Käynnistysvaikeuksia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mahoney
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Loka 04, 2012 18:19

Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Mahoney »

Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin? Kylmänä auto starttaa normaalisti mutta lämpimänä saa sahata aika pitkään ennen kuin suostuu starttaamaan.

Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut. Juuri vaihdoin uudet NGK BCPR7ES-11 tulpat mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Mahoney kirjoitti:Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin? Kylmänä auto starttaa normaalisti mutta lämpimänä saa sahata aika pitkään ennen kuin suostuu starttaamaan.

Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut. Juuri vaihdoin uudet NGK BCPR7ES-11 tulpat mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.
...oireet viittaa kyllä just siihen! en kyllä tiijä miten tuo etanoli siihen vaikuttaisi?
oisko just vaanalkanu oireilemaan nyt...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Mahoney kirjoitti:Onko vika kampiakselin anturissa vai missä kun auto ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin?
En usko asentoanturivikaan. Jos kierroslukumittarin neula nousee hieman startatessa niin anturi on ok.
Mahoney kirjoitti:Tämä ongelma esiintyy vain etanolilla ajaessa, bensalla tätä ongelmaa ei ollut.
Saatkos tankkiin pelkkää bensaa, niin selviäisi onko softassa vikaa.

Ehkä voisi koittaa nollata ECUn, niin adaptaatiot nollaantuisi mutta...
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Hesus
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:08

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Hesus »

Omassa autossa oli sama ongelma etanolia käytettäessä, ongelma ratkesi sillä että ajoin pari tankillista bensaa välillä ja nyt toimii taas hyvin myös etanolilla.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

suuttimet tukossa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Mahoney
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Loka 04, 2012 18:19

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Mahoney »

9000T&95SE kirjoitti:En usko asentoanturivikaan. Jos kierroslukumittarin neula nousee hieman startatessa niin anturi on ok.
Neula nousee hetkeksi noin 2000 kiekkaan ja sitten laskeutuu normaaliksi.


Ongelma ilmeni kun ajoin etanolilla, sitten ajoin pari tankkia bensalla jolloin ongelmaa ei ollut. Nyt tankkasin etanolia ja ongelma palasi samantien...
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Softavika

Kenen tekemä?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Kun se nyt joka tapauksessa käynnistyy huonosti lämpimänä, niin ajapa kone kuumaksi ja sitten nollaa ECU irrottamalla sulake 17 kojelaudan kuskin puoleisesta päästä. Laita sulake paikalleen ja koita startata. Voit joutua starttailemaan useamman kerran kun adaptaatiot on nollilla ja RE85:sta tankissa. Aja testilenkki ja kokeile taas starttailla.

Voisi siis olla lambda vika ja ei osaa adaptoitua etanolia käytettäessä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin