Sport-alusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1436
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja HEV »

kooamas kirjoitti:
kooamas kirjoitti: (Wagon 06):
HE-EH-J-J-42-35-AF-BF-CE-DD-
Osaisiko joku suomentaa oheisen? Koitin itse EPC:tä selailla, mutta en saa tolkkua. Onko esim. tasonsäätöä (en siis tiedä)?
Aika vaikeaselkoinen on minunkin EPCssäni, mutta EH viittaisi urheilualustaan tasonsäädöllä (mikä taas varmistuisi ainakin tasonsäädön osalta kurkkaamalla auton alle), HE ?, isommat (16") jarrut.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Kiitokset HEVille ja Tobbanalle.
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

HE = etujouset sport
EH = takajouset tasonsäädöllä sport
J = etukallistuksenvakaaja sport
J = takakallistuksenvakaaja sport
42 = etuiskarit sport
35 = takaiskarit tasonsäädöllö sport (luulisin)
AF = 16" etulevyt sport (308 mm)
BF = 16" takalevyt sport (300 mm jäähdytetyt paksuus 20 mm)
CE = 16" etusatulat sport
DD = 16" takasatulat sport

33 olisi ollut wagonin takaiskari sporttina, joten 35 on kaiketi sama tasonsäädöllä. Autossa on siis sport-alusta automaattisella tasonsäädöllä.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja kooamas »

george kirjoitti:HE = etujouset sport
EH = takajouset tasonsäädöllä sport
J = etukallistuksenvakaaja sport
J = takakallistuksenvakaaja sport
42 = etuiskarit sport
35 = takaiskarit tasonsäädöllö sport (luulisin)
AF = 16" etulevyt sport (308 mm)
BF = 16" takalevyt sport (300 mm jäähdytetyt paksuus 20 mm)
CE = 16" etusatulat sport
DD = 16" takasatulat sport

33 olisi ollut wagonin takaiskari sporttina, joten 35 on kaiketi sama tasonsäädöllä. Autossa on siis sport-alusta automaattisella tasonsäädöllä.

terv,
george
Kiitokset. Nuo takaiskarit lienevät aika lailla tyyriimmät kuin "tavalliset" sportit, eikö? Ei onneksi ole vielä ajankohtaista, mutta joskus saattaa olla.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Terve, tuli ng900 päivitettyä wagon femmaan -04.Voisiko joku auttaa tämän tulkinnassa. GB-EE-J-J-7-BJ---.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5265
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

deportivo kirjoitti:Terve, tuli ng900 päivitettyä wagon femmaan -04.Voisiko joku auttaa tämän tulkinnassa. GB-EE-J-J-7-BJ---.
Sporttialusta.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1436
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja HEV »

Ei ole nyt EPC saatavilla enkä osaa vastata, mutta tippuukohan kärry, kun asensin tasonsäädön ja koukku on aikaisempaa perua enkä vaihtanut sitä oikeaan tyyppiin :o [eli tietääkö kukaan mitä eroa noissa koukuissa on paitsi koodi]
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5265
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

95greyturbo kirjoitti:onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Ei, sporttialusta on.

-Sami

EDIT: Tämäpä olikin mielenkiintoisempi tapaus. Takaiskarit sportit, muut osat ns. normaaleja. Merkillisiä sekasikiöitä ovat asentaneet...
Viimeksi muokannut Tobbana, To Syys 29, 2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Tobbana kirjoitti:
95greyturbo kirjoitti:onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Ei, sporttialusta on.

-Sami
Voitko tulkata nuo yhdistelmät ymmärrettävään muotoon mulle. Kaikki info uudesta autosta on mulle jees.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

95greyturbo kirjoitti:Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Wagonin vakioalusta 15" jarruilla

Jouset edessä, jouset takana (Wagon), J-J sportkallistuksenvakaajat, iskarit edessä, iskarit (Wagon) takana

Jarrut: 15" levyt edessä, samoin takana, 15" jarrusatulat edessä ja takana.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

george kirjoitti:
95greyturbo kirjoitti:Kaipaisin tulkkia alustanumerolle CW-FE-J-J-40-31-AD-BD-CD-DC
9-5 2.3t wagon, -06. Olen koukkua asennuttamassa ja tiskin takaanta tuli kysymys, onko autossa alustan tasosäätö. Eli onkohan?
Wagonin vakioalusta 15" jarruilla

Jouset edessä, jouset takana (Wagon), J-J sportkallistuksenvakaajat, iskarit edessä, iskarit (Wagon) takana

Jarrut: 15" levyt edessä, samoin takana, 15" jarrusatulat edessä ja takana.

terv,
george
Kiitos kovasti. Jopas on jämäkkä alusta vakkariksi :-)
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Nostetaanpa tämä ketju pinnalle taas.

Olen metsästellyt 162 tkm rullattuun tulokkaaseen Saabin originaalia sportalustaa, mutta sitä ei merkkihuolto ole pystynyt toimittamaan 4 viikossa. Mikäli tuosta nyt ei tule mitään, kaipaisin suosituksia, millä muilla palikoilla vakioalustainen 9-5 saadaan järkevällä sijoituksella alustaltaan vuodeksi pariksi iskuun niin, ettei koko ajan tarvitsisi olla metsästämässä uusien äänien lähteitä. Pakkasella etupäästä kuuluu ajoin lievää kopinaa/narinaa kuopissa. Autoon on jo vaihdettu takapään "pikkupuslat" (4 kpl) myyjäliikkeen piikkin.

Omia ajatus tärkeysjärjestyksestä (kohdat 1-2 ns. välttämättömiä):
1) iskarit (suosituksia, Sachs?)
2) pitkittäistukivarren puslat (perä narisee joustoissa)
3) jouset - onko tarpeen?
4) koiranluut?
5) kallistuksenvakaajat Aero ja puslat?

Neo Bros tarjoaa kohtuuhintaan Aeron alustasettiä 32025658, joka ilmeisesti alunperin uudempaan sedaniin (06-). Heiltä saisi myös Aeron vakaajat ja Powerflex puslat (viimeisiin ei ilmeisesti kannata ryhtyä). Miten tuo setti mahtaisi toimia 03-mallisen alla, tuleeko liian kova, sopiiko autooni (jousikoodi 5) tai tuleeko muita ongelmia?

Vinkkejä/tietoa otetaan vastaan :)
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Koiranluut ovat kulutustavaraa ja helppo vaihtaa ensimmäiseksi, kun haluaa narinoita ja kolinoita pois.
Niissäkin kyllä taitaa olla eroja, jossakin viestiketjussa taisi olla
juttuakin niistä. Itse laitoin alkuperäiset ja ihmettelin sen jälkeen hiljaisuutta....
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Pirttta kirjoitti:Koiranluut ovat kulutustavaraa ja helppo vaihtaa ensimmäiseksi, kun haluaa narinoita ja kolinoita pois.
Niissäkin kyllä taitaa olla eroja, jossakin viestiketjussa taisi olla
juttuakin niistä. Itse laitoin alkuperäiset ja ihmettelin sen jälkeen hiljaisuutta....
Kiitos eli kysymysmerkki pois niiden perästä :)
Vastaa Viestiin