Ongelmia ysivitosen kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saab9-5V6 kirjoitti:Nyt alkanut mietityttämään tuo femman kulutus.. Paljon olen nyt lueskellut viestejä joissa on päästy kulutukseen 9-11l/100km sekalaista ajoa. Itselläni tuo kulutus on n.13-14l/100km..Eikä ole ollut erityisen raskas kaasujalka. CE-valo palaa kylläkin,

No eipä tuossa ole mitään ihmettelemistä. Ei se CE-valo siellä huvikseen pala :)
Vikakoodin luku, vikojen korjaus ja eiköhän se kulutus siitä normalisoidu.

Laatikon ei kuulu "rysähtää". Vois olla esim. laatikon tukikumi riekaleina.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Nonih.. nyt jätti femma tienpäälle :( Aluksi toimi ihan normaalisti, sitten alkoi TCS Off valo palaa vaikka luistonesto oli päällä. Seuraavaksi kun päästin jalan kaasulta auto sammui. Ei lähde käyntiin ilman kaasua, kaasua kun antaa hieman lähtee käyntiin ja myös pysyy käynnissä, mutta limp home aktivoitunut ja TCS Off- valo palaa. Heti kun kaasun nostaa niin auto sammuu. Sain auton lämpimään halliin ajettua ja laitoin jäänestoa tankkiin ei vaikutusta. Mistähän vikaa lähtisi hakemaan? Bensapumppu? Bensaa n. 10-15l tankissa, ei pala bensavalo ja aiemminkin ajettu tyhjemmäksi.

Nopeita neuvoja kaivataan. Ja myös edullisia korjaamoja tampereen seudulla voi kertoa.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Saab9-5V6 kirjoitti:Nonih.. nyt jätti femma tienpäälle :( Aluksi toimi ihan normaalisti, sitten alkoi TCS Off valo palaa vaikka luistonesto oli päällä. Seuraavaksi kun päästin jalan kaasulta auto sammui. Ei lähde käyntiin ilman kaasua, kaasua kun antaa hieman lähtee käyntiin ja myös pysyy käynnissä, mutta limp home aktivoitunut ja TCS Off- valo palaa. Heti kun kaasun nostaa niin auto sammuu. Sain auton lämpimään halliin ajettua ja laitoin jäänestoa tankkiin ei vaikutusta. Mistähän vikaa lähtisi hakemaan? Bensapumppu? Bensaa n. 10-15l tankissa, ei pala bensavalo ja aiemminkin ajettu tyhjemmäksi.

Nopeita neuvoja kaivataan. Ja myös edullisia korjaamoja tampereen seudulla voi kertoa.
otapa akusta miinuskaapeli vartiksi irti...
joku kaasuläppäprobleema ehkä...?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Jospa nyt lukisi ne vikakoodit ihan ensiksi. Akun miinusmonon irrotus hävittää vikakoodit muistista, joten sen jälkeen on turha koodinlukuun mennä...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

9000 automaatilla kirjoitti:Jospa nyt lukisi ne vikakoodit ihan ensiksi. Akun miinusmonon irrotus hävittää vikakoodit muistista, joten sen jälkeen on turha koodinlukuun mennä...
Huomenna on tarkoitus vikakoodien lukuun mennä, mutta tuolla ei taida pystyä ajamaan kun heti kaasulta nostettaessa sammuu koko auto...

Autossa on CE-valo tosiaan palanut aiemmin, mutta mitään tehorajoituksia / ongelmia ei auton kanssa ole ollut aiemmin. Sitä mietin että miksi TCS menee off tilaan. Auto ei kierrä yli 3000rpm.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaasuläppäkotelo on limp-home tilassa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Juu, limppu aiheuttaa vikakoodin. Vaikka limpun resetoi, se vikakoodi pitää sieltä nollata, muuten menee heti uudelleen limppuun. Mutta nollauksen yhteydessä katoaa kaikki muutkin mahdolliset koodit, siksi se luku voisi olla paikallaan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

okei.. Autolla ajaminen Limp Home päällä oli täysin mahdotonta, ei pysy käynnissä millään. Irroitin akunkengän hetkeksi. Käynnistin auton, ei pala ce- valo eikä ole limp home päällä. Menin varmuudeksi korjaamolle luetuttaan vikakoodit, jos olisi vaikka muistiin jotain jäänyt. Ei vikakoodeja. Toivoen parasta lähdin korjaamolta, ajelin n.20-30km ja aloin kiinnittää huomiota kulutukseen, SID:n mukaan kulutus 25-40l välillä!! Noh, eikun tankille ja auto uudelleen tulille vanha tuttu CE-valo syttyi mutta ei ole limp home tilassa ja sitä mukaan myös kulutus laski tutulle 13-14l / 100km tasolle. Toivottavasti ei mene uudelleen limp home tilaan ennenkuin pääsee koodeja lukemaan.

Sen verran tuossa ennenkuin CE- valo syttyi uudelleen kiinnitin huomiota startin jälkeen epätasaiseen käyntiin, joka parani heti kun CE- valo syttyi palamaan. Auto tärisi tyhjäkäynnillä ennenkuin CE-valo alkoi palamaan.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Väärä järjestys. Ensin luetaan vikakoodit, sen jälkeen nollataan Limp home-moodi mikä ei nollaannu akun kengän irroituksella. Sitten vasta akunkenkä irti.
Ahdonvoimaa
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Wagonisti kirjoitti:Väärä järjestys. Ensin luetaan vikakoodit, sen jälkeen nollataan Limp home-moodi mikä ei nollaannu akun kengän irroituksella. Sitten vasta akunkenkä irti.
Irroitin akunkengän vain koska autolla ajamisesta ei limp home päällä tullut yhtikäs mitään.

Nyt kuitenkin vika tuli uudelleen ja vein korjaamolle.
Vikakoodit
P1260 - Kaasuläppä
- Palautinjousen voima liian heikko

Eli kaasuläppäkö vaihtoon?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ite vaihdoin kaikki alipaineletkut siitä kaasuläpän ympäristöstä ja vähän rasvasin sitä mekanismia siitä läppäpömpelistä eikä oo enää temppuillut sen jälkeen.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Limp home ei lähde pois akunkenkää irroittamalla.
Vikakoodi kyllä katoaa mutta limp home jää päälle
http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
siinäpä resetointi ohjeet
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Saab9-5V6 kirjoitti:
9000 automaatilla kirjoitti:Jospa nyt lukisi ne vikakoodit ihan ensiksi. Akun miinusmonon irrotus hävittää vikakoodit muistista, joten sen jälkeen on turha koodinlukuun mennä...
Huomenna on tarkoitus vikakoodien lukuun mennä, mutta tuolla ei taida pystyä ajamaan kun heti kaasulta nostettaessa sammuu koko auto...

Autossa on CE-valo tosiaan palanut aiemmin, mutta mitään tehorajoituksia / ongelmia ei auton kanssa ole ollut aiemmin. Sitä mietin että miksi TCS menee off tilaan. Auto ei kierrä yli 3000rpm.
jos CE valo syttyy olisi hyvä lukea vikakoodi heti...mutta joo,vaihda nuo kaikki alipaineletkut (ehkä joku jopa irti siellä)
sitten tuo jousisysteemin huolellinen rasvaus liikutteluineen...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Nonih.. Kaasuläppä vaihdettu korjaamolla käytettyyn uuteen. 2 päivää saikin nauttia ilman ongelmia.. kunnes.. Check Engine valo alkoi taas palaa. Kabiiniin puhaltaa pelkästään kylmää, moottorin lämmöt mittarin mukaan ok.. Kokeiltu kaikkia asentoja ja ei puhalla kuin kylmää..

Kiitos jo etukäteen neuvoista!
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Oppia vanhasta, eka vikakoodin lukuun. Se, että ei tule lämmintä ei taida liittyä vikakoodiin mitenkään. Tee ekana ACC yksikön kalibrointi painamalla Auto ja OFF yhtä aikaa. Kone käy testiohjelman läpi ja ilmoittaa vasemmassa laidassa koodien lukumäärän ja oikeassa reunassa pyörii koodien numerot. Saattaa olla joku lämmönjako läppä jumissa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin