Jep -vuosittainen katsastus läpi, että paukkuu. Pari lapsellista huomautusta toki sain: tuulilasi vaihtoon ja kallistuksenvaimentimen kiinnityskumit myös.
Nyt pari kysymystä tietävämmille:
1) Tää on aika nolo... Missä sijaitsee 9-5:n radion antenni? Meinaan vaan, että jos se on tuulilasissa niin en tuolta Pilkingtonin luetteloista sellaista tuulilasia löydä? "Etsi":llä löytynyt hyviä vihjeitä lasin osto/vaihtopaikoiksi täällä pääkaupunkiseudulla.
2) Kannattaako vaihtaa kallistuksenvakaaja kokonaan vai vain kumit? Jotkut sanovat, että ruoste on yleensä runnellut sen verran, että jää uudetkin kumit väljiksi. Toinen ongelma on tietysti se, että noita kumeja löytyy 18, 19 ja 20 mm (ainakin). Mistähän koon saisi tietää? Auto on 2.3T ja vm.-99 Sedan.
Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Sedanissa takaikkunassa ja wagonissa tavaratilan sivuikkunassa.Pässi kirjoitti:Missä sijaitsee 9-5:n radion antenni?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Edessä kallistuksenvakaajan viat ylivoimaisesti on koiranluiden pallonivelien väljistymien. Oliko katsastussedällä ihan oikeasti tarkoitus sanoa koiranluut vai todellakin vakaajan kumipuslat ?
Puslat on nimittäin sen verran mielenkiintoiset vaihtaa paikalleen päin, yleensä puslan yli olevan kiinnityspannan pultit katkeaa ton ikäisissä avatessa ja sitten sinne paikalleen päin pultinjämän poisporaus onkin todella mielenkiintoista. Helppoa tehdä silloin kun apurunko on pois paikaltaan.
Puslat on nimittäin sen verran mielenkiintoiset vaihtaa paikalleen päin, yleensä puslan yli olevan kiinnityspannan pultit katkeaa ton ikäisissä avatessa ja sitten sinne paikalleen päin pultinjämän poisporaus onkin todella mielenkiintoista. Helppoa tehdä silloin kun apurunko on pois paikaltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Sorry, avauksessa oli tarkoitus mainita, että kallistuksenvakaajan huomautus koski nimenomaa takapäätä. Koiranluut vaihdoin jo viime syksynä.
Samalla aion vaihtaa/vaihdattaa taakse kuskinpuolelle yhden yläpuslan. Huoleni onkin vain se, saako vakaajasta enää kalua pelkkiä kumikiinnikkeitä vaihtamalla vain onko vaihdettava enemmänkin...?
Tarkalleen ottaen korjauskehotus kuului: Kallistuksen vakaajan kiinnitys/Oikealla takana/Sisempi kumi/Välyksellinen
Samalla aion vaihtaa/vaihdattaa taakse kuskinpuolelle yhden yläpuslan. Huoleni onkin vain se, saako vakaajasta enää kalua pelkkiä kumikiinnikkeitä vaihtamalla vain onko vaihdettava enemmänkin...?
Tarkalleen ottaen korjauskehotus kuului: Kallistuksen vakaajan kiinnitys/Oikealla takana/Sisempi kumi/Välyksellinen
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Yksi yleispätevä niksi noihin vakaajan pusliin on pujottaa sinne liimakutistesukka ja kuumentaa se. Tuolla saa vakaajaa "paksummaksi" puslan kohdalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.
Motonetistä hain eteen nuo kumit, on sen verran tiukat että ruostuu kyllä vakaaja poikki ennenks noi jää väljäksi.
#3272