Lukitus/sisävaloautomatiikka
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Tuli mieleeni,,,,Mites nuo sisävalonkytkimet ovissa, jos sellanen on jatkuvasti "valo päällä" asennossa, palaako sisävalo maailman tappiin vai sammuuko joskus, että ei sisävalo jää päälle,
Jos ois tollanen jumi tilanne eikä nollaannu ennen kuin kytkimet toimii oikein?
Jos ois tollanen jumi tilanne eikä nollaannu ennen kuin kytkimet toimii oikein?
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Pikaisesti hatusta vetäisty hatara muistikuva. Tunnin jälkeen sammuu valot, jos oli niinkään kauaa. Ohjekirja ratkaisee tuon mysteerin. Autolle mars ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ahdonvoimaa
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Tässä on kyse jostain muistista, sillä kaikki toimii hienosti, jos käytät lukitustoimintoa n. 10 min sisään, mutta esim. puolen tunnin päästä kun avaat, niin ikäänkuin kaikki häipynyt muistista ja sisävalot eivät syty eikä vilkut vilkahda.
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Samaa vikaa täällä, tuliko tähän koskaan mitään ratkaisua?mv55 kirjoitti:Tässä on kyse jostain muistista, sillä kaikki toimii hienosti, jos käytät lukitustoimintoa n. 10 min sisään, mutta esim. puolen tunnin päästä kun avaat, niin ikäänkuin kaikki häipynyt muistista ja sisävalot eivät syty eikä vilkut vilkahda.
Saab 9-5 2.0tA -08
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Eipä ole tullut ratkaisua, koska en ole tuota vikaa korjaamoillakaan haetuttanut.
Voi olla, että tulee kalliiksi viedä arvauskeskuksiin ja kun olen tällä hetkellä työtön, niin
olen vaan elänyt asian kanssa.
Voi olla, että tulee kalliiksi viedä arvauskeskuksiin ja kun olen tällä hetkellä työtön, niin
olen vaan elänyt asian kanssa.
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Sama juttu täälläkin, eli vika on edelleen päällä. En ole löytänyt ratkisua, enkä viitsi viedä autoa tuon takia mihinkään liikkeeseen. Olen vain oppinut elämään tämän vian kanssa.
9-5 2.3T Aut. -06 Biopower St3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Nyt kun Techejä on harrastajilla miltei joka kolkassa, ootteko käynyt koittamassa sillä, mitä selviäisi?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Vihdoinkin jotain raportoitavaa tästä vanhasta tapauksesta. Nyt toimii sisävalot myös 20 minuutin seisotuksen jälkeen!
Taas pimeän ajan tultua, kuten jokaisena aikaisempanakin talvena, tämä ongelma alkoi harmittaa. Tutkiskelin asiaa tallissa jälleen kerran. Ajattelin, että jos vaikka kokeilisi herätellä I-väylää 12 V jännitteellä. Eihän siellä mitään voi rikki mennä, eihän?. Noh, en tiedä oliko lopulta suuri yllätys kun meni rikki. Mittaristo oli sekaisin eikä auto suostunut enää käynnistymään. Väyläjännitteen mittaus näytti nollaa, vaikka sieltä pitäisi löytyä 2,5 V. Pelkäsin, että olen rikkonut hölmöyksissäni sieltä paljonkin kaikkea. Yksitellen irrottelin väylältä yksiköitä, kunnes viimein MIU:n (mittaristo) irrottamisen jälkeen väyläjännite nousi normaaliksi. Siitä päättelin, että MIU oli rikki. Uuden tilasin Ruotsista romuttamolta. Vajaan viikon se oli matkalla, minkä jälkeen jäsen Karg tuli tallille sen mulle TECH2:lla ohjelmoimaan kiinni autoon. Homma sujui mukavasti, paitsi että ajokilometrien täsmäys uuteen mittariin kesti yli puolitoista tuntia. Hölmö systeemi, jossa kilsat pyörivät oikeiksi noin 10 km per sekunti vauhdilla. Akku olis kannattanut laittaa lataukseen, koska tyhjenihän se. Hieman apuvirtaa ja taas käynnistyi ja mikä parasta, oli tämä sisävalovika korjaantunut.
Sisävalovika siis oli MIU:ssa. Jo siinä vaiheessa sisävalot alkoivat toimia oikein, kun olin ottanut rikkinäisen MIU:n irti. Voisi olettaa, että muillakin tästä viasta kärsivillä ongelman syy on MIU:ssa. Kannattaisi varmasti irrottaa sen liitin ja katsoa miten vaikuttaa. Jos vaikuttaa, niin sitten vaan uuden hankintaan. Kannattaa ostaa sellainen uudempi 2007-2010 malli #12775649. Jostain syystä 2006 mallissa on omansa. Liekkö niissä jokin heikko kohta?
