Meinas käydä vanhanaikaisesti.
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Kerran pakkasessa lainafiiua ilmatessa vannoin, etten ikinä enää aja niin loppuun että loppuis polttoaine. Vanhassa harrastevehkeessä oli 300l tankki ja valo sammui vasta 40l jälkeen. Uudemassa on 900l, eikä tarkkaan tietoa milloin siinä tankkivalo sammuu.
Eilen lähdettiin käymään Kärkkäisellä ja lähtiessä sid näytti 176km ja keskikulutus 12,6. Sidin nollaus, ja Ylivieskassa kulutus 9,3 märällä asvaltilla nopeus 84km/h. Kalajoella juuri 8 tielle kääntymisen jälkeen tankkausvalo syttyi. Aika tarkkaan tiedossa että 65-66l menis, jos heti tankkais. Sidin nollaus ja märällä asvaltilla kulutus 10l. Laskin että reserviä olisi 30-40km ennen etanolitankille pääsyä. Vajaat 10km ennen St1 alkoi mäessä nykiminen. Nilkuttamalla pääsin reilun kilometrin vitsarin Shellile tankille. Kuiviin on tullut ajettua aikaisemminkin, max tankkaus 77l. Sidiin jäi 37km reservi Shellin pihalle. Ihan säkällä pääsin tankille. Luottomarginaali Saabin sidiin kyllä väheni.
Eilen lähdettiin käymään Kärkkäisellä ja lähtiessä sid näytti 176km ja keskikulutus 12,6. Sidin nollaus, ja Ylivieskassa kulutus 9,3 märällä asvaltilla nopeus 84km/h. Kalajoella juuri 8 tielle kääntymisen jälkeen tankkausvalo syttyi. Aika tarkkaan tiedossa että 65-66l menis, jos heti tankkais. Sidin nollaus ja märällä asvaltilla kulutus 10l. Laskin että reserviä olisi 30-40km ennen etanolitankille pääsyä. Vajaat 10km ennen St1 alkoi mäessä nykiminen. Nilkuttamalla pääsin reilun kilometrin vitsarin Shellile tankille. Kuiviin on tullut ajettua aikaisemminkin, max tankkaus 77l. Sidiin jäi 37km reservi Shellin pihalle. Ihan säkällä pääsin tankille. Luottomarginaali Saabin sidiin kyllä väheni.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
olikos se niin,että jos ei esim vakiosuuttimia,sidiin ei kannatta 100% luottaa
tossa asiassa ainakaan?
tossa asiassa ainakaan?
#2285
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Mulla jäi kolkki pihaan vaikka sid näytti, että ajoa olisi vielä n.40 km
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Rouva jäi joskus femmalla Alhojärvelle ja DTE oli 17km.
Eilen oli Myllykselässä nykinyt melkoisesti, valo oli syttynyt juuri vähän aiemmin. Oli kuitenkin päässyt Padasjoelle tankille, sen jälkeen ei enää mitään. Mystistä...
Eilen oli Myllykselässä nykinyt melkoisesti, valo oli syttynyt juuri vähän aiemmin. Oli kuitenkin päässyt Padasjoelle tankille, sen jälkeen ei enää mitään. Mystistä...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Kerran taisin ajaa rouvan ex-femman (3,0V6t) SIDin nollille. Joku viitisen kilsaa ajeltiin "nollat taulussa" tankille, eikä vielä edes rykinyt.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
itellä kans,suutinten vaidon ja etanolisoftan jälkeen jättäny käynnistymättä,vaikka sid näyttäny 70km
todettu siis ihan hetinilman jäähytyksiä (asentoanturi) että viinan lisäys auttaa aina...punanen valo ku syttyy ni nykyään heti tankille vaan
todettu siis ihan hetinilman jäähytyksiä (asentoanturi) että viinan lisäys auttaa aina...punanen valo ku syttyy ni nykyään heti tankille vaan
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Syksyllä tontulla Hyvinkäältä Hesaan ajaessani tuli uskottua EDU:a (vai mikä se tieturi tontussa onkaan), näytti suht kovaa ajettaessa että olisi päässyt vielä 8km, ja siihen luotin, yht'äkkiä sitten tuon typerän kompuuterin lukema tippui nollaan.
Siltikin pääsin vielä ehkä 15km kunnes alkoi auto nykimään ja köhimään motarilla. Kone kävi ja auto liikkui juuri ja juuri, hätävilkut päällä matelin tienreunassa motarilla kävelyvaihtia tai allekin, jotain paukahteluita kuului putkesta. Tuota könköttelyä jatkui noin kilometrin verran kunnes kone alkoi käymään ihan kunnolla ja ajoin 10km. Klaukkalaan huoltsikalle normaalia motarivauhtia, eikä enää ollut mitään käyntiongelmia.
Olisko imaussut suhteellisen tyhjästä tankista jonkin roskan pumpun imusihdin läpi ja siksi alkoi prakaamaan?
Vai Luottaako Trionic polttoaineanturan lukemaan ja laskemaansa polttoainemäärään niin että se lakkaa syöttämästä polttoainetta silloin kun luulee sen olevan loppu, eikä vasta silloin kun se on oikeasti loppu, tuskin sentään ?
Siltikin pääsin vielä ehkä 15km kunnes alkoi auto nykimään ja köhimään motarilla. Kone kävi ja auto liikkui juuri ja juuri, hätävilkut päällä matelin tienreunassa motarilla kävelyvaihtia tai allekin, jotain paukahteluita kuului putkesta. Tuota könköttelyä jatkui noin kilometrin verran kunnes kone alkoi käymään ihan kunnolla ja ajoin 10km. Klaukkalaan huoltsikalle normaalia motarivauhtia, eikä enää ollut mitään käyntiongelmia.
Olisko imaussut suhteellisen tyhjästä tankista jonkin roskan pumpun imusihdin läpi ja siksi alkoi prakaamaan?
Vai Luottaako Trionic polttoaineanturan lukemaan ja laskemaansa polttoainemäärään niin että se lakkaa syöttämästä polttoainetta silloin kun luulee sen olevan loppu, eikä vasta silloin kun se on oikeasti loppu, tuskin sentään ?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Pari kuukautta sitten ajoin Jyväskylästä Lahteen. Tankki oli aika tyhjä, kun lähdin, joten tankkasin Jyväskylässä 15 litraa. Lahdessa oli tarjolla "halpaa" bensaa, niin en tankannut täyteen. SIDiä en nollannut. Ajattelin, että pitäisi riittää perille asti.
Heinolan kohdalla motarilla DTE näyttikin sitten jo nollaa. Jatkoin kuitenkin eteenpäin, kun olin sitä mieltä, että kulutus ei voinut olla niin suurta. Juuri Kariston (huoltoasema) liittymän kohdalla alkoi nykiä. Pääsin vaivoin seuraavalle liittymälle, johon auto sitten sammui.
Hetken mietin mitä tekisin. Päätin kokeilla käynnistää ja yllätykseksini auto käynnistyi täysin normaalisti. Pääsin ajamaan ilman nykimisiä muutaman kilometrin matkan bensa-asemalle. Tankkiin mahtui liruttamalla 75 litraa, kun ennätys on 80 litraa.
En millään usko, että tankki olisi ollut tyhjä. Edellisen kirjoittajan kommentti Trionicin toiminnasta voisi olla hyvinkin totta
En ihmeemmin luota DTE-näyttöön. Kerran auto nyki vaikka olisi näytön mukaan päässyt vielä 30 km. Silloinkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi moitteetta huoltoasemalle. Kannattaa vaan tankata, ku. valo syttyy.
Heinolan kohdalla motarilla DTE näyttikin sitten jo nollaa. Jatkoin kuitenkin eteenpäin, kun olin sitä mieltä, että kulutus ei voinut olla niin suurta. Juuri Kariston (huoltoasema) liittymän kohdalla alkoi nykiä. Pääsin vaivoin seuraavalle liittymälle, johon auto sitten sammui.
Hetken mietin mitä tekisin. Päätin kokeilla käynnistää ja yllätykseksini auto käynnistyi täysin normaalisti. Pääsin ajamaan ilman nykimisiä muutaman kilometrin matkan bensa-asemalle. Tankkiin mahtui liruttamalla 75 litraa, kun ennätys on 80 litraa.
En millään usko, että tankki olisi ollut tyhjä. Edellisen kirjoittajan kommentti Trionicin toiminnasta voisi olla hyvinkin totta
En ihmeemmin luota DTE-näyttöön. Kerran auto nyki vaikka olisi näytön mukaan päässyt vielä 30 km. Silloinkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi moitteetta huoltoasemalle. Kannattaa vaan tankata, ku. valo syttyy.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Meinas käydä vanhanaikaisesti.
Itel taas OG9-3'sis menny sillai että näyttää SID 0km ja viel ajanu ~10km ennenku pääsy tankille.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