Tilanne tien päällä!
Re: Tilanne tien päällä!
Joo, mulla on tuollanen käytetty "vara" 1lambda itellä, koitan vaihtaa sen huomenissa paikalleen. Mistä muuten kannattaisi ihan kotosuomesta tilailla lambdaa? PCS tais olla 180€ hujakoilla ja länsiauto 220€, muita?
9-5 Aero -03
Re: Tilanne tien päällä!
Fixusella oli boschin orkkis 1-lambda hieman yli 100 euroa aika tarkkaan vuosi sitten. Toimitusaika oli 1 päivä.....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Tilanne tien päällä!
Pääsin töihin iisisti sunnuntaiajelu tyylillä. Olisi varmaan voinut ihan huoletta ajella muutenkin, mutta ajattelin ottaa varman päälle rauhallisesti.
Sain nyt töissä vaihettua paikalle tuon varalla olleen käytetyn lambdan, katsotaan kotimatkalla mitä se näyttää. Vois koittaa yhtä vähän isompaakin kuormitusta. Kylmänä tällä uusvanhalla ad85 840 ja lamb reippaasti pakkasella ~1900. Mites tuon lamb arvon pitäis näyttäytyä kylmänä/lämpinänä?
Noh oli miten oli, pitänee ensiviikolla tai vaikka heti huomenissa hommata uusi lambda jokatapauksessa.
Ad85 oli sen 850 mitä ollut muistaakseni aina. Lamb pyöri -100 ja + 1100 välissä. Mreg ja mair seurailivat toisiaan ihan normaalisti, joskaan enhän minä yhtäkään edes vähän rivakkaampaa kiihdytystä tehnyt.. aavistuksen kuormitin niin pinl 1400.jcarlson kirjoitti:Mitä Lamb näyttää ja mitä Ad85? Lamb näyttämä kun yrittää kuormittaa? mReq, mAir ja Pinl?
Sain nyt töissä vaihettua paikalle tuon varalla olleen käytetyn lambdan, katsotaan kotimatkalla mitä se näyttää. Vois koittaa yhtä vähän isompaakin kuormitusta. Kylmänä tällä uusvanhalla ad85 840 ja lamb reippaasti pakkasella ~1900. Mites tuon lamb arvon pitäis näyttäytyä kylmänä/lämpinänä?
Noh oli miten oli, pitänee ensiviikolla tai vaikka heti huomenissa hommata uusi lambda jokatapauksessa.
9-5 Aero -03
Re: Tilanne tien päällä!
Kylmänä Lamb on tavanomaisesti paljon miinuksella koska poistaa ylimääräistä "varmuuden vuoksi" lisättyä kylmärikastusta ja säätää seoksen stoikiometriseksi. Jos Ad85 oli jo 850 niin mahdollisesi Amul oli reilusti vielä plussalla. Väsynyt lambda-anturi saattaa nostaa rikastusta ja etanoliprosenttia huomattavasti, jolloin voi mennä ylirikkaallekin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tilanne tien päällä!
Nyt näyttää niiden Fixus nettikaupassa hinta olevan 169,36 €, Bosch numero 0258006174koistha kirjoitti:Fixusella oli boschin orkkis 1-lambda hieman yli 100 euroa aika tarkkaan vuosi sitten. Toimitusaika oli 1 päivä.....
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... osch+GO%21
Tuolta tulisi hintaan n. 80 £ eli n. 94 €.
Olen kaksi kertaa tilannut tuolta ja tullut nätisti postiin.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Tilanne tien päällä!
Noniin. No Ad85 oli 842 kun pääsin pihaan. Amullia ei vielä ehtinyt ilmeisesti mitata, tms kun näytti 0 (otin akun kengän töissä irti). Kulutus näytti heti tippuvan, tai en ainakaan ite edes muista millon ois viimeksi ollu alle kympin.
Noh, asiaan. Pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä ihan normaali käytös, mutta heti kun kuormitti enemmän (täyskaasu) 3-5 vaihteilla ja mreq yli tuhanteen niin alkoi sama täristys ja mair ei enää seurannutkaan sinne asti! Se jäi siihen 950-1050. Kolmisen kertaa koitin.
Täristys ei missään nimessä ollut yhtä voimakasta kuin eilinen puutuminen, mutta selkeästi kuitenkin tunnistettavissa vastaavanlaiseksi.
Bypass?? Sekin on muistaakseni 3v sitten vaihettu, ja vanhakin on tallella jossain.
btw, LIMP näytti 0 ja vakkari toimii, eikös näillä voinut nopeasti todeta limpputilan?
Noh, asiaan. Pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä ihan normaali käytös, mutta heti kun kuormitti enemmän (täyskaasu) 3-5 vaihteilla ja mreq yli tuhanteen niin alkoi sama täristys ja mair ei enää seurannutkaan sinne asti! Se jäi siihen 950-1050. Kolmisen kertaa koitin.
Täristys ei missään nimessä ollut yhtä voimakasta kuin eilinen puutuminen, mutta selkeästi kuitenkin tunnistettavissa vastaavanlaiseksi.
Bypass?? Sekin on muistaakseni 3v sitten vaihettu, ja vanhakin on tallella jossain.
btw, LIMP näytti 0 ja vakkari toimii, eikös näillä voinut nopeasti todeta limpputilan?
