Moro
Tulipa sitten tänään jälkikiristettyä sylinterinkansi, mittarissa 227tkm.
Aikaisemmat oireet:
-paisarin nestepinta oli muutaman kerran "vajonnut", kun korkin avasi niin paine vapautui ja neste nousi suunnilleen normaalille tasolle. Mistähän tämä voi johtua???? Ilmeisestijostain on tullut hurjasti painetta jäähdytysjärjestelmään?
-auto haisi selvästi öljylle/jäähdytysnesteelle siis ulkopuolelta, kun nousi autosta ajon jälkeen.
-välillä tuli sisälle jäähdytysnesteen hajua, kun moottori oli ajettu lämpimäksi
-sylinterinkannen välistä on vuotanut hiukan nestettä akun läheltä, pultti "10"
-jäähdytysnestettä on joutunut lisäämään pariin otteeseen muutaman sentin eli ei hirveeesti
No tuo venttiilikopan irroitus oli helppo homma, mutta se muovinen huohotusnippa hajosi tietysti irroituksessa. Se pieni muovinippa katkesi, mistä lähtee letku takaiskuventtiilille eli pitää varmaan käydä ostamassa. Vai kuuluuko tuokin osa pakettiin jos ostaa päivitetyn huohotussarjan? Pitää meinaan päivittää huohotus, kun näyttää olevan originaali. Auto siis 2.3t vuosimalli 2000.
Niin ja se reunimmainen kannenpultti, kiristysjärjestyksessä numero 10 oli täysin auki, sai hylsyllä sormivoimin auki ja minä olen toimistorotta! Eli oli todella löysällä.
Nyt jännittää riittääkö kiristys vai onkohan kansipahvi mennyt rikki?
terveisin Timppa
Sylinterinkannen kiristys
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sylinterinkannen kiristys
Tuo kannentiiviste on peltiä näissä, joten luultavasti se toimii oikein hyvin nyt kun olet kiristänyt kannen. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sylinterinkannen kiristys
Eli T7:ssa kansi löystyy siinä missä T5:ssakin? Onko mitään kehitystä tapahtunut femmaan kun tonnarista vaihdoin, tuntuu että vanhat ongelmat säilyi ja tuli vielä lisää. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT