Aika vaikeaselkoinen on minunkin EPCssäni, mutta EH viittaisi urheilualustaan tasonsäädöllä (mikä taas varmistuisi ainakin tasonsäädön osalta kurkkaamalla auton alle), HE ?, isommat (16") jarrut.kooamas kirjoitti:Osaisiko joku suomentaa oheisen? Koitin itse EPC:tä selailla, mutta en saa tolkkua. Onko esim. tasonsäätöä (en siis tiedä)?kooamas kirjoitti: (Wagon 06):
HE-EH-J-J-42-35-AF-BF-CE-DD-
Sport-alusta
Re: Sport-alusta
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Sport-alusta
Kiitokset HEVille ja Tobbanalle.
Re: Sport-alusta
HE = etujouset sport
EH = takajouset tasonsäädöllä sport
J = etukallistuksenvakaaja sport
J = takakallistuksenvakaaja sport
42 = etuiskarit sport
35 = takaiskarit tasonsäädöllö sport (luulisin)
AF = 16" etulevyt sport (308 mm)
BF = 16" takalevyt sport (300 mm jäähdytetyt paksuus 20 mm)
CE = 16" etusatulat sport
DD = 16" takasatulat sport
33 olisi ollut wagonin takaiskari sporttina, joten 35 on kaiketi sama tasonsäädöllä. Autossa on siis sport-alusta automaattisella tasonsäädöllä.
terv,
george
EH = takajouset tasonsäädöllä sport
J = etukallistuksenvakaaja sport
J = takakallistuksenvakaaja sport
42 = etuiskarit sport
35 = takaiskarit tasonsäädöllö sport (luulisin)
AF = 16" etulevyt sport (308 mm)
BF = 16" takalevyt sport (300 mm jäähdytetyt paksuus 20 mm)
CE = 16" etusatulat sport
DD = 16" takasatulat sport
33 olisi ollut wagonin takaiskari sporttina, joten 35 on kaiketi sama tasonsäädöllä. Autossa on siis sport-alusta automaattisella tasonsäädöllä.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Sport-alusta
Kiitokset. Nuo takaiskarit lienevät aika lailla tyyriimmät kuin "tavalliset" sportit, eikö? Ei onneksi ole vielä ajankohtaista, mutta joskus saattaa olla.george kirjoitti:HE = etujouset sport
EH = takajouset tasonsäädöllä sport
J = etukallistuksenvakaaja sport
J = takakallistuksenvakaaja sport
42 = etuiskarit sport
35 = takaiskarit tasonsäädöllö sport (luulisin)
AF = 16" etulevyt sport (308 mm)
BF = 16" takalevyt sport (300 mm jäähdytetyt paksuus 20 mm)
CE = 16" etusatulat sport
DD = 16" takasatulat sport
33 olisi ollut wagonin takaiskari sporttina, joten 35 on kaiketi sama tasonsäädöllä. Autossa on siis sport-alusta automaattisella tasonsäädöllä.
terv,
george
Re: Sport-alusta
Terve, tuli ng900 päivitettyä wagon femmaan -04.Voisiko joku auttaa tämän tulkinnassa. GB-EE-J-J-7-BJ---.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Re: Sport-alusta
Sporttialusta.deportivo kirjoitti:Terve, tuli ng900 päivitettyä wagon femmaan -04.Voisiko joku auttaa tämän tulkinnassa. GB-EE-J-J-7-BJ---.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Sport-alusta
Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Sport-alusta
Ei ole nyt EPC saatavilla enkä osaa vastata, mutta tippuukohan kärry, kun asensin tasonsäädön ja koukku on aikaisempaa perua enkä vaihtanut sitä oikeaan tyyppiin [eli tietääkö kukaan mitä eroa noissa koukuissa on paitsi koodi]
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Sport-alusta
Ei, sporttialusta on.95greyturbo kirjoitti:onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
-Sami
EDIT: Tämäpä olikin mielenkiintoisempi tapaus. Takaiskarit sportit, muut osat ns. normaaleja. Merkillisiä sekasikiöitä ovat asentaneet...
Viimeksi muokannut Tobbana, To Syys 29, 2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Sport-alusta
Voitko tulkata nuo yhdistelmät ymmärrettävään muotoon mulle. Kaikki info uudesta autosta on mulle jees.Tobbana kirjoitti:Ei, sporttialusta on.95greyturbo kirjoitti:onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
-Sami
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Sport-alusta
Wagonin vakioalusta 15" jarruilla95greyturbo kirjoitti:Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Jouset edessä, jouset takana (Wagon), J-J sportkallistuksenvakaajat, iskarit edessä, iskarit (Wagon) takana
Jarrut: 15" levyt edessä, samoin takana, 15" jarrusatulat edessä ja takana.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Sport-alusta
Kiitos kovasti. Jopas on jämäkkä alusta vakkariksigeorge kirjoitti:Wagonin vakioalusta 15" jarruilla95greyturbo kirjoitti:Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Jouset edessä, jouset takana (Wagon), J-J sportkallistuksenvakaajat, iskarit edessä, iskarit (Wagon) takana
Jarrut: 15" levyt edessä, samoin takana, 15" jarrusatulat edessä ja takana.
terv,
george
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Sport-alusta
Nostetaanpa tämä ketju pinnalle taas.
Olen metsästellyt 162 tkm rullattuun tulokkaaseen Saabin originaalia sportalustaa, mutta sitä ei merkkihuolto ole pystynyt toimittamaan 4 viikossa. Mikäli tuosta nyt ei tule mitään, kaipaisin suosituksia, millä muilla palikoilla vakioalustainen 9-5 saadaan järkevällä sijoituksella alustaltaan vuodeksi pariksi iskuun niin, ettei koko ajan tarvitsisi olla metsästämässä uusien äänien lähteitä. Pakkasella etupäästä kuuluu ajoin lievää kopinaa/narinaa kuopissa. Autoon on jo vaihdettu takapään "pikkupuslat" (4 kpl) myyjäliikkeen piikkin.
Omia ajatus tärkeysjärjestyksestä (kohdat 1-2 ns. välttämättömiä):
1) iskarit (suosituksia, Sachs?)
2) pitkittäistukivarren puslat (perä narisee joustoissa)
3) jouset - onko tarpeen?
4) koiranluut?
5) kallistuksenvakaajat Aero ja puslat?
Neo Bros tarjoaa kohtuuhintaan Aeron alustasettiä 32025658, joka ilmeisesti alunperin uudempaan sedaniin (06-). Heiltä saisi myös Aeron vakaajat ja Powerflex puslat (viimeisiin ei ilmeisesti kannata ryhtyä). Miten tuo setti mahtaisi toimia 03-mallisen alla, tuleeko liian kova, sopiiko autooni (jousikoodi 5) tai tuleeko muita ongelmia?
Vinkkejä/tietoa otetaan vastaan
Olen metsästellyt 162 tkm rullattuun tulokkaaseen Saabin originaalia sportalustaa, mutta sitä ei merkkihuolto ole pystynyt toimittamaan 4 viikossa. Mikäli tuosta nyt ei tule mitään, kaipaisin suosituksia, millä muilla palikoilla vakioalustainen 9-5 saadaan järkevällä sijoituksella alustaltaan vuodeksi pariksi iskuun niin, ettei koko ajan tarvitsisi olla metsästämässä uusien äänien lähteitä. Pakkasella etupäästä kuuluu ajoin lievää kopinaa/narinaa kuopissa. Autoon on jo vaihdettu takapään "pikkupuslat" (4 kpl) myyjäliikkeen piikkin.
Omia ajatus tärkeysjärjestyksestä (kohdat 1-2 ns. välttämättömiä):
1) iskarit (suosituksia, Sachs?)
2) pitkittäistukivarren puslat (perä narisee joustoissa)
3) jouset - onko tarpeen?
4) koiranluut?
5) kallistuksenvakaajat Aero ja puslat?
Neo Bros tarjoaa kohtuuhintaan Aeron alustasettiä 32025658, joka ilmeisesti alunperin uudempaan sedaniin (06-). Heiltä saisi myös Aeron vakaajat ja Powerflex puslat (viimeisiin ei ilmeisesti kannata ryhtyä). Miten tuo setti mahtaisi toimia 03-mallisen alla, tuleeko liian kova, sopiiko autooni (jousikoodi 5) tai tuleeko muita ongelmia?
Vinkkejä/tietoa otetaan vastaan
Re: Sport-alusta
Koiranluut ovat kulutustavaraa ja helppo vaihtaa ensimmäiseksi, kun haluaa narinoita ja kolinoita pois.
Niissäkin kyllä taitaa olla eroja, jossakin viestiketjussa taisi olla
juttuakin niistä. Itse laitoin alkuperäiset ja ihmettelin sen jälkeen hiljaisuutta....
Niissäkin kyllä taitaa olla eroja, jossakin viestiketjussa taisi olla
juttuakin niistä. Itse laitoin alkuperäiset ja ihmettelin sen jälkeen hiljaisuutta....
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Sport-alusta
Kiitos eli kysymysmerkki pois niiden perästäPirttta kirjoitti:Koiranluut ovat kulutustavaraa ja helppo vaihtaa ensimmäiseksi, kun haluaa narinoita ja kolinoita pois.
Niissäkin kyllä taitaa olla eroja, jossakin viestiketjussa taisi olla
juttuakin niistä. Itse laitoin alkuperäiset ja ihmettelin sen jälkeen hiljaisuutta....