9-5 Aero -03
Re: Tilanne tien päällä!
Niin se oli viime vuonnakin mutta tiskillä hinta oli aivan toinen...Pirttta kirjoitti: Nyt näyttää niiden Fixus nettikaupassa hinta olevan 169,36 €, Bosch numero 0258006174
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Tilanne tien päällä!
3,5 minuuttia sitten tilasin tuolta. Alle 90 ekua päivän kurssilla
http://www.ebay.co.uk/itm/LS5074-Bosch- ... 58969df033
Edit. Mikäs ero tolla minun tilaamalla ja tolla ylempänä mainitulla on? Muutakuin johdon pituus....
http://www.ebay.co.uk/itm/LS5074-Bosch- ... 58969df033
Edit. Mikäs ero tolla minun tilaamalla ja tolla ylempänä mainitulla on? Muutakuin johdon pituus....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Tilanne tien päällä!
Tuo tilaamasi on noihin alupään femmoihin missä yksi lambda.suapas kirjoitti:3,5 minuuttia sitten tilasin tuolta. Alle 90 ekua päivän kurssilla
http://www.ebay.co.uk/itm/LS5074-Bosch- ... 58969df033
Edit. Mikäs ero tolla minun tilaamalla ja tolla ylempänä mainitulla on? Muutakuin johdon pituus....
Ylempänä mainittu on katin kuntoa valvovissa 1 lambdana.
Sitä en tiedä toimiiko nuo ristiin ilman, että softalle tarvii tehdä muutoksia?
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: Tilanne tien päällä!
Tietämätön täällä taas kyselee, mutta pakko kysyä viisammilta kun ei itse tiedä..
Mitä virkaa tuolla 2 lambdalla on näissä uudemmissa.
Eli mikä sen tehtävä siellä oikein on?
Onko sen poistamisesta jotain haittaa?
Vaikuttaako 2 lambdan antamat arvot jotenkin vielä moottorinohjaukseen?
Mitä virkaa tuolla 2 lambdalla on näissä uudemmissa.
Eli mikä sen tehtävä siellä oikein on?
Onko sen poistamisesta jotain haittaa?
Vaikuttaako 2 lambdan antamat arvot jotenkin vielä moottorinohjaukseen?
Saab 9-5 Aero
Re: Tilanne tien päällä!
Kukaan mitään mieltä oireista? Tänään ihan normaalisti töihin ja yhden kerran yli tuhanteen kuormitin ja sama juttu. Alle sen niin toimii ihan moitteetta..BNordic kirjoitti: Noh, asiaan. Pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä ihan normaali käytös, mutta heti kun kuormitti enemmän (täyskaasu) 3-5 vaihteilla ja mreq yli tuhanteen niin alkoi sama täristys ja mair ei enää seurannutkaan sinne asti! Se jäi siihen 950-1050. Kolmisen kertaa koitin.
Täristys ei missään nimessä ollut yhtä voimakasta kuin eilinen puutuminen, mutta selkeästi kuitenkin tunnistettavissa vastaavanlaiseksi.
Bypass??
Sitä piti vielä sanomani että noilla eilisillä testeillä tuli täristyksen aikana aina ~15mifiä lisää.
Auton taustatietoa:
Aero vm.03 farkku.
Mitsu 16T #6 (kopio)
deca850cc
ferrita 3" downpipe med racecat, 2,5" loppurosteri
Speedpartsin 49mm imucobra
dw200 polttoainepumppu
Klubilaisen E85 softa.
do88 kuuleri odottelee asennusta..
Osia mitä ainakin vaiheltu viimesen 90tkm aikana:
Kaasuläppäkotelo, huohotin(toki), bypass, sytkäkasetti, evap takaiskut, joitain pieniä paineletkuja, öljypohja auki+sihti. Öljyt ja tulppia 10tkm välein.. Siinäpä kait ne oleellisemmat.
9-5 Aero -03
Re: Tilanne tien päällä!
Kesällä oli tärinöitä 01 aerossa, juurikin ohituksissa tms, muuten toimi normaalisti. Oli tulppien vaihto/kärkivälin tarkistus venähtänyt Sidin lukemista ei muuten ole tarkempaa muistikuvaa.
Re: Tilanne tien päällä!
Lambda 2 suurimmaksi osaksi se kontrolleraa katin toiminnon, kummatkin happisensorit (lambdat) vaikuttavat moottorinohjaukseen.rimpula kirjoitti:Tietämätön täällä taas kyselee, mutta pakko kysyä viisammilta kun ei itse tiedä..
Mitä virkaa tuolla 2 lambdalla on näissä uudemmissa.
Eli mikä sen tehtävä siellä oikein on?
Onko sen poistamisesta jotain haittaa?
Vaikuttaako 2 lambdan antamat arvot jotenkin vielä moottorinohjaukseen?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tilanne tien päällä!
Tulppien vaihdolla tämäkin tärinöinti tokeni.ella kirjoitti:Kesällä oli tärinöitä 01 aerossa, juurikin ohituksissa tms, muuten toimi normaalisti. Oli tulppien vaihto/kärkivälin tarkistus venähtänyt Sidin lukemista ei muuten ole tarkempaa muistikuvaa.
9-5 Aero -03