Kahden saabin vaiheilla
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Kahden saabin vaiheilla
Olisi kiikarissa vm 05 2,3t 9-5 linear wagon, ajettu alta 200k ja toinen vaihtoehto olisi 2002 aero, ajettu yli 200k.
Uskaltaako tuota 2002 saabbia edes haaveilla kun on niitä huohotin ongelmia ollut ja ei mitään havaintoa onko siihen päivitystä tehty? :/
Uskaltaako tuota 2002 saabbia edes haaveilla kun on niitä huohotin ongelmia ollut ja ei mitään havaintoa onko siihen päivitystä tehty? :/
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Kahden saabin vaiheilla
itse ottaisin ehdottomasti ton 2005 version..pikkumuutoksilla saa sinne lähelle aeron tasoa (etanolipäivitys+ muuta pikkukivaa)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Kahden saabin vaiheilla
Lähinnä ton uudemman turbon kestävyys arveluttaa...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Kahden saabin vaiheilla
nojoo...mut sit KUN se hajoo niin toimintatonnilla mitsu sisälle?
ja siitä ulos mitä ilkee...
ja siitä ulos mitä ilkee...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kahden saabin vaiheilla
Onhan aero aina aero vaa jos käyttöpeliksi, niin ehkä kuitenkin toi -05 Linear. Saabin karvalakki vastaa kuitenkin monella muulla merkillä jo aika kattavaa varustetasoa. Tosin tyyppiviat on samalla tasolla
.
Ei muuta kuin kaupoille ja kovaa ajoa!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ei muuta kuin kaupoille ja kovaa ajoa!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kahden saabin vaiheilla
Osta kummatkin.... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Kahden saabin vaiheilla
Itse ostaisin aeron. Mikäli uudempi olisi vector niin sitten harkitsisin sitä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kahden saabin vaiheilla
Varustetasoa saa kohennettua edullisesti käytetyillä osilla, jos se siitä on kiinni. Eikä se huohotinpuoli niin kamala oikeasti ole. Riippuu tietysti vähän auton historiasta ja ennen kaikkea omasta ajotavasta. Öljypohja alas ja puhdistus. Öljynvaihto 10 tkm välein ja välttää kylmillä keleillä pikkuajoa kylmällä moottorilla, niin ei taatusti ole mitään ongelmaa
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Kahden saabin vaiheilla
Tosiaan tärkeintä on auton yleinen kunto, huollot yms. Jos molemmilla historia kunnossa niin minä valitsisin Aeron ja siihen PCS:ltä uusin huohotinpäivitys. Tulee paljon halvemmaksi, kuin Garretin vaihto Mitsuun.
Molemmissa vaihtoehdoissa on kuitenkin se hyvä puoli, että kumpikin on
!!!
Molemmissa vaihtoehdoissa on kuitenkin se hyvä puoli, että kumpikin on
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Viimeksi muokannut 9-5, Ti Syys 13, 2016 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Kahden saabin vaiheilla
Itse varmaan koittaisin kumpaakin perusteellisesti ja selvittäisin taustat, paremmalta "tuntuva" ja paremmin hoidettu lähtisi matkaan. Tunteella näitä
kauppoja tehdään. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Kahden saabin vaiheilla
Suomenlahden toisella puolen olisi mukava yhdistelmä molemmista http://fin.auto24.ee/used/1082967.
Mahti-järjestelmän laskurin mukaan hinta veroineen Suomessa olisi n. 9000€.
Näiden autojen historiasta ja kilometrien paikkansapitävyydestä ei tietenkään ole mitään varmuutta, mutta aika siistin oloisia
eja veli-virolaisilta tuntuu löytyvän.
Mahti-järjestelmän laskurin mukaan hinta veroineen Suomessa olisi n. 9000€.
Näiden autojen historiasta ja kilometrien paikkansapitävyydestä ei tietenkään ole mitään varmuutta, mutta aika siistin oloisia
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Kahden saabin vaiheilla
Autolla ko on rullattu 200 tkm ja ikääkin on, täytyy varautua rempan tekoon. Ja sen huoltohistorian tarkkkuutta ja luotettavuutta ei voi väheksyä. Ja voipi se mitsukin laueta. Carretteja on varmaan moninkertainen määrä liikkeellä, niin tilastollisesti niitä pitäis laueta paljon enempi... Omakin oli ajossa 320 tkm ja pyörii vieläkin. Tosin vaihtokunnossa kyllä... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Kahden saabin vaiheilla
Omassa oli n. 233 tkm mittarissa kun vaihdoin nykyiseen. 130 tkm:n kohdalla laitettiin täyspaine-softa ja tehoja pyrittiin myös käyttämään hyödyksi. Garretti pelasi ihan ok ja tehot oli tallella, joten kyllä sekin saattaa kestää ihan kohtuudella.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Kahden saabin vaiheilla
Mulla kans alkuperäinen Garretti, kestänyt jo 240 000 km, autossa MapTunin Stage 3.
Re: Kahden saabin vaiheilla
No johan miekii, ettei se carretti nii huono ole... Se on vaan niin, että ne huonot yxsilöt nousee esiin...
Niihän se on muutenkin elämässä, että negatiiviset asiat muistetaan, mutta harvemmin positiivisia
No vähän karkas, mutta tunteellahan näissä suappijutuissa muutenkin mennään... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333