![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 V6 moottorin vaihto
9-5 V6 moottorin vaihto
Tuli vaihdettua kone griffiniin.Kaikki pelas yllätys yllätys loistavasti vähän aikaa,kone kävi/käy nätisti vieläkin mutta,pari rivakampaa kiihdytystä ja joka jeesuksen vaihde katosi siihen paikkaan.Ei minkäälaisia kolinoita,rahinoita tai muuta epämääräistä ääntä.Loota on automaatti,parkki pitää mut vaihteita ei löydy.En tunne niin tarkkaan automaattilaatikon sielunelämää et osaisin vikaa päätellä .Haulla yritin samankaltaista aihetta etsiä mut ei tuottanut tulosta.Laittakaa viisaammat vinkkejä lodjusta niin sais auton tulille.Vuosimalli -99 . Jos mosan vaihdosta herää kysymyksiä niin vastailen parhaan