Mikko9-5 kirjoitti:Noonnii, nyt on onkelma korjattu ja kuskin jalat ei ennää jäädä vaan paistuu samalla lailla ku vänkärilläki:)
oli nopea toimitus pcs:llä, päivässä tuli osa.
Hyvä homma
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Oisko kellään turun seudulla homma hoidossa korjausakselin asennukseen ? purin vanhan ja on JUURI oikeasta kohtaa rikki Mutta korjausakselinlaittoon ei ranetukseni riitä :/ pientä korvausta vastaan joku voisi pelastaa yhen saabistin kesäajelut fiksaamalla ilmastointini !!!???
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
No siin ei kauan nokka tuhissu ku olikin jo sovittuna sunnuntaiksi asennus Loistava foorumi edelleen ja kiitokset etukäteen 95-T:eelle !!!
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
No moottorinlämmöt on ainakin normi vaihtelualueella. Itellä vähän sama fiilis oman kärryn kanssa. Mitenköhän näissä tukkeutuu nuo lämppärin kennot? Viime talvena sai omassakin pitää sisätilalämpöpyyntejä korkeammalla kuin aikaisempina vuosina. Tai sitten ukko on muuten vaan enemmän jäässä.
Kaverin V70 kenno oli lähes täysin tukossa. -04 vuosimallia oli tuo niin kuin oma femmakin.
V.J.S kirjoitti:
Jep, eli vika 08 on tuon läppämoottorin vikakoodi, moottoriin pääsee käsiksi kuskin jalkatilasta.
Kun saat moottorin esiin, niin tsekkaa se stopparivipu ekaksi.
Juu, itsellä tuo sama vikakoodi, eli läppämoottorin kimppuun... mutta kun yritin ottaa sitä moottoria siitä irti, niin siinä edessä kun on se kaareva putki, jossa on "haarukka" alapäässä, niin mikä ihmeen tarkoitus sillä on? Siihen kun ei tule mitään kiinni. Ainoastaan jarrupolkimen varsi lepää siinä haarukassa. Näkyy olevan kahdella pultilla kiinni yläpäästä. Onko tää jokin varmistusjuttu, ettei vaan poljin pääse nousemaan liian ylös jos...? Arvailua vaan... Onko tää kaikissa Femmoissa?
V.J.S kirjoitti:
Jep, eli vika 08 on tuon läppämoottorin vikakoodi, moottoriin pääsee käsiksi kuskin jalkatilasta.
Kun saat moottorin esiin, niin tsekkaa se stopparivipu ekaksi.
Juu, itsellä tuo sama vikakoodi, eli läppämoottorin kimppuun... mutta kun yritin ottaa sitä moottoria siitä irti, niin siinä edessä kun on se kaareva putki, jossa on "haarukka" alapäässä, niin mikä ihmeen tarkoitus sillä on? Siihen kun ei tule mitään kiinni. Ainoastaan jarrupolkimen varsi lepää siinä haarukassa. Näkyy olevan kahdella pultilla kiinni yläpäästä. Onko tää jokin varmistusjuttu, ettei vaan poljin pääse nousemaan liian ylös jos...? Arvailua vaan... Onko tää kaikissa Femmoissa?
Näkyy olevan ainakin -02 ja uudemmissa. Luulisin olevan jokin suoja kolaritilanteessa ettei poljin pääse nousemaan. Vaatii tosiaan tuon pois ruuvaamisen että pääsee säätömoottoriin käsiksi.
En edellä huomannut oliko mainittu että myös moottorin akseli saattaa liukua niin että akselilla oleva hammasratas ei liikuta enää mitään. Korjaantuu painamalla akseli takaisin sisälle moottoriin. Tänään oli eräs femma työntänyt molemmilta puolilta nuo akselit ulos samaan aikaan. Muuten läppäakselit ja vivut olivat kunnossa.
anttipa kirjoitti:
En edellä huomannut oliko mainittu että myös moottorin akseli saattaa liukua niin että akselilla oleva hammasratas ei liikuta enää mitään. Korjaantuu painamalla akseli takaisin sisälle moottoriin. Tänään oli eräs femma työntänyt molemmilta puolilta nuo akselit ulos samaan aikaan. Muuten läppäakselit ja vivut olivat kunnossa.
Miten ne pääsee liukumaan ulos, särkyykö sieltä jotakin?
Itsellä näyttäs olevan juuri tuo vika, eli hammasratas liukunut, koska moottori ei pyöri, kuuluu vaan sisältä surina. Mikä ihme niitä liu´uttaa?
edit. Tänään tsekkasin tuon moottorin ja hammasratashan se oli liukunut pois paikaltaan ja lämmönsäätöläppä ei liikkunut. Nyt on vika korjattu, mutta edelleen näyttää 08 vikakoodia, mikähän siellä vielä. Näyttivät nuo osat siellä liikkuvan, mitkä tyypillisesti näistä usein katkeilevat ja murtuvat. Lämmintä ei tosin tule kuskille vieläkään, niin kuin pitäisi. Pitää ilmeisesti ottaa se vielä auki, jos ei ala lämmön tulo korjaantumaan. Pitäisikö tuon vikakoodin hävitä heti korjauksen jälkeen, vai vaatiiko monta starttia?