Tämmöset lukemat meilläpäin luvataan, nimenomaan aero softaa mukaellen!
Näköjään ei ymmärretä yhtään mitä luvataan. Tuollaisia tehoja sieltä ei valitettavasti bensalla irtoa, eikä varsinkaan etanolilla. Etanolilla suuttimet vaihtamalla olen tuollaiset lukemat kyllä penkittänyt.
Ilmeisesti perinteistä prosenttiviritystä Jossa laitetaan limittereihin +x% kussakin mallissa ja luvataan että tämmöistä tulee, vailla ymmärrystä siitä mihin rauta missäkin mallissa riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tämmöset lukemat meilläpäin luvataan, nimenomaan aero softaa mukaellen!
Näköjään ei ymmärretä yhtään mitä luvataan. Tuollaisia tehoja sieltä ei valitettavasti bensalla irtoa, eikä varsinkaan etanolilla. Etanolilla suuttimet vaihtamalla olen tuollaiset lukemat kyllä penkittänyt.
Ilmeisesti perinteistä prosenttiviritystä Jossa laitetaan limittereihin +x% kussakin mallissa ja luvataan että tämmöistä tulee, vailla ymmärrystä siitä mihin rauta missäkin mallissa riittää.
Jos kyseessä on tuo http://www.optimoiautosi.fi, niin tuo 292hp/420Nm softa löytyi 9-5 Aero 2006 --> eli varmaankin ihan realistista..
Siis mitä realistista ? Ei vakioraudasta ole mahdollista saada tuollaisia lukemia, siinä se realismi on. 2006-> vakioaeron bensasofta on jo todella lähellä maksimiarvoja.
Vai tarkoititko että joku on käynyt luotettavasti kalibroidussa dynossa rullaamassa tuollaiset luvut ko. softalla ? Vai oliko kyseessä kyyninen vitsi ?
Autokuume nousee, ysi-viitosta täytyisi saada alle, mutta perusasioista puuttuu tietämystä. Haussa 9-5 turbo (sedan tai stw) vm. 2002 - 2004 hintaluokassa 5000-8000 euroa, eli kilsoja todennäköisesti mittarissa jo yli 200tkm. (Ruotsi, Viro, Suomi?)
- Mistä tietää että autossa on se "parempi - ei niin hajoamisherkkä - ei huohotinongelmainen" moottori? Vaihtuu ilmeisesti vuosimallissa 2002 jossain vaiheessa?
- Monet 2.3T ja Aerot ovat automaattilaatikolla jota vierastan kun kilsoja on takana yli 200tkm. Kuulemma kahta valmistajaa (AISIN, ZF tms?) ollut noissa saabin automaateissa, toinen kestää toinen ei? Mistä tietää että olisi se parempi loota?
- Paljon Aeroon tai 2.3T malliin saa oikeasti softamuutoksella lisää tehoa? 20-30 hv?
- Miten myynti-ilmoituksista voisi tunnistaa "ison Teen" (2.3T)? Tietysti hevosvoimista (220 hv) ja jos ottaa yhteyttä, mutta onko jotain ulkoisia tunnusmerkkejä?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Vuosimallista 2004 alkaen huohotinjärjestelmä on parannettua mallia.
Aeroista, varsinkin loppupään 260hv versioissa, on kokolailla otettu kaikki tehot ulos mitä vakioraudalla irtoaa, suuttimet rajoittavana tekijänä. Isommilla suuttimilla tai korotetuilla paineilla irtoaa maksimissaan noin 300hv jolloin vakioturbo on tapissa. Asiaa on puitu jo aiemmin tässä ketjussa.
EDIT: mainitut maksimitehot tietenkin etanolilla, ja tuohon 300hv tarvitaan jo 3" dp..
Viimeksi muokannut Frostwind, Su Maalis 10, 2013 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Aerosta voi saada n. 290hv etanolilla ilman muita rautamuutoksia jos lisää polttoaineen saantia.
Bensalla realistiset lukemat on n. 270hv.
Tuolla optimoiautosi.fi listassa on monet muutkin Saab teholukemat täysin hihasta ravistettu, esim. ero 170hv ja 185hv 2,3t mallien välillä.
Tavanomaista kun puhutaan "prosenttivirityksestä" jossa vakiosoftan päälle lisätään esim. vääntörajoittimia tietyllä prosenttiluvulla ilman kyseisen moottorin tuntemusta että miten lähellä vakiona ollaan rajoja ja mitkä on rajoittavat tekijät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
baasenar kirjoitti:Kun Hirsch lupaa sen 305 hv, niin mitä muutoksia siinä tulee vakio Aeroon (260 hv) verrattuna?
Männät, ahdin, suuttimet, välijäähdytin, putkisto, kytkin, ECU, jarrut, vanteet, alusta,
sisustan yksityiskohdat nyt ainakin näin äkkiseltään tulee mieleen. Joku korjannee jos olen väärässä.
Kytkin on kyllä minusta sama kun Aerossa ja sisustan tingentangelit vissiin piti ruksia erikseen?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
nix0n kirjoitti:Kytkin on kyllä minusta sama kun Aerossa ja sisustan tingentangelit vissiin piti ruksia erikseen?
Voi ollakin, ahtimestakaan en ole ihan varma Mutta pääpointti tuli ehkä selväksi, että on siinä huomattavasti muutakin kuin pelkkä softa ja annetulle teholupaukselle on katetta. Toisinkuin aiempien linkkien softaviripajoilla
Ahdin on kyllä eri kun Aerossa, tälläinen muistikuva mullakin on. Ja sinällään fiksu paketti, kun vähän muutakin vaiheltu kun pelkkä softa, vaikka aina tuo 305hp lupaus ei täytykkään.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
nix0n kirjoitti:Ahdin on kyllä eri kun Aerossa, tälläinen muistikuva mullakin on. Ja sinällään fiksu paketti, kun vähän muutakin vaiheltu kun pelkkä softa, vaikka aina tuo 305hp lupaus ei täytykkään.
Joo ja mikä parasta niin uutena ottaessa saa vielä tehtaan takuunkin säilytettyä