Käynnistysvaikeuksia
Käynnistysvaikeuksia
Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin? Kylmänä auto starttaa normaalisti mutta lämpimänä saa sahata aika pitkään ennen kuin suostuu starttaamaan.
Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut. Juuri vaihdoin uudet NGK BCPR7ES-11 tulpat mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.
Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut. Juuri vaihdoin uudet NGK BCPR7ES-11 tulpat mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.
Re: Käynnistysvaikeuksia
...oireet viittaa kyllä just siihen! en kyllä tiijä miten tuo etanoli siihen vaikuttaisi?Mahoney kirjoitti:Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin? Kylmänä auto starttaa normaalisti mutta lämpimänä saa sahata aika pitkään ennen kuin suostuu starttaamaan.
Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut. Juuri vaihdoin uudet NGK BCPR7ES-11 tulpat mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.
oisko just vaanalkanu oireilemaan nyt...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Käynnistysvaikeuksia
En usko asentoanturivikaan. Jos kierroslukumittarin neula nousee hieman startatessa niin anturi on ok.Mahoney kirjoitti:Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin?
Saatkos tankkiin pelkkää bensaa, niin selviäisi onko softassa vikaa.Mahoney kirjoitti:Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut.
Ehkä voisi koittaa nollata ECUn, niin adaptaatiot nollaantuisi mutta...
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Käynnistysvaikeuksia
Omassa autossa oli sama ongelma etanolia käytettäessä, ongelma ratkesi sillä että ajoin pari tankillista bensaa välillä ja nyt toimii taas hyvin myös etanolilla.
Re: Käynnistysvaikeuksia
Neula nousee hetkeksi noin 2000 kiekkaan ja sitten laskeutuu normaaliksi.9000T&95SE kirjoitti:En usko asentoanturivikaan. Jos kierroslukumittarin neula nousee hieman startatessa niin anturi on ok.
Ongelma ilmeni kun ajoin etanolilla, sitten ajoin pari tankkia bensalla jolloin ongelmaa ei ollut. Nyt tankkasin etanolia ja ongelma palasi samantien...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Käynnistysvaikeuksia
Kun se nyt joka tapauksessa käynnistyy huonosti lämpimänä, niin ajapa kone kuumaksi ja sitten nollaa ECU irrottamalla sulake 17 kojelaudan kuskin puoleisesta päästä. Laita sulake paikalleen ja koita startata. Voit joutua starttailemaan useamman kerran kun adaptaatiot on nollilla ja RE85:sta tankissa. Aja testilenkki ja kokeile taas starttailla.
Voisi siis olla lambda vika ja ei osaa adaptoitua etanolia käytettäessä.
Voisi siis olla lambda vika ja ei osaa adaptoitua etanolia käytettäessä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98