Jakopään remontti
Jakopään remontti
Osaako joku heittää hinta arvion 2,3 rempasta. Jos joku olisi hiljattain teetättänyt
Hese
Re: Jakopään remontti
Kesällä itse mietin asiaa ja kyselin PCS:ltä. Vastasivat että "Jakopäänremontti osineen+töineen sisältäen vesipumpun maksaa noin 1300,-." En sitten jaksanut panostaa ku vielä pyörii
Ex: 9-3ss 2.0t -03, 9-5 2.3t -98
#4744
#4744
Re: Jakopään remontti
Hei
Voisiko/viitsisikö joku heittää tästä 95:n jakopään rempasta perustiedot, eli koska pitää tehdä, mitä osia vaihdetaan ja mikä on koko hoidosta käypä hinta?
Mulla on ajettu nyt 258000, ja tietääkseni ketju on vaihdettu kerran osana huolto-ohjelmaa joskus 100000 km huitteilla ( edellisellä omistajalla).
Minkälaisista äänistä tai käyttäytymisestä pitäisi päätellä, että remppa on lähellä?
Voisiko/viitsisikö joku heittää tästä 95:n jakopään rempasta perustiedot, eli koska pitää tehdä, mitä osia vaihdetaan ja mikä on koko hoidosta käypä hinta?
Mulla on ajettu nyt 258000, ja tietääkseni ketju on vaihdettu kerran osana huolto-ohjelmaa joskus 100000 km huitteilla ( edellisellä omistajalla).
Minkälaisista äänistä tai käyttäytymisestä pitäisi päätellä, että remppa on lähellä?
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: Jakopään remontti
Jako- tai tasapainoketjua ei vaihdeta osana huolto-ohjelmaa, ainoastaan jos sen kanssa on ongelmia. Rallattelua, venymistä, kahinaa..
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Jakopään remontti
qwerty kirjoitti:Hei
Voisiko/viitsisikö joku heittää tästä 95:n jakopään rempasta perustiedot, eli koska pitää tehdä, mitä osia vaihdetaan ja mikä on koko hoidosta käypä hinta?
Speedpartsilla näkyy olevan loppu:
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 84480.html
Vaihtoehtoisia hankintapaikkoja, osat listattu:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2671
http://www.neobrothers.co.uk/timing-bal ... -1738.html
Rikulta (PCS) kannattaa myös kysäistä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jakopään remontti
Yksi hyvä ostopaikka on merkkiliike.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Jakopään remontti
- voidaanko 9-5 -01 moottorissa tarkistaa ketjun kireyden / löysyyden ilman että avaa koko paketin? Eikös ollut jossain pieni ruuvi/pultti, jonka avulla voidaan päätellä kuinka löysä ketju on?
2007 (100tkm) minulla meni takuuvaihtoon koko satsi. Nyt 260tkm. Onko ketjurempan aika taas?
/r
2007 (100tkm) minulla meni takuuvaihtoon koko satsi. Nyt 260tkm. Onko ketjurempan aika taas?
/r
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Jakopään remontti
Tässä ketjussa kun tuli Viro puheeksi, niin onko kukaan ostanut sieltä renkaita autoonsa?
Jos niin mistä ja mitä maksoi?
Jos niin mistä ja mitä maksoi?
-*-Elämä on-*-
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Jakopään remontti
Jatketaan OT linjaa. En ole ostanut Virosta renkaita mutta onhan niitä vaikka täällä http://www.kumm.ee/rehvid/nokian-hakkapeliita7/. Normaalisti verotettu tuontitavara ei ole Virossa mielestäni sen halvempaa kuin Suomessa. Sen sijaan työn hinta on alle puolet suomalaisesta.nittifemma kirjoitti:Tässä ketjussa kun tuli Viro puheeksi, niin onko kukaan ostanut sieltä renkaita autoonsa?
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Jakopään remontti
Löytyykö Oulun talousalueelta innokasta ketjun vaihtajaa? Pelkkä ketju siis olis tarkotus vaihtaa.
Itsellä vähän askarruttaa se homma,kun ei ole aikasemmin tullu tehtyä. Korvausta vastaan tietysti ja talli löytyy työkaluineen. YV:tä vain tulemaan!
Itsellä vähän askarruttaa se homma,kun ei ole aikasemmin tullu tehtyä. Korvausta vastaan tietysti ja talli löytyy työkaluineen. YV:tä vain tulemaan!
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: Jakopään remontti
Mulla kiinnostas sama asia..! Tai ainaki löytyskö ketään joka kävis tsekkaamassa tilanteen..?anttimak kirjoitti:Löytyykö Oulun talousalueelta innokasta ketjun vaihtajaa? Pelkkä ketju siis olis tarkotus vaihtaa.
Itsellä vähän askarruttaa se homma,kun ei ole aikasemmin tullu tehtyä. Korvausta vastaan tietysti ja talli löytyy työkaluineen. YV:tä vain tulemaan!
Re: Jakopään remontti
Ainekin hoitaa homman "yllättävän" edullisesti merkkiliikkeeksi Oulussa, pelkän ketjun vaihto maksanee 9-5:een ehkäpä n. 250€, jolloin alkuperäinen ketju katkaistaan ja tilalle uitetaan niitattava ketju.
Kannattaa tietenkin kysyä hinta itse. Ja niitattava ketju pitää hankkia vaikkapa PCS:ltä.
MUTTA tämä ei ole kuin ensiapu, jos entinen ketju on venynyt ja rattaat sekä ohjaimet kuluneet niin loppuun, että kiristin on jo lähes täysin ulkona. Ja tämähän on käytännössä tilanne kun ketjun vaihtoa aletaan tarvimaan. Tästä löytyy juttua täällä palstalla aika paljonkin. Tällöin pelkän ketjun vaihtamalla ei saa kuin muutaman millin kiristintä sisäänpäin. Ainut oikea tapa korjata on tehdä tuo koko jakopään remppa edellä olevalla osasarjalla, jolloin myös tasapainoakselin ketju ja hilut tulevat vaihdettua.
NG900:ssa pelkällä ketjun vaihdolla kiristimen ulkonema pieneni n. 21mm:stä n. 15mm:iin pelkällä ketjun vaihdolla. Ja Saabin ohje taisi olla, että n. 15mm (tai jopa vähemmän) olisi kiristimen ulkonema, jolloin tuota niitattavaa ketjua voisi käyttää, ja tässä tapauksessahan uudella ketjullakaan ei päästy tähän suositukseen! Ketju ei tosin ääntänyt ennen vaihtoakaan, mutta ei vaihdollakaan ollut huomattavissa mitään vaikutusta ainakaan parempaan. Olisihan tuollakin tavalla voinut päästä tietenkin hieman pidempään eteenpäin hyvällä onnella , mutta kone kilahti muuten eikä pidemmältä ajalta saanut sitten kokemuksia.
Hintaa töineen sekä ketjuineen noista kertyy kuitenkin jo 300€ eikä ole saatu vaihdettua kuin pelkkä jakoketju ja kaikki muu jää vielä ennalleen odottamaan seuraavaa oikeaa remonttia.
Kannattaa tietenkin kysyä hinta itse. Ja niitattava ketju pitää hankkia vaikkapa PCS:ltä.
MUTTA tämä ei ole kuin ensiapu, jos entinen ketju on venynyt ja rattaat sekä ohjaimet kuluneet niin loppuun, että kiristin on jo lähes täysin ulkona. Ja tämähän on käytännössä tilanne kun ketjun vaihtoa aletaan tarvimaan. Tästä löytyy juttua täällä palstalla aika paljonkin. Tällöin pelkän ketjun vaihtamalla ei saa kuin muutaman millin kiristintä sisäänpäin. Ainut oikea tapa korjata on tehdä tuo koko jakopään remppa edellä olevalla osasarjalla, jolloin myös tasapainoakselin ketju ja hilut tulevat vaihdettua.
NG900:ssa pelkällä ketjun vaihdolla kiristimen ulkonema pieneni n. 21mm:stä n. 15mm:iin pelkällä ketjun vaihdolla. Ja Saabin ohje taisi olla, että n. 15mm (tai jopa vähemmän) olisi kiristimen ulkonema, jolloin tuota niitattavaa ketjua voisi käyttää, ja tässä tapauksessahan uudella ketjullakaan ei päästy tähän suositukseen! Ketju ei tosin ääntänyt ennen vaihtoakaan, mutta ei vaihdollakaan ollut huomattavissa mitään vaikutusta ainakaan parempaan. Olisihan tuollakin tavalla voinut päästä tietenkin hieman pidempään eteenpäin hyvällä onnella , mutta kone kilahti muuten eikä pidemmältä ajalta saanut sitten kokemuksia.
Hintaa töineen sekä ketjuineen noista kertyy kuitenkin jo 300€ eikä ole saatu vaihdettua kuin pelkkä jakoketju ja kaikki muu jää vielä ennalleen odottamaan seuraavaa oikeaa remonttia.
__________________________________________________________
Saab 9-3 SC Turbo X man. -08 VTuner Stage 2+
SAAB 900 Convertible -95 2,3 GT3071 RE85 "Italian Aero"
#4986
Saab 9-3 SC Turbo X man. -08 VTuner Stage 2+
SAAB 900 Convertible -95 2,3 GT3071 RE85 "Italian Aero"
#4986
Re: Jakopään remontti
No soitin eilen Aineelle ja huoltopuoli heitti jakopään remontin hinnaksi kaikkine hiluineen 2000-2100€. Ihan ei kykene maksamaan tuommosta..
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Jakopään remontti
Tallinnassa saabianti 700 osineen ja töineen!!!!!!jass kirjoitti:No soitin eilen Aineelle ja huoltopuoli heitti jakopään remontin hinnaksi kaikkine hiluineen 2000-2100€. Ihan ei kykene maksamaan tuommosta..
Arska Saab Klubijäsen no:5106