MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Kylö
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 24, 2007 14:25
Paikkakunta: Lahti

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Kylö »

Kokeileppa irrottaa niitä radion suojatulppia teipinpalalla. Eli kanavateippiä tai pakkausteippiä pala tulpan päälle ja nykäsy.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Twarrior kirjoitti:On se mukavaa kun näistä ei tiedä mitään.
Pitääkö tai onko normaalia että talvi kelillä polttoainelämmitin on jatkuvasti päällä, siis ajaessa? Ohjekirjassa tais olla jotain että ulkolämpötila vaikuttaa siihen ja auton moottorinlämpötila. Mutta oliko niin että moottorinlämpötilan ollessa alle 75, eikös se muka tuon yli nouse, kun tuossa kulkineessani se on jatkuvasti päällä?
Siellä mittaristossa on myös se valikko "heater"...jos ennen käynnistystä menet tohon valikkoon ja painat "clear/cancel"-nappia kun lämmitin on tilassa OFF, niin lämmitin ei lähde ollenkaan päälle. Ja jos lämmitin on päällä, niin samaa nappia painamalla pystyt sammuttamaan lämmittimen kun haluat, ja valo sammuu mittaristosta.

Toi oli femmassa todella fiksusti hoidettu, toisin kuin kolkissa, jossa saa arvailla koko ajan onko lämmitin päällä vai ei, ja mittariston "park heater" valikolla ei yhtään mitään. Hatuttaa kun se lähtee käytiin jokaisella 500m siirtymällä :evil:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Just, vähän alkaa tämän 9-5 jälkeenjääneisyys jo vaivata. 9-3 sportsedanista jäi vain niin hyvät muistot. Olisko kenelläkään tarvetta vähän ajetulle suht uudelle tilavalle autolle? Taidan alkaa palaamaan Lidlin lehmien rattiin. 9-3 vois tietty vielä kokeilla, mutta siinä jäi vaivaamaan hieman huono laatuvaikutelma joka taas vitosessa on mielestäni parempi ( oma ss oli siis my05).
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Onko jollain olemassa jo valmista lääkettä? Sairaus: 9-5 viirussa ei ole sumuvaloja, niiden tilalle voisi laittaa paikoille sopivat pyöreät DRL-valot esim. LED tekniikalla tehdyt.
Onko joku jo homman tehnyt ja millaiset pidikkeet löytyy valmiiksi vai onko mitään eli pitääkö kaikki tehdä itse?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Joko luit toisten kokemukset? Kommunikaattorilla en nyt pysty linkittämään, mutta hakusanaksi "päivävalot" ja alueiksi og 9-5 tai Styling ja tuning, ainakin. Jos sieltä ei löydy kysymääsi vaan pääset itse säätämään, niin kirjoittele kokemuksiasi niihin ketjuihin, niin seuraavan on helpompi löytää vinkkejä.
kykkvi
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 09:09
Paikkakunta: Klaukkala

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja kykkvi »

Laatimani kuvallinen tutoriaali: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=60

Helppo nakki, samalla on helppo vaihtaa vaikka ilmanputsari kun on puskuri irti.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

kykkvi kirjoitti:Laatimani kuvallinen tutoriaali: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=60

Helppo nakki, samalla on helppo vaihtaa vaikka ilmanputsari kun on puskuri irti.
Iso kiitos, juuri tällainen ohje oli salaisesti mielessä.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Kesävanteita testattu.. älyttömän hyvin ainakin noin visuaalisesti 9-5 sopii 9-3 ET:llä olevat vanteet. Paljon paremmin kuin alkuperäiset isommalla ET:llä olevat. Taidan hankkia talvirenkaisiinkin sellaiset.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Sellainen tuli vielä mieleen, että joskus aikoinaan oli foorumilla myynnissä "griffin" logo tarroja, vieläköhän noita saisi jostain?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja suapas »

Itte laitoin riviledit sumuvalojen peitelevyyn. Levyt lähtee aika helposti pois ja takaisin. Oli hyvä ruuvata valot pöydällä kii. Ja porata johdolle reikä. Sitten hyödynsin sumareille tarkoitetut johdot. Liitin poikki ja ledin piuhat kii. Konehuoneessa liitos valokytkimeltä tulevaan uuteen johtoon. Sumareitten syöttö varmaan löytyy kojelaudan takaa, jolloin ei tartte vetää uutta piuhaa.... :roll:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: MY08 9-5 farkku TiD Back to Saab

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

suapas kirjoitti:Itte laitoin riviledit sumuvalojen peitelevyyn. Levyt lähtee aika helposti pois ja takaisin. Oli hyvä ruuvata valot pöydällä kii. :roll:
Kelpo vaihtoehto tuokin, mutta itsellä toinen peitelevy on lähtenyt turhan herkästi huiskukkaan, joten toistaiseksi pitäydyn pyöreissä valmiiksi koteloiduissa sarjoissa.

Mukipidin on nyt myös korjattu, kun radion irroitus alkoi olemaan haasteellinen johtuen noista ruuvien päällä olevista tulpista, päätin ensin kokeilla erittäin ohut kärkistä meisseliä ja sieltähän se teline tuli ulos. Näyttää olevan että jos sitä painaa liian lujaa, se jää yläreunastaan kanittamaan eikä aukea, mutta kun hieman meisselillä avittaa, aukeaa normaalisti. Normikäyttämisellä toimii hienosti => toisinaan liika voima on pahasta.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin