Laillinen xenon-päivitys
Laillinen xenon-päivitys
Olen tässä tuoreehko palstalainen, enkä oikein tunne vahoja topiceja.
Minulla 9-5 vm 2007 A. Tavalliset "uuden mallin" H7 -linssivalot ovat todellakin surkeat.
Tietäiskö kukaan, onko laillisia xenon -sarjoja saatavana jostakin edullisesti?
Entäpä asennus. Onko tuossa mallissa sellaiset asennonsäätöanturit ja johdotukset tai väyläohjaukset valmiina vai joutuuko johdottelmaan ja asentelemaan jotain antureita alustaan? Onko jotain ohjelmoitava?
Minulla 9-5 vm 2007 A. Tavalliset "uuden mallin" H7 -linssivalot ovat todellakin surkeat.
Tietäiskö kukaan, onko laillisia xenon -sarjoja saatavana jostakin edullisesti?
Entäpä asennus. Onko tuossa mallissa sellaiset asennonsäätöanturit ja johdotukset tai väyläohjaukset valmiina vai joutuuko johdottelmaan ja asentelemaan jotain antureita alustaan? Onko jotain ohjelmoitava?
Re: Laillinen xenon-päivitys
Lailliset vaatii tuon automaattisen tasosäädön, sekä johtosarjat, ballastit. Esim. eBaysta tuppaa löytymään, halvalla ei pääse.
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-95-9-5-0 ... 7d0&_uhb=1
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-95-9-5-0 ... ee7&_uhb=1
jne..
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-95-9-5-0 ... 7d0&_uhb=1
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-95-9-5-0 ... ee7&_uhb=1
jne..
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Laillinen xenon-päivitys
Jostain kolariautosta, jossa on xenon-umpiot säilyneet ehjänä, osat purkamalla voisi onnistua, mutta uusilla osilla tekemällä saattaa tulla halvemmaksi vaihtaa auto xenoneilla varustettuun... Lisäksi noiden viirusilmän umpioiden saatavuus on tietääkseni tällä hetkellä aika heikko. Itse laittaisin laittoman xenon-sarjan, koska eipä tuossa isoa ongelmaa ole. Katsatukseen tosin joutuu aina vaihtamaan halogen-polttomot paikalleen, mutta se on vartin homma (edellyttää tosin pientä sorminäppäryyttä viirusilmässä).
Eski
Eski
Re: Laillinen xenon-päivitys
Tuolta noita umpioita löytyy jos nyt joku sattuu tarttee...
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... light/633/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... light/633/
V90 CC D4 AWD
Re: Laillinen xenon-päivitys
Eikös brittivalojen kuvio poikkea täkäläisestä koska ajavat väärällä puolella?
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Laillinen xenon-päivitys
Luulenpa että manuaalisesti säätämällä saa valojen korkeuseron käännettyä toisinpäin, ja eihän tuossa itse kuviossa muuta eroa käsittääkseni ole.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Laillinen xenon-päivitys
Luulenpa ettei onnistu noin helposti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Laillinen xenon-päivitys
Nimenomaan kuviossa on eroa, peilikuva meidän kuvioon verrattuna. Lisäksi kaikissa umpiossa on vielä merkintä kumman puoleiseen liikenteeseen tarkoitettu, joten viimeistään katsastuksessa tulee hylsy "vääristä" umpioista.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Laillinen xenon-päivitys
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Laillinen xenon-päivitys
Joo ei se noin helposti käy. Jos viirusilmässä on toteutettu samalla lailla mitä vanhemmassa, niin kuvion saa aikaiseksi linssin ja heijastimen väliin kääntyvä peltiläppä joka rajaa valokuviosta osan pois. Periaatteessa tuon läpän voisi kääntää toisin päin jolloin kuvio olisi vasemman puoleiseen liikenteeseen, mutta vaikeaksi menee ja sitä myötä yleensä kalliiksi.Örkinrumilus kirjoitti:Luulenpa että manuaalisesti säätämällä saa valojen korkeuseron käännettyä toisinpäin, ja eihän tuossa itse kuviossa muuta eroa käsittääkseni ole.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Laillinen xenon-päivitys
Olen samaa mieltä edellä vastanneiden kanssa. Purkuosien saatavuustilanne viiruun on haastava ja osat kalliita joten helpoin ja mielekkäin tapa päivittää valoja on tuo laittoimien xenonien asennus.
Ihan kuriositteettina, voisihan Ruotsista tuoda 500 tuhatta ajetun taksiviirun ja purkaa siitä nuo umpiot. Korinosille varmaan löytyisi ostajia (itse mukaanlukien) joten uskon että tuossa pääsisi omilleen osat myytyään.
Ihan kuriositteettina, voisihan Ruotsista tuoda 500 tuhatta ajetun taksiviirun ja purkaa siitä nuo umpiot. Korinosille varmaan löytyisi ostajia (itse mukaanlukien) joten uskon että tuossa pääsisi omilleen osat myytyään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Laillinen xenon-päivitys
Mistä lähtien Saabin umpiot ovat surkeat?
En ole kyllä kokeillut niinkin uutta Saabbia, mutta oma -00 vuosimallinen antaa reilusti valoa ulos (tällä hetkellä paras valaistus mitä olen perus halogeeneillä nähnyt...).
Ehkä sinulla on joku ongelma sähkön kanssa? Vaikka sekin on vaikea kuvitella niinkin uudessa autossa. Anna jotenkin suoraan akun navasta sähköa halogeenille, ja kato onko yhtään kirkkaampi. Jos on niin vika on esim. huonossa kontaktissa.
En ole kyllä kokeillut niinkin uutta Saabbia, mutta oma -00 vuosimallinen antaa reilusti valoa ulos (tällä hetkellä paras valaistus mitä olen perus halogeeneillä nähnyt...).
Ehkä sinulla on joku ongelma sähkön kanssa? Vaikka sekin on vaikea kuvitella niinkin uudessa autossa. Anna jotenkin suoraan akun navasta sähköa halogeenille, ja kato onko yhtään kirkkaampi. Jos on niin vika on esim. huonossa kontaktissa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Laillinen xenon-päivitys
Mulla on ollut kaikki valomallit OG 9-5:sesta. M2006 ja uudempien H7 valot ovat kyllä mitta-asteikolla surkea/ala-arvoinen. Ero alkupään M2001 saakka on merkittävä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Laillinen xenon-päivitys
Juuri näin. Petyin todella "viirun" h7 -Valoihin.eklunto1 kirjoitti:Mulla on ollut kaikki valomallit OG 9-5:sesta. M2006 ja uudempien H7 valot ovat kyllä mitta-asteikolla surkea/ala-arvoinen. Ero alkupään M2001 saakka on merkittävä.
Onkohan joku virittänyt lisävaloja. En oikein ole keksinyt, miten onnistuu.
Motonetisää olen nähnyt sellaisen kiinnityspellin, joka ruuvataan rekisterilaataan taakse. Ei kovin hyvä ratkaisu.
Re: Laillinen xenon-päivitys
Tai sitten ihan softaa ronkkimalla.Örkinrumilus kirjoitti:Luulenpa että manuaalisesti säätämällä saa valojen korkeuseron käännettyä toisinpäin, ja eihän tuossa itse kuviossa muuta eroa käsittääkseni ole.
Esim monissa muissa merkeissä tuo asia on hoidettavissa ihan ajotietokoneen kautta, Eli sieltä vain valitaan kummalla puolen tietä ajetaan ja "valokuvion korkeus" muutetaan juurikin tuota polttimon edessä olevaa läppää säätämällä. Samaa joka säätää pitkät ja lyhyet valot. Näin siis xenoneissa joissa yksi hehku, ei bixenoneissa joissa erikseen lyhyet ja pitkät valot.