Ostinpa femma-aeron.
Re: Ostinpa femma-aeron.
Läppä mekaanisessa limp home moodissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa femma-aeron.
eilen tuo taas pelitti normaalisti jonkunaikaa kunnes alkoi pienellä nypytyksellä varoittelemaan, kaasulla pelaamista niin matka jatkui. termostaattikin aivan paskana, 80km/h ajossa kone jäähtyy 60'c tietämille ja heittää siitäkin errorit.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Kaasuläppäkotelon kanssa tulee toimeen kun ei polje paljoa, ripeään liikkumiseen toimii sport-mode jolla ongelmia ei ole (kaasu temppuilee vasta pidemmällä).
Termari-ongelman ratkaisin pahvilla joka päästää lämmöt nousemaan sinne minne pitääkin, kulutus tipahti 1,5l/100km.
Laatikon tukikumi on aivan finaalissa, tuntuu välillä että tipahtaa laatikko tielle, sen verran hölskyy menemään.
Saksantuonnit on kyllä siitä ikäviä että kylmät kelit tuovat tullessa kasan mukavia ihmettelynaiheita.
Milloinkohan olisi aikaa ja rahaa korjailla, huoh...
Termari-ongelman ratkaisin pahvilla joka päästää lämmöt nousemaan sinne minne pitääkin, kulutus tipahti 1,5l/100km.
Laatikon tukikumi on aivan finaalissa, tuntuu välillä että tipahtaa laatikko tielle, sen verran hölskyy menemään.
Saksantuonnit on kyllä siitä ikäviä että kylmät kelit tuovat tullessa kasan mukavia ihmettelynaiheita.
Milloinkohan olisi aikaa ja rahaa korjailla, huoh...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Melkoista räpeltämistä pahveineendj_pirtu kirjoitti: Milloinkohan olisi aikaa ja rahaa korjailla, huoh...
Eikö tuo todennäköinen limp home kannattaisi ekana tarkistaa, ja jos on päällä, niin kliksautella normimoodiin?
Aikaa kuluu ehkä 15 minuuttia, eikä kustanna latiakaan
http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp2 ... re=related
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ostinpa femma-aeron.
Meni räpeltämiseksi kun on vaan niin loppu. Ollu kämpänostoa, muuttoa, tuntuu että duunit tappaa viimeistään. Ei jaksa tehdä enää mitään muuta. Burnout.
Ei kai se limpissä ole jos cruise toimii? Kulku, kulutus, kaikki on ns. normaalia kuin aiemminkin.
SID-infossa näkyisi arvotkin olevan kohdallaan. Jos joku asia kaipaa välitöntä huomiota ja jotain särkyy jos sille ei heti jotain tee niin ilman muuta vien vaikka jollekin hoitoon pariksi päiväksi, korvausta vastaan tietty. Onko vapaaehtoisia?
Ei kai se limpissä ole jos cruise toimii? Kulku, kulutus, kaikki on ns. normaalia kuin aiemminkin.
SID-infossa näkyisi arvotkin olevan kohdallaan. Jos joku asia kaipaa välitöntä huomiota ja jotain särkyy jos sille ei heti jotain tee niin ilman muuta vien vaikka jollekin hoitoon pariksi päiväksi, korvausta vastaan tietty. Onko vapaaehtoisia?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Tänään ajellessa seurasin Mreq ja Mair arvoja, Mair menee n. 10-20 edellä, onkohan marginaaleissa... Aiemmin tosin meni ihan samoissa. LIMP näyttää 18, vai oliko 15, enpä enää muista. Taidanpa viedä jonnekin pajalle, ei nyt kertakaikkiaan jaksa vittuilevaa autoa yhtään. Tonnarin temppuilulle antoi helpommin anteeksi, vanhempi ja kilsojakin yli tuplaten. Silti tuntuu että se oli varmempi peli.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Otin itseäni niskasta kiinni ja aktivoiduin krapulapäivän kunniaksi ropaamaan saapiskaa. Ollut mieli maassa sen verran pitkään että unohtanut jo kuinka palkitsevaa se onkaan.
No olihan se limp-modessa... Noh, jousi sivuun ja vikakoodin nollaus, check.
Aloin tutkiskelemaan ympäristössä olevia alipaineletkuja, niistähän meni yhtä vaille kaikki vaihtoon. Katkesi ja mureni käsiin kun irrotteli. Ennen ja jälkeen letkujen vaihdon mAIR arvo muuttui selvästi suhteessa mREQiin eli on siellä jotain vuotoa ollut.
Panin takaisin nippuun ja kohta koeajolle. Kaasuläppäkotelo näytti aika kiiltävältä, onkohan vaihtunut samalla kuin moottori 3v ja 45tkm sitten...
No olihan se limp-modessa... Noh, jousi sivuun ja vikakoodin nollaus, check.
Aloin tutkiskelemaan ympäristössä olevia alipaineletkuja, niistähän meni yhtä vaille kaikki vaihtoon. Katkesi ja mureni käsiin kun irrotteli. Ennen ja jälkeen letkujen vaihdon mAIR arvo muuttui selvästi suhteessa mREQiin eli on siellä jotain vuotoa ollut.
Panin takaisin nippuun ja kohta koeajolle. Kaasuläppäkotelo näytti aika kiiltävältä, onkohan vaihtunut samalla kuin moottori 3v ja 45tkm sitten...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Saabismi on toiminut hienosti viime ajat poislukien sököä termaria ja moottorin lämpömittarin neulan satunnaista putoamista kerran-pari kuukaudessa.
Eilen testailin kulkua SID-infoa tuijotellen:
-Pinl nousee parhaimmillaan sinne +-1900
-Mair on alapäässä (kaasupoljin miltei ylhäällä) hieman Mreqiä edellä ja taas yläpäässä jää jälkeen eli talla tiskiin niin Mreq n. 1100 niin Mair jää jonnekin 970. Muutaman kiskaisun jälkeen sen sai nousemaan 1000 päälle.
Evappia joskus tulppasin mutta en ilmamääriä silloin katsonut, totesin vain ettei Pinl muutu miksikään, oli letkua tulpattu tahi ei.
Niin ja softahan on vakiotehoinen BioPower ja testeissä ajelin 9% viinapitoisella V-Powerilla.
Pienenä huomiona että bensapumppuhan alkoi pitämään hieman ääntä kun ajelin viinaksilla muutaman tankin, nyt kun siirryin bensaan kylmiä kelejä varten niin pumppukin hiljeni, jännitystä elämään.
Toinen askarruttava asia: hölskyykö tankissa litkut niin kovin että kuuluu tömähdys kun pysähtelee sopivasti vaikka autojonossa? Kuuluu *tums* hetken päästä kun auto on pysähtynyt.
Eilen testailin kulkua SID-infoa tuijotellen:
-Pinl nousee parhaimmillaan sinne +-1900
-Mair on alapäässä (kaasupoljin miltei ylhäällä) hieman Mreqiä edellä ja taas yläpäässä jää jälkeen eli talla tiskiin niin Mreq n. 1100 niin Mair jää jonnekin 970. Muutaman kiskaisun jälkeen sen sai nousemaan 1000 päälle.
Evappia joskus tulppasin mutta en ilmamääriä silloin katsonut, totesin vain ettei Pinl muutu miksikään, oli letkua tulpattu tahi ei.
Niin ja softahan on vakiotehoinen BioPower ja testeissä ajelin 9% viinapitoisella V-Powerilla.
Pienenä huomiona että bensapumppuhan alkoi pitämään hieman ääntä kun ajelin viinaksilla muutaman tankin, nyt kun siirryin bensaan kylmiä kelejä varten niin pumppukin hiljeni, jännitystä elämään.
Toinen askarruttava asia: hölskyykö tankissa litkut niin kovin että kuuluu tömähdys kun pysähtelee sopivasti vaikka autojonossa? Kuuluu *tums* hetken päästä kun auto on pysähtynyt.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Viikon sisään tuli uusi ilmiö, kylmäkäynnistyksessä röpöttää muutaman sekunnin kunnes tasaantuu. Vaan jos menee laittamaan D-vaihteen silmään heti sen jälkeen niin taas röpöttää ja tahtoo sammua. Pienen lämmityksen jällkeen pelaa normisti.
SID-infossa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tankissa oleva tavara on n. 50% sekoitusta ja etanolipitoisuus arvo SID-infossa arpoo molemminpuolin. Onko tämä 50% sekoitus se hankalin autolle pitää homma toiminnassa?
SID-infossa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tankissa oleva tavara on n. 50% sekoitusta ja etanolipitoisuus arvo SID-infossa arpoo molemminpuolin. Onko tämä 50% sekoitus se hankalin autolle pitää homma toiminnassa?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Tuskin hankalin, mutta eikös se ollut se syövyttävin?
Eli jos pumppu jo vikisee, niin huono sekoitus.
Eli jos pumppu jo vikisee, niin huono sekoitus.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Ostinpa femma-aeron.
Eikös tuo fifty-fifty seos nimenomaan ollut se autolle hankalin, joutuu haistelemaan pidempään että mitähän siellä tankissa nyt onkaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ostinpa femma-aeron.
röpöttelyä ei ole esiintynyt pelkällä viinalla tai pelkällä bensalla. tulee varmaan selvennystä kun tankkaan seuraavalla kerralla jompaakumpaa tankin täyteen. ensimmäisen kerran näin että amul heitti miinuksen puolelle ollen -90.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Pyörähti 179000 juuri mittariin.
Tällä 50-50 sekoituksella pannut merkille että iOFF käy joskus nopeasti -97... Olis pitänyt varmaan jättää SID-info pois niin ei menisi ihan vainoharhaiseksi kyttäämiseksi.
Tällä 50-50 sekoituksella pannut merkille että iOFF käy joskus nopeasti -97... Olis pitänyt varmaan jättää SID-info pois niin ei menisi ihan vainoharhaiseksi kyttäämiseksi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ioff käy miinuksella, kun automaattiloota vaihtaa "pykälää". Se on siis normaalia automaagissa.
Eski
Eski
Re: Ostinpa femma-aeron.
Jos tarkoitat tuota röpöttämistä niinkuin moottori kävisi ensin hieman täristäen, mutta tasaantuu, niin meillä ominaisuuden aiheutti likaiset suutinten päät. Kokeile ajaa vaikka Redlinen SI-Alcoholia koko pullo seuraavan täyden tankkauksen kanssa. Kyseinen aine ei ole muutenkaan pahitteeksi etanolilla ajettaessa.dj_pirtu kirjoitti:Viikon sisään tuli uusi ilmiö, kylmäkäynnistyksessä röpöttää muutaman sekunnin kunnes tasaantuu.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki