Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja Blade »

Nyt kun oma MY00 Aero sai uuden omistajan, niin eiköhän tässä samanlaisella mallilla jatketa...

Kun nyt otetaan tavoitteeksi viirusilmä Aero (MY06 -->), niin mitä tulee tarkastaa samalla kun potkii renkaita? Huohotusongelmia ei taida näissä olla, mutta onko jotain lastentauteja tai muuta huomioitavaa ostotilanteessa?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

huollot,huollot,huollot...aukoton huoltokirja on aikamoinen takuu...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja Blade »

mienkoiv kirjoitti:huollot,huollot,huollot...aukoton huoltokirja on aikamoinen takuu...
Tätä ei voi koskaan liikaa korostaa... check

Mitäs muuta?

Mites on, näkeekö Tech2:lla jos mittarilukemaa on peukaloitu? Tämä kohta nyt koskee enemmän ulkomaan tarjontaa...
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

itse päivittäin kattelenntuolta blocket.se aeroja ja myös nettiautosta...
ei oo kotimaan tarjonta hääviä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja karg »

Blade kirjoitti:Mites on, näkeekö Tech2:lla jos mittarilukemaa on peukaloitu? Tämä kohta nyt koskee enemmän ulkomaan tarjontaa...
Ei näe. Mittariston voi toki vaihtaa vähemmän ajetusta ja jättää vähemmät kilsat ennalleen.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

turvallisinta ostaa kotimaasta...tällä hetkellä myytävistä aeroista ei nimittäin tartte epäillä,että mittarilukemaa ois muuteltu :lol:
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Blade kirjoitti:Kun nyt otetaan tavoitteeksi viirusilmä Aero (MY06 -->), niin mitä tulee tarkastaa samalla kun potkii renkaita?
Ei tartte tänne tulla elvistelemään uuden auton hankinnalla, -kele :lol: :lol:

Samat murheet kai kuin vanhoissakin. Huoltokirjaa todellakin kannattaa kytätä, koska jos ajettu huolto-ohjelman mukaan pitkillä öljynvaihtoväleillä ja kuljettu pelkkää kaupunkikurvailua, niin sököhän se on. Mielummin maantiennielijä vähän isommilla kilsoilla.

Voiko ksenonien tai ballastien kuntoa jotenkin nuuskia? Melko arvokkaita uusia, jos sitten sattuu heti porsimaan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Blade kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:huollot,huollot,huollot...aukoton huoltokirja on aikamoinen takuu...
Mites on, näkeekö Tech2:lla jos mittarilukemaa on peukaloitu? Tämä kohta nyt koskee enemmän ulkomaan tarjontaa...
Varmuutta asiaan voi saada vaikka soittamalla viimeisimmän huollon esim. Saksassa tehneeseen liikkeeseen ja kysyä mitkä olivat kilometrit tuolloin. Otin nyt vain Saksan esimerkiksi. Huoltokirjaa voi myös verrata kuitteihin huolloista, jos niitä sattuu olemaan tallessa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja Blade »

Kiitos kaikille hyvistä kommenteista... Nyt täytyy keskittyä sopivan "aihion" metsästykseen...
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Blade kirjoitti:Kiitos kaikille hyvistä kommenteista... Nyt täytyy keskittyä sopivan "aihion" metsästykseen...
Näyttää hyvät "aihiot" olevan aika vähissä niin Ruotsissa kuin Saksassakin.
Ruotsin foorumillakin ihmeteltiin viirusilmä aerojen heikkoa tarjontaa.

Nyt ymmärrän innostuksen entisen autoni myynti-ilmoon kuukausi sitten.
Oli jonossa väkeä odottamassa josko ensimmäiseksi auton varannut ei sitä ottaisi.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kotkassa mahdollisesti tulossa myyntiin viirusilmä Aero Hirschin 305hepan paketilla 8)

Näin ainakin omistaja vihjasi minulle, kun juttelin autosta.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja Blade »

valtteri kirjoitti:
Blade kirjoitti:Kiitos kaikille hyvistä kommenteista... Nyt täytyy keskittyä sopivan "aihion" metsästykseen...
Näyttää hyvät "aihiot" olevan aika vähissä niin Ruotsissa kuin Saksassakin.
Ruotsin foorumillakin ihmeteltiin viirusilmä aerojen heikkoa tarjontaa.

Nyt ymmärrän innostuksen entisen autoni myynti-ilmoon kuukausi sitten.
Oli jonossa väkeä odottamassa josko ensimmäiseksi auton varannut ei sitä ottaisi.
Jep. Kyllä ainakin "sopivan" hintaiset aihiot on kiven alla. Hertsikassa kävin taannoin koeajamassa -08 sedan aeroa ja ei ainakaan tästä liisarista oltu pidettu kovin hyvää huolta, joten se sai jäädä liikkeeseen... muita viiru-aeroja ei liiemmin ole/ ollut myynnissä. Ruotsissakin kruunun kurssi syö suurimmaksi osin hakuintoa...
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
torello
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Tammi 06, 2013 15:42

Re: Viirusilmä Aeroa ostamassa - mitä ottaa huomioon

Viesti Kirjoittaja torello »

Morjesta saabeista en omaa suurta kokemusta (5000 km takana). Mutta pari kk siten sattui sopivan hintainen diesel -07 viirusilmä vastaan jolla ajettu 200tkm. Uudekseltaan autosta on korjattu eeberi(paloilmapuhallin ja ohjainyksikkö) sekä xenonin ohjainlaite, jota muuten vielä odotellaan... ilmeisesti pientä toimituusongelmaa pukkaa. ja onneksi nämä menee täysin myyjän piikkiin ei kovinkaan halpaa;). Muuten auto on toiminut täyin ja voin suositella
Blade kirjoitti:Nyt kun oma MY00 Aero sai uuden omistajan, niin eiköhän tässä samanlaisella mallilla jatketa...
Kun nyt otetaan tavoitteeksi viirusilmä Aero (MY06 -->), niin mitä tulee tarkastaa samalla kun potkii renkaita? Huohotusongelmia ei taida näissä olla, mutta onko jotain lastentauteja tai muuta huomioitavaa ostotilanteessa?
Vastaa Viestiin