alkuperäiseen...
Kiitos kaikille avusta!!!
Opetus taas tässäkin oli, että älä osta tarvikekasettia ja jos on pakko niin kuin itselläni kesälomareissulla oli, niin vaihda se heti alkuperäiseen...
Kiitos kaikille avusta!!!
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Jeps, taas kerran kiinakasetin laatu todistettu. Todellakin kannattaa pysyä niistä kaukana. Jos ajattelee että orkkiskasetista ei voi enää laatu heikentyä niin on pahasti väärässä. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Löytyiskö jakotukista+nipasta kuvaa?Tobbana kirjoitti:Niin no voihan jakotukille tulla bensaa ja jopa painettakin, mutta jos suuttimet eivät jostain syystä aukea, niin silloinhan kone ei käynnisty. Ja siitä jakotukin nipasta voi varovasti painasta ja pitää vaikka rättiä edessä, niin näkee tuleeko paineella vai lorinalla.
-Sami
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Muovit kuikkaan jakotukin päältä ja oheisesta kuvasta selvii nipan sijainti. Hattu lähtee irti kiertämällä sitä vastapäivään. Hatun alta löytyy dunlopventtiilin tapainen viritys, sitä keskitappia painamalla ruiskii liemet naamalle ja ympäri konehuonetta.2.0t Wagon kirjoitti:Löytyiskö jakotukista+nipasta kuvaa?
https://dl.dropbox.com/u/16188308/saab/ ... _nippa.jpg
Huom. kuva on jostain brittipommista, pikaisesti netistä kaiveltuna. En jaksanu lähteä ottamaan omasta kiposta kuvia tuonne pimeyteen.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Lainaan tätä aihetta kun itselläkin jäi Saabi ekaa kertaa tien pääll (9-5 2,3 vm -99 farmari automaatti mittarissa 260 tkm).
Normaalisti aamusta käyntiin ja noin 20 km maantieajon jälkeen sammui 60km/h vauhdista eikä lähde omin avuin käyntiin. Hinuri toimitti parin tunnin päästä raadon omalle pihalle, ei edes lupaile käyntiin. Pikaisen vian etsinnän jälkeen bensapumppu ei toimttanut bensaa ollenkaan (pumppu oli hiljaa eikä paluuletkusta tullut bensaa ollenkaan vaikka sulakkeen otti pois ja kytki sen hyppylangalla väkisin päälle). Samaa tuki se että kun kaasuläpän päälle kaatoi bensaa niin kone hörähti vähäksi ajaksi käyntiin.
Paikallisesta Motonetista hain uuden pumpun ja täältä etsittyjen ohjeiden kanssa sain sen vaihdettua (tietysti katkaisin lähtevän letkun liittimen, mutta hain purkaamolta ehjän parin). Nyt pumppu hurisee, mutta konetta en vieläkään saa käyntiin. Pakkosyitin taas pumppua että ilmaisi linjan.
Samalla tavalla kuin aamusella niin hörähtää kun bensaa kaataa suoraan "kurkkuun". Startatessa kiekkamittari nostaa päätään, mutta voisiko silti olla kampiakselin asentotunnistin? Vai sytkäboksi?
Normaalisti aamusta käyntiin ja noin 20 km maantieajon jälkeen sammui 60km/h vauhdista eikä lähde omin avuin käyntiin. Hinuri toimitti parin tunnin päästä raadon omalle pihalle, ei edes lupaile käyntiin. Pikaisen vian etsinnän jälkeen bensapumppu ei toimttanut bensaa ollenkaan (pumppu oli hiljaa eikä paluuletkusta tullut bensaa ollenkaan vaikka sulakkeen otti pois ja kytki sen hyppylangalla väkisin päälle). Samaa tuki se että kun kaasuläpän päälle kaatoi bensaa niin kone hörähti vähäksi ajaksi käyntiin.
Paikallisesta Motonetista hain uuden pumpun ja täältä etsittyjen ohjeiden kanssa sain sen vaihdettua (tietysti katkaisin lähtevän letkun liittimen, mutta hain purkaamolta ehjän parin). Nyt pumppu hurisee, mutta konetta en vieläkään saa käyntiin. Pakkosyitin taas pumppua että ilmaisi linjan.
Samalla tavalla kuin aamusella niin hörähtää kun bensaa kaataa suoraan "kurkkuun". Startatessa kiekkamittari nostaa päätään, mutta voisiko silti olla kampiakselin asentotunnistin? Vai sytkäboksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Eikös se niin ollut, että jos startatessa kierrokset nousee, niin kampuran as. tunnistin on kunnossa... Mites tulpat, kuinka vanhat? DI kassun vois ottaa pois ja koittaa haistella kasettia, tuoksuuko palaneelle?
Tuleeko bensatukille lientä? Eli semmoinen renkaan venttiilin näköinen muovitulpalla suojattu nippa imusarjan päällä keskellä jakotukkia.
Tuleeko bensatukille lientä? Eli semmoinen renkaan venttiilin näköinen muovitulpalla suojattu nippa imusarjan päällä keskellä jakotukkia.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Kyllä se bensapuolella varmaan vika edelleen on, testaa bensatukin mustan muovikorkin alla olevasta "polkupyöräventtiilistä" että bensaa ruiskahtaa painamalla venttiili auki. Jotain pumppuasennuksessa voi olla pielessä niin että pumppu käy mutta bensalinja ei paineistu, takaisku väärinpäin tai sisäinen vuoto ämpärissä esim.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Tota just mietinkin että bensapuolelle viittaa kun kuitenkin soppaa suoraan kurkkuun kaadettaessa kone käynnistyy muutamaksi sekuntiksi. Täytyy ottaa huomenna ämpäri tarkemman tutkailun alle. Paljonko pitäisi tukille tulla painetta jos linja ja pumppu kunnossa? Voisin nimittäin kytkeä siihen painemittarin.
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
3 bar +/- imusarjan paine eli sammutettuna tuo 3.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Muistiko ottaa pumpusta sen suojahatun pois pumpun imupuolelta?
Re: Femma jäi tien päälle. Apua tarvitaa
Taas pelaa
...
Tänään suuntasin pienessä krapulassa auton kimppuun ja rupesin selvittämään tuota bensan saantia. Koska mielessä oli että tuo pumpun asennus on saattaapi olla viturallaan niin tsekkasin ensin että ämpäristä tulee bensaa. No eipä tullut, sillä olin onnistunut sotkemaan meno ja paluulinjan liittimet keskenään
. Eli lähtöpuolella oli paluulinjan liitin... No ei muuta kuin liittimet oikeisiin koloihin niin pian hyrähti auto tulille...
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Tänään suuntasin pienessä krapulassa auton kimppuun ja rupesin selvittämään tuota bensan saantia. Koska mielessä oli että tuo pumpun asennus on saattaapi olla viturallaan niin tsekkasin ensin että ämpäristä tulee bensaa. No eipä tullut, sillä olin onnistunut sotkemaan meno ja paluulinjan liittimet keskenään
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)