KN/Lieto kirjoitti:Aiheeseen hiukan liittyen, mikä tilanne nykyään on huohotus-päivityksen suhteen? Omaan autooni vaihdoin joku vuosi takaperin letkut yms., ja nyt pitäisi vaihtaa siskon ostamaan 9-3 -02 autoon. Onko enää mitään muutoksia keksitty?
Eipä kai siihen enää ole muutoksia tullut tuon 2006 julkaistun kitin (55561200) jälkeen. Sitä ainakin näkyy olevan edelleen myynnissä.
Neobrothersilla on näköjään myös laajempia sarjoja, joissa on muutama muu letku tuon peruskitin lisäksi.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Eipä ollukkaan mikään vaikea duuni tuo öljypohjan tsekkaus. Aikaahan siinä meni ensikertalaiselta rauhallisella tahdilla kuusi tuntia. Sihti oli aikalailla puhdas, pari pientä nokaretta vain löytyi. Öljypohjassa oli jonkunverran karstalietettä. Ja itsehän en moottoria nostanut/kammennut sivulle vaan tunkilla nostin vaihteistoa hieman ylöspäin niin sujahti öljypohja hyvin pois ja paikalleen. Ilman tuota laatikon nostamista ei öp suostunut tulemaan pois. Näin siis -00 Aerossa (automaatti)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sillä laitoin ja toistaseks on kestäny. Olisko 5tkm takana et ei sitä vielä ihan kestotestiks voi sanoa.
Jos halvalla saat ni sitä kannattaa laittaa Samasta syystä sitä itekki käytin. Kuukkelilla löydät hyvän sivun missä voit vertailla eri numeroisia massoja.
Mikä tahansa anaerobisesti tiivistävä massa jossa käyttölämpötilaa luvataan olevan n. 120 c saakka kuten yleisesti on, toimii kohteessa reilulla marginaalilla. Jos kampikammion ja voiteluöljyn lämpötila saavuttaisi tai jopa ylittäisi tuon niin varsinaiset murheet olisivat jo aivan muualla kuin lohkon ja öljypohjan välisessä tiivistyksessä.
En tiedä mitä Neobrossilta saataviin tehdas uusiin moottoreihin laitetaan päätykopan väliin, mutta kyllä niillä purseilla olen onnistunut sotkemaan t-paitani punaiseksi vielä jokusen viikon suomessa seisottuaankin.. ja tiedä sitten kauanko siitä, kun sitä on sinne väliin laitettu. Vuosiluku jotain väliltä 07 vai 12 kannen valuista päätellen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ehkä se sitten kovettuu vaan väärän merkkisessä koneessa . Oli maamoottorin öljysuodatinjalka laitettu saapin karkilla ja sisäpuolella öljyn seassa ollut tahna oli kovettunut.
Itse puhdistin öljypohjan ennen etanolilla ajamista. Puhdas oli jo silloin. Sitten ajoin 4 tankillista pelkästään etanolilla ja tuli venttiili vika. Avasin koneen ja samalla tietysti myös öljypohjan ja puhdasta oli niin ku uudessa autossa. En tiedä voiko yleistää mutta näin minulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mielestäni ei olisi ollut mitään eroa jos olisi ajanut bensalla. Eli "kirkas" öljy ja ei mitään röppöä. En tiedä olisiko ollut vaikutusta kun ennen ensimmäistä puhdistusta huuhtelin kaksi purkkia Fortea järjestelmään.
Auto ylös tunkeilla/pukeilla. Öljyt pois ja suodatin uus. Se ohivirtausputki + lämpösuoja pois ja lambadan johto irti, pakoputki irti turbosta, kannattimista ja ne syöpyneet ruuvit aukeaa hyvällä listalla 13mm + crc.
Öljypohja pultit pois, pohja tippuu venkslaamatta ja sit putsaukset ja o-renkaat, sihti täysin ummessa ja paskanen kone. Tiivisteliimaa jotain punasta hyvin kevyesti ja pohja takasin venkslaamatta meni. Osat takas paikoilleen.
Kampuran pultti irti iskevallä. Hihna löysälle 1/2" jatkovarrella räikkä päässä pänninkiin purkin varaan tulipellin päälle(turha irrottaa mitään), nitkuttamalla hihnapyörä pois, sokka(hyvät pihdit= easy) Stefa ja o- ja ruuviit irti ja lukitteella kiinni ja osat takas, hihna vaikka narun pätkällä nostaa takas ja pänninki off. Sormet ristiin, öljyt koneeseen tai maahan ja kone käyntiin.
Öljypumpun o-rengas 110x3 3€ ja Stefa oli Peyenin musta 48x66,5x8 9€ (saa nähdä pitääkö. Jätin millin kaks etten pohjaan painanu)
Tiivisteliima punanen, ei pitäs kovettua 12€
Muut o- renkaat, kato eka sivu.
Viimeksi muokannut mt9-5, Ke Tammi 23, 2013 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.