moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
makke38
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 09:55
Paikkakunta: laihia

moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja makke38 »

elikkä tuollaista hälyä on tullut sidiin muutaman kerran kuukauden aikana,myös on poistunu välillä.autoon laitettin etanolisofta 250hv/350nm kuukausi sitten.sidin näytön olen tarkistanut ettei ole pikselivikaa.
nyt eilen syttyi myös moottorin vikavalo/check engine.kaikki tuntuu kuitenkin toimivan normaalisti.elikkä sidissä nerr1 ja fcod 258.mikä neuvoksi?????
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ilmamasssamittari rikki tai iiiisooo vuoto immun ja läpän välillä

Paljonko Pinl näyttää silloin kun mAir on 1000 ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Älä aja ku moottori valo paalaa, koska tiputtaa ahtopaineet ja laittaa moottorin säästö moodille, nostaa polttoaineen kulutusta.
Viimeksi muokannut SAAB 900 TURBO 16, Ke Marras 28, 2012 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liikaaa romua
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Neuvoista en tiedä, mutta koodista veikkaus

SID 0258 = ODB-koodi P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input

Täältä voi joskus myös saada apua http://www.saab-tuners.com/en/faq/saab- ... itstart=10
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
makke38
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 09:55
Paikkakunta: laihia

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja makke38 »

mreg ja mair seuraavat toisiaan melko tarkasti noin parin yksikön heitolla.moottori ei tunnu olevan vikatilassa kun kiihdytttäessä pbef nousee 1800:n eli 0,8 ahdot, eikä muutenkaan tunnu laiskistuneen.kylmänä konee vinkuu hetken aikaaa. heti kun nostaa kierrokset yli 2000rpm vinkuminen loppuu. alkaa ilmeisesti öljyn imusihti tukkeutumassa??re85:llä ajettu noin 1000km.
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Varmaan sanomattakin selvää, että älä käynnistele jos vähäänkään epäilet imusihtiä...
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: moottorivikavalo syttyi,sid häly 258 ???

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pbef on paine ennen läppää, tietty jos läppä on reilusti auki niin se on sama kuin Pinl.

Edelleen; miten ahtopaine korreloi mitatun ilmamassan kanssa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin