Eli 5-v automaatti oireilee kylmän, ensimmäinen liikkeelle lähtö toimii ihan hyvin, mutta jos hetken ajettua joutuu pysähtymään paikoilleen, niin liikkeelle lähtiessä kierrokset vaan nousee, mutta auto liikku tosi nihkeesti(lähtee kuitenkin liikkeelle).
Eli vaikuttais että luistaisi, mutta tämä loppuu 100-200m jälkeen ja alkaa toimia normaalisti.
Ja tämä on tullut vasta nyt pakkasten myötä.
Mikä mahtaa olla vikana...
Menee hermot tohon 5 loviseen prkl , vanhassa 4 lovisessa ei ollu mitään vikaa yli 25 asteen pakkasissakaan!
Laatikkovika?
Laatikkovika?
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Laatikkovika?
ei kuulu mitään ääntä laatikosta... öljynmäärä voi olla vähäinen->paine laatikossa ei nouse riittävän korkealle. Lämpimänä neste laajene->paine nousee. Öljy on likaista tai öljypohja (laatikko) likainen tai sihti tukossa
Tarkista öljyn määrä kylmänä, sitten lämpimänä, jos öljynmäärän erotus mittatikulla on suuri (esim. tikku ei kastu kylmänä ja lämpimänä tikku kastuu) lisää öljyä. Muutenkin jos vaihdot ei ole napakoita, öljyn virtauksessa on ongelma
EDIT: Laatikon öljy ei saa haista palaneelle, silloin jokin pannoista luistaa liikaa. säätö voi pelastaa tilanteen, jos ei auta, sitten pannat pitää vaihtaa
Tarkista öljyn määrä kylmänä, sitten lämpimänä, jos öljynmäärän erotus mittatikulla on suuri (esim. tikku ei kastu kylmänä ja lämpimänä tikku kastuu) lisää öljyä. Muutenkin jos vaihdot ei ole napakoita, öljyn virtauksessa on ongelma
EDIT: Laatikon öljy ei saa haista palaneelle, silloin jokin pannoista luistaa liikaa. säätö voi pelastaa tilanteen, jos ei auta, sitten pannat pitää vaihtaa
Viimeksi muokannut aajule00, Pe Joulu 21, 2012 08:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Laatikkovika?
Juurikin näin, paineet karkaa. Pari tapausta tullut eteen.
Toisessa oli korjaamolla juuri vaihdettu vaihteistoöljyt ja öljymäärä oli jäänyt jostain syystä alhaiseksi, öljyn lisäys auttoi. Toisessa tapauksessa vaihdettiin vaihteistoöljyt ja homma alkoi pelittää
Toisessa oli korjaamolla juuri vaihdettu vaihteistoöljyt ja öljymäärä oli jäänyt jostain syystä alhaiseksi, öljyn lisäys auttoi. Toisessa tapauksessa vaihdettiin vaihteistoöljyt ja homma alkoi pelittää
Re: Laatikkovika?
Täällä on myös pakkanen vaikuttanut automaattiin.
Kylmänä kuuluu vaihde kytkettynä sellainen ururururur-ääni, kaikilla vaihteilla. Tuo ääni tais kuulua vaimeana lämpöisillä keleillä muttei tullut kiinnitettyä huomiota.
Laatikko, 4-vaihteinen toimii kyllä kunnolla, mut nyppii tollaset äänet
Lämmetessään ääni vähitellen häviää. Öljyt on terveen näköiset, pitää vielä tarkistaa tuo öljyn määrä kylmänä ja lämpimänä.
Kylmänä kuuluu vaihde kytkettynä sellainen ururururur-ääni, kaikilla vaihteilla. Tuo ääni tais kuulua vaimeana lämpöisillä keleillä muttei tullut kiinnitettyä huomiota.
Laatikko, 4-vaihteinen toimii kyllä kunnolla, mut nyppii tollaset äänet
Lämmetessään ääni vähitellen häviää. Öljyt on terveen näköiset, pitää vielä tarkistaa tuo öljyn määrä kylmänä ja lämpimänä.
Re: Laatikkovika?
pistät jenkka vehe isomalle niin ei häiritse
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Laatikkovika?
Itsellä ei ole muita ongelmia lootan kanssa ollut, kuin kovemmissa pakkasissa kylmänä vaihtaa kolmosen melko terävästi sisään ja samalla tuntuu kuin painaisi jarrua. Joko öljyt ovat tosi jäykät vai ominaisuus kylmänä?