Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pässi
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 22, 2009 16:28

Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja Pässi »

Jep -vuosittainen katsastus läpi, että paukkuu. Pari lapsellista huomautusta toki sain: tuulilasi vaihtoon ja kallistuksenvaimentimen kiinnityskumit myös.
Nyt pari kysymystä tietävämmille:

1) Tää on aika nolo... Missä sijaitsee 9-5:n radion antenni? Meinaan vaan, että jos se on tuulilasissa niin en tuolta Pilkingtonin luetteloista sellaista tuulilasia löydä? "Etsi":llä löytynyt hyviä vihjeitä lasin osto/vaihtopaikoiksi täällä pääkaupunkiseudulla.

2) Kannattaako vaihtaa kallistuksenvakaaja kokonaan vai vain kumit? Jotkut sanovat, että ruoste on yleensä runnellut sen verran, että jää uudetkin kumit väljiksi. Toinen ongelma on tietysti se, että noita kumeja löytyy 18, 19 ja 20 mm (ainakin). Mistähän koon saisi tietää? Auto on 2.3T ja vm.-99 Sedan.
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Pässi kirjoitti:Missä sijaitsee 9-5:n radion antenni?
Sedanissa takaikkunassa ja wagonissa tavaratilan sivuikkunassa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Edessä kallistuksenvakaajan viat ylivoimaisesti on koiranluiden pallonivelien väljistymien. Oliko katsastussedällä ihan oikeasti tarkoitus sanoa koiranluut vai todellakin vakaajan kumipuslat ?
Puslat on nimittäin sen verran mielenkiintoiset vaihtaa paikalleen päin, yleensä puslan yli olevan kiinnityspannan pultit katkeaa ton ikäisissä avatessa ja sitten sinne paikalleen päin pultinjämän poisporaus onkin todella mielenkiintoista. Helppoa tehdä silloin kun apurunko on pois paikaltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Pässi
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 22, 2009 16:28

Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja Pässi »

Sorry, avauksessa oli tarkoitus mainita, että kallistuksenvakaajan huomautus koski nimenomaa takapäätä. Koiranluut vaihdoin jo viime syksynä.
Samalla aion vaihtaa/vaihdattaa taakse kuskinpuolelle yhden yläpuslan. Huoleni onkin vain se, saako vakaajasta enää kalua pelkkiä kumikiinnikkeitä vaihtamalla vain onko vaihdettava enemmänkin...?
Tarkalleen ottaen korjauskehotus kuului: Kallistuksen vakaajan kiinnitys/Oikealla takana/Sisempi kumi/Välyksellinen
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksi yleispätevä niksi noihin vakaajan pusliin on pujottaa sinne liimakutistesukka ja kuumentaa se. Tuolla saa vakaajaa "paksummaksi" puslan kohdalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Katsastuksen saldoa-tuulilasi ja kallistuksenvaimennin.

Viesti Kirjoittaja Pola »

Motonetistä hain eteen nuo kumit, on sen verran tiukat että ruostuu kyllä vakaaja poikki ennenks noi jää väljäksi.
#3272
Vastaa Viestiin