kampiakselin asentoanturi
kampiakselin asentoanturi
Nyt se esittelee oireitaan ja olis vaihdon aika .Mutta korjaamolla ei oo aikaa Moista tehdä .kuinka se vaihto tapahtuu kun käytin (etsi toimintaa ) en vaan löytänyt ohjeita Auto on saab 9-5 2,3 TA VM 1999 / MISTÄ SAA HYVÄN VARAOSAN
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: kampiakselin asentoanturi
Varaosan saat Pro-Carserviceltä Jyväskylästä tilaamalla, http://www.pro-carservice.com ja jos olet Saab klubin jäsen, niin ilmoita jäsennumerosi, niin saat klubialen. Toinen vaihtoehto on merkkiliikkeen tiski. Hinnoissa ei varmaankaan suurta eroa, varsinkin kun laskee postikulut tohon Jyväskylän anturin hintaan, ellei pääse hakemaan... Vaihto joko yläkautta tai alakautta, kumpaakin kai tehty. Anturi on siinä turbon tasalla, vähän alempana, edestä päin katsottuna oikealla puolella. Seuraa sitä sähköjohtoa, joka anturilta lähtee, niin näet mihin se menee. Tulee siihen kaasuläppäkotelon oikealle puolelle (edelleen edestä katsottuna) semmoiseen useamman liittimen telineeseen.
Anturi taisi olla kiinni jollain vähän isommalla torx ruuvilla, kannan kokoa en muista. Taisi siinä olla joku suojapellin liparekin päällä, joka on saman ruuvin kannan alla kiinni. Laita ensin jotain CRC tyyppistä tavaraa sinne, jos sattuu olemaan vähän jumissa... Alakautta jos meinaat puljata, vaatii sen pohjamuovin irrottamisen, joka nyt ei sinällään kovin paha juttu ole...
Anturi taisi olla kiinni jollain vähän isommalla torx ruuvilla, kannan kokoa en muista. Taisi siinä olla joku suojapellin liparekin päällä, joka on saman ruuvin kannan alla kiinni. Laita ensin jotain CRC tyyppistä tavaraa sinne, jos sattuu olemaan vähän jumissa... Alakautta jos meinaat puljata, vaatii sen pohjamuovin irrottamisen, joka nyt ei sinällään kovin paha juttu ole...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: kampiakselin asentoanturi
Espoossa kun näytät olevan, niin hae Jaloselta Olarista varaosatiskiltä. Muualta tuskin saat hyllystä. Mankkaan Fixuselta saattaa saada tilaamalla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: kampiakselin asentoanturi
Tosi kovat kiitokset vastauksesta .on se kumma kun täällä klubilla saa apua heti ja korjaamolla vasta lupas vapun aikoihin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: kampiakselin asentoanturi
Mitä tästä opimme, älä käytä korjaamoja .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kampiakselin asentoanturi
eikös marmotitiskiltäkin saa klubikortilla "alennusta"
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: kampiakselin asentoanturi
Jaloselta on saanut ainakin ennen myös klubikortilla alennusta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: kampiakselin asentoanturi
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2
Itellä sama vika, tuolta löyty kuvien kanssa ohjeet jos englanti taipuu
Itellä sama vika, tuolta löyty kuvien kanssa ohjeet jos englanti taipuu
Re: kampiakselin asentoanturi
Hieno homma ja nyt odottelen sateen loppumista lupas sunnuntaina aurinkoo kävin muuten jo ostamassa fixuksilta bosch anturi oli hintaa 110 euroo
Re: kampiakselin asentoanturi
Nyt on tainnut tulla anturi tiensä päähän temppuilusta päätellen. Kaverilta saisin ysitonnisen anturin, käykö se minun ysifemmaan vai onko ne erilaiset?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: kampiakselin asentoanturi
Suorin vartaloin asiaa yhtään enempää tutkimatta ja paljaalta mutulta heitettynä sanoisin, että tontun anturi ei käy Femmaan. Saatan toki olla myös väärässä .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: kampiakselin asentoanturi
Ei käy, on liittimet erilaiset. og9-3:ssa ja 9-5:ssa on samanlaisia antureita
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: kampiakselin asentoanturi
Hessumobiilista suoraan hyllystä n.60e. Vaihto onnistui ulkona -10 asteen pakkasessakin. Tosin sorminäppäryys kärsi.
Re: kampiakselin asentoanturi
Kiitoksia tiedoista! Pitääpä käydä kyselemässä josko motonetistä löytyisi sopivaa anturia.
Re: kampiakselin asentoanturi
Tänään se sitten täälläkin alkoi 9-3:ssa oireilla. Töistä piti ajaa kaupan kautta kotiin, niin kaupan pihalla ei ottanut startatessa tulta. Epäilin heti asentoanturia, joten rpm esiim SID Infosta. Olin siinä käsityksessä, että jos asentoanturi on kuollut, näyttäisi rpm nollaa koko starttauksen ajan ja kierroslukumittari ei heilahtaisi laisinkaan. Kiekkamittari oli hiljaa, mutta SID Infon rpm oli starttia pyöritäessä 10.
Dyykkasin kaupan roskiksesta tyhjän kaljatölkin, otin hanasta kylmää vettä ja kaadoin vettä pakosarjan raosta niin että anturi jäähtyi. Starttasihan tuo, ja pääsin kotiin. Koska olen luonteeltani riittävän pessimisti, olin jo aikaisemmin ostanut uuden anturin. Heti homma työn alle, ja tuli todettua, että huhut siitä, että anturin vaihtaa vaikka tien päällä eivät pitäneet paikkaansa. Jotta sinne pääsi kunnolla käsiksi piti irroittaa DP turbosta. Tässä kohtaa alkoi ottaa päähän että en muistanut anturinvaihtoa viime lokakuussa kun vaihdoin ahtimen.
Ainakin kone lähti uudella anturilla hyvin käyntiin. Ihmetystä herätti lähinnä se, että ennen ensimmäistä toimivaa työtahtia näytti SID Info rpm:ksi 10. Eli samaa kuin vian ollessa päällä. Tietenkin tämä starttiaka oli melko lyhyt, kun konetta käynnisteli, eli vaikea tuosta oli tarkkaan sanoa, nousiko lukema kympistä tarkalleen vasta sitten kun kone otti tulta.
Lähinnä jäi mietityttämään tuo iltapäivän diagnoosin oikeellisuus. Mutta toisaalta mikä muukaan tuon olisi voinut aiheuttaa?
Dyykkasin kaupan roskiksesta tyhjän kaljatölkin, otin hanasta kylmää vettä ja kaadoin vettä pakosarjan raosta niin että anturi jäähtyi. Starttasihan tuo, ja pääsin kotiin. Koska olen luonteeltani riittävän pessimisti, olin jo aikaisemmin ostanut uuden anturin. Heti homma työn alle, ja tuli todettua, että huhut siitä, että anturin vaihtaa vaikka tien päällä eivät pitäneet paikkaansa. Jotta sinne pääsi kunnolla käsiksi piti irroittaa DP turbosta. Tässä kohtaa alkoi ottaa päähän että en muistanut anturinvaihtoa viime lokakuussa kun vaihdoin ahtimen.
Ainakin kone lähti uudella anturilla hyvin käyntiin. Ihmetystä herätti lähinnä se, että ennen ensimmäistä toimivaa työtahtia näytti SID Info rpm:ksi 10. Eli samaa kuin vian ollessa päällä. Tietenkin tämä starttiaka oli melko lyhyt, kun konetta käynnisteli, eli vaikea tuosta oli tarkkaan sanoa, nousiko lukema kympistä tarkalleen vasta sitten kun kone otti tulta.
Lähinnä jäi mietityttämään tuo iltapäivän diagnoosin oikeellisuus. Mutta toisaalta mikä muukaan tuon olisi voinut aiheuttaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K