Taas pimeän ajan tultua, kuten jokaisena aikaisempanakin talvena, tämä ongelma alkoi harmittaa. Tutkiskelin asiaa tallissa jälleen kerran. Ajattelin, että jos vaikka kokeilisi herätellä I-väylää 12 V jännitteellä. Eihän siellä mitään voi rikki mennä, eihän?. Noh, en tiedä oliko lopulta suuri yllätys kun meni rikki. Mittaristo oli sekaisin eikä auto suostunut enää käynnistymään. Väyläjännitteen mittaus näytti nollaa, vaikka sieltä pitäisi löytyä 2,5 V. Pelkäsin, että olen rikkonut hölmöyksissäni sieltä paljonkin kaikkea. Yksitellen irrottelin väylältä yksiköitä, kunnes viimein MIU:n (mittaristo) irrottamisen jälkeen väyläjännite nousi normaaliksi. Siitä päättelin, että MIU oli rikki. Uuden tilasin Ruotsista romuttamolta. Vajaan viikon se oli matkalla, minkä jälkeen jäsen Karg tuli tallille sen mulle TECH2:lla ohjelmoimaan kiinni autoon. Homma sujui mukavasti, paitsi että ajokilometrien täsmäys uuteen mittariin kesti yli puolitoista tuntia. Hölmö systeemi, jossa kilsat pyörivät oikeiksi noin 10 km per sekunti vauhdilla. Akku olis kannattanut laittaa lataukseen, koska tyhjenihän se. Hieman apuvirtaa ja taas käynnistyi ja mikä parasta, oli tämä sisävalovika korjaantunut.
Sisävalovika siis oli MIU:ssa. Jo siinä vaiheessa sisävalot alkoivat toimia oikein, kun olin ottanut rikkinäisen MIU:n irti. Voisi olettaa, että muillakin tästä viasta kärsivillä ongelman syy on MIU:ssa. Kannattaisi varmasti irrottaa sen liitin ja katsoa miten vaikuttaa. Jos vaikuttaa, niin sitten vaan uuden hankintaan. Kannattaa ostaa sellainen uudempi 2007-2010 malli #12775649. Jostain syystä 2006 mallissa on omansa. Liekkö niissä jokin heikko kohta?
9-5 2.3T Aut. -06 Biopower St3
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Olipa aika mielenkiintoinen selostus. Vaikuttaa aika isolta hommalta lähteä vaihtamaan tuo MIU, luulisi olevan tähän mysteeriin yksinkertaisempikin ratkaisu. Täytyy harkita kärvisteleekö tuon vian kanssa vaan kohti valoisaa aikaa , jolloin ei v...ta niin paljon sen olemassa olo. Mitä se osa muuten maksaa?
Re: Lukitus/sisävaloautomatiikka
Ei se oikeastaan erityisen työläs toimenpide ole. MIU:n irrottamiseksi pitää ensiksi irrottaa kojelaudan etupaneeli, ja sen irrottamiseksi pitää irrottaa soitin, ACC paneli, katkaisimet ja kuusi ruuvia.
Kilsojen ruuvaus kohilleen otti vaan aikaa. Se siis ei vaatinut kuin vain odottelua, kun kilsat juoksivat mittarissa noin 10 km per sekuntti tahtia. Pahat pojat jättää tämän tekemättä, jolloin uuden mittarin kilsat jäävät voimaan ja aikaa säästyy. Itse halusin kilsat vastaamaan auton todellisia kilsoja. Ei muuten kannata ostaa mittaria, jossa on enemmän kilsoja kun omassa autossa, sillä niitä ei voi vähentää.
Maksoin mittarista hieman yli 200 € kuljetuksineen Ruotsista. Halvemmallakin olisi saattanut päästä. Tuolta kattelin niitä: https://www.bildelsbasen.se/ . Adecco vastasi meileihin, niillä myös toimivat nettisivut ja Verified by VISA nettimaksu onnistui sekä tietty kuljetus Suomeen. Läheskään kaikki eivät näitä tarjoa.
Kilsojen ruuvaus kohilleen otti vaan aikaa. Se siis ei vaatinut kuin vain odottelua, kun kilsat juoksivat mittarissa noin 10 km per sekuntti tahtia. Pahat pojat jättää tämän tekemättä, jolloin uuden mittarin kilsat jäävät voimaan ja aikaa säästyy. Itse halusin kilsat vastaamaan auton todellisia kilsoja. Ei muuten kannata ostaa mittaria, jossa on enemmän kilsoja kun omassa autossa, sillä niitä ei voi vähentää.
Maksoin mittarista hieman yli 200 € kuljetuksineen Ruotsista. Halvemmallakin olisi saattanut päästä. Tuolta kattelin niitä: https://www.bildelsbasen.se/ . Adecco vastasi meileihin, niillä myös toimivat nettisivut ja Verified by VISA nettimaksu onnistui sekä tietty kuljetus Suomeen. Läheskään kaikki eivät näitä tarjoa.
9-5 2.3T Aut. -06 Biopower St3