valtteri kirjoitti:
Oletko saanut selville onko autossasi hälytintä ????
Yksi hyvä tapa on katsoa konehuoneeseen josko siellä on rintapellissä anturi hälyttimeen ??? jos ei ole niin autossasi ei ole hälyä ( tai joku on anturin poistanut )
Jarrunestesäiliön edessä pieni kytkin jossa haitarikumi päällä.
Asiaan liittyen saakohan noita konepellin katkaisijan suojuskumeja mistään? On omassa rikki ja pelkään että käy vahinko ja tulee uusi "pikku" Saabbi
Ei vaiskaan onhan siihen laitettu ohuen kumihaskan sormiosa suojaksi koska katkaisin ei varmasti tykkää vedestä tms siis jos jollakin on tai tietää mistä saa niin yv:tä tulemaan. Kiitos
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
anttimak kirjoitti:Mistäköhän johtuu että varashälytin huutelee omiaan eikä meinaa saada sitä millään hiljaseksi? "service theft alarm" aina startatessa.
Luulisin sen johtuvan hälyn sireenin akkujen vajaatoiminnasta eli akut kohta loppu.
On muitakin mahdollisuuksia miksi se huutaa, mutta tuo akkujuttu on kait se yleisin jota ilmenee. Joten siitä on hyvä alkaa etsimään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
anttimak kirjoitti:Mistäköhän johtuu että varashälytin huutelee omiaan eikä meinaa saada sitä millään hiljaseksi? "service theft alarm" aina startatessa.
Luulisin sen johtuvan hälyn sireenin akkujen vajaatoiminnasta eli akut kohta loppu.
On muitakin mahdollisuuksia miksi se huutaa, mutta tuo akkujuttu on kait se yleisin jota ilmenee. Joten siitä on hyvä alkaa etsimään.
Okei kiitos. Lisättäkööt vielä että vilkut ei vilku hälytyksen huutaessa.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
anttimak kirjoitti:Lisättäkööt vielä että vilkut ei vilku hälytyksen huutaessa.
Sopii oirekuvaukseen, sireeni huutaa akkujen vähyyttä.
-Sami
Ei huuda enään. Otin koko hälyttimen pois. Onko jollain tietoa onko tyyriit noi akut?
Sinänsä kyllä en kaipaa edes hälytintä autoon mutta eipä taida tuo " Theft alarm service" -herjaus muuten lähtee pois ku vaihtamalla akut ja hälytin takas paikalleen?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
tänään alko femman hälytin huutamaan duunin pihalla pariinkin otteeseen, vilkut ei tosin vilku. myöskään herjaa ei antanut sidiin startatessa. mutta akkuhommia ilmeisesti hälyyn tiedossa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Mulla on kaksi sireeniä odottamassa akkujen ja konkkien vaihtoa. Tilasin ebayn kautta Sanyon akut ja konkat käyn poimimassa Partcolta. Muistakaa että oikea akkutyyppi on Sanyo CR17335 eikä CR17335SE, jota monessa paikassa tyrkytetään korvaavaksi.
Kuljettajan puolen etukulma ylös, etupyörä irti, menet kyykkyyn pyöräkotelon eteen, katse vasemmalle, irrotat ne kaksi peltiruuvia (puskurista ja spoilerista) mitä näet, sitten kontalleen ja vielä yksi ruuvi altapäin (jolla sisälokari kiinni etupuskurin helmassa) ja sitten raotat sisälokaria auki niin sireeniyksikkö näkyy siellä ajovaloumpion "alla". Siitä asennosta saat avattua ( Valeo-mallin lukitus, niinkuin muuallakin konehuoneessa)) ja irroitettua liittimen sireenistä.
Varmasti hiljenee.
Editoitu osa: Niin. Jos auto ei käynnisty sen jälkeen niin silloin huutamisen on aiheuttanut jokin syy ts. hälytin on hälyttänyt murtoa ja ajonesto on päällä...ai niin sehän oli käynnistynyt huuto päällä joten eihän se todellinen hälytys ole.
Sireenin akut ilmeisesti täysin tyhjät ja hapettumat (valkoinen höttö piirilevyllä) sireenin sisällä painaa oikariin koko sireenin. Viisain olisi tilata uusi sireeni Englannista Neobrothersilta. Päivän hinta lienee jossakin 150€ nurkilla.