matala suhina painaessa kaasua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

matala suhina painaessa kaasua

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

eli esim. viitosella ku lämää tallan pohjaan niin konehuoneesta kuulu sellanen tosi matala 'woooooohhhh'
garret alla ja stage1 etanolikonversio...
mreq kolmosella kunnolla survastessa jotain yli 1000...mair ei ihan 1000 kiipee jää johonkii 970...
pinlin helvetti ei kyllä millään nouse yli 1900...

evappintulpattu ja tsekattu...puhkumistestiä en syksyn jälkeen oo tehny,jossa nuo evapin pikkusuhinat paikkasin

mikä siellä nyt vuotaa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: matala suhina painaessa kaasua

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Voisiko bypass vuotaa ja/tai siihen tuleva alipaineletku olla poikki?
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: matala suhina painaessa kaasua

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

no pitääkin tarkistaa tuo...

mites tuo by-passin testaus, siitä pitkästä letkusta kun imee/puhaltaa, mihin ilman pitäis liikkua?
vai onko joku muu keino...?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: matala suhina painaessa kaasua

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Irroita bypass kokonaan ja puhalla sinne (tosin aika raivokkaasti joutuu puhkumaan, etkä saa lähimainkaan tarpeeksi painetta) ja suuntahan on ahtimelle menevän alumiinputken suuntaan. Periaatteessa alipaineen pitäisi olla läsnä siinä alipaineletkussa koska se tehostaa bypassin kalvoa, käytännössä vähän hankala testata kunnolla.

Tosin luulen sen alipaineletkun murtuneen bypassin päästä tai sitten se on irronnut rintapellin puoleisessa päästä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin