Samoja vaivoja löytyy muistakin 9-5:ta vuonna 2013, myös AT.
SammyWagon kirjoitti:
Moi.
On tuossa parina aamuna ollut 9-5:ssa ihme vika.
Kun lähtee liikkelle niin vähän ajan päästä alkaa ravistaa koko autoa niin kuin ois joku vanne kierossa tai lunta vanteessa. Ravistus jatkuu aivan sama onko veto päällä vai ei. Tänä aamuna ajon tien reunaan ja kävin kiertelemässä autoa ja lähdin uudestaan liikkeelle niin ei ravistanut enään. Kone kuulostaa käyvän ihan nätisti. Mistähän vois ruveta vikaa etsiin ???
Omassa saapikkaassani on ajoittain esiintynyt tätä vaivaa. Onko tähän löytynyt syytä ja ratkaisua? Löysin viestiketjua selailemalla tuon lainatun vanhan viestin. Omassani juuri täsmälleen kuvatun kaltainen ilmiö. Viime kesänä jolloin kärryn hankin, sitä esiintyi silloin tällöin, talvella ei muistaakseni juuri koskaan, nyt kesällä taas aika ajoin. Vapina alkaa yleensä kun on lähtenyt liikkeelle ja ajanut jonkun matkaa. Eli auto vapisee kuin olisi pyörät irti suurinpiirtein, vapaalla rullatessa samalla tavalla. Kun jarruttaa moottorilla, asia rauhoittuu ja parin kerran jälkeen yleensä ei toistu enää samalla ajo sessiolla, vaikka olisi pitkäkin matka.
_________________
9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
Saab jo 50 vuotta!
Re: 9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
Viestistäsi on hieman haastellista saada selvää mikä on kopioitua ja mikä koskee autoasi.
Kyseessä ilmeisesti M1999 auto, johon on vaihdettu kone? Onko koko kone vaidettu kaikkine apulaitteineen? Itselläni oli joskus M2002 Aero joka nyki. Vikana oli läppäkotelo, sekä vuoto alipaineletkussa. Vika ilmeni satunnaisesti. Jos autossasi on alkuperäinen läppäkotelo / vanhoja alipaineletkuja, niin aloittaisin niistä.
Myös hajoamassa oleva polttoainepumppu aiheuttaa varmasi käyntiongelmia. E85:lla ajavilla on ollut ongelmia tulppien, tukkeutuneiden suuttimien, sekä polttoainefiltterien kanssa. Nuo kannattaa kanssa käydä läpi. Ilmeneekö vika myös 98:lla ajettaessa?
Kone kannattaa myös käyttää TECH2:n päässä, vai onko sinulla SID info aktivoituna?
Kyseessä ilmeisesti M1999 auto, johon on vaihdettu kone? Onko koko kone vaidettu kaikkine apulaitteineen? Itselläni oli joskus M2002 Aero joka nyki. Vikana oli läppäkotelo, sekä vuoto alipaineletkussa. Vika ilmeni satunnaisesti. Jos autossasi on alkuperäinen läppäkotelo / vanhoja alipaineletkuja, niin aloittaisin niistä.
Myös hajoamassa oleva polttoainepumppu aiheuttaa varmasi käyntiongelmia. E85:lla ajavilla on ollut ongelmia tulppien, tukkeutuneiden suuttimien, sekä polttoainefiltterien kanssa. Nuo kannattaa kanssa käydä läpi. Ilmeneekö vika myös 98:lla ajettaessa?
Kone kannattaa myös käyttää TECH2:n päässä, vai onko sinulla SID info aktivoituna?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
Koko konehuone uusi pumppuineen, ohjelmineen, AT-vaihteistoineen, turboineen, läppäkoteloineen, kasetteineen, letkuineen ja Sid myös pakasta vedetty.
Tuli vetari mieleen, kun joskus tulee valoista vedettyä 100m tassut tyhjää lyöden bemun vierellä/edessä.
Kun alkaa täristää/vähän "vatkata" se tuntuu myös kaasupolkimessa.
Vauhtia joku 70-100. Ei nykimistä.
Tehnyt sitä pari kertaa. Tosin kuukaudessa ei pala tankillistakaan Etanaa.
Tuli vetari mieleen, kun joskus tulee valoista vedettyä 100m tassut tyhjää lyöden bemun vierellä/edessä.
Kun alkaa täristää/vähän "vatkata" se tuntuu myös kaasupolkimessa.
Vauhtia joku 70-100. Ei nykimistä.
Tehnyt sitä pari kertaa. Tosin kuukaudessa ei pala tankillistakaan Etanaa.
Saab jo 50 vuotta!
Re: 9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
Tere:) Mulla vatkas samallalailla puolen vuoden ajan silloin tällöin muutamasta sekunnista joihinkin minuutteihiin ja lopulta koko ajan ja lopulta niin paljon,ettei voinu enää ajaa mihinkään,ennenkuin vaihdoin vetarin ulomman nivelen:)
Re: 9-5 ravistaa ajossa! Onko tullut 2006 jälkeen tietoo?
Joo. kyllä toi tuntus loogiselta, vaikka ei ulkoisia merkkejä olekkaan.
Saab jo 50 vuotta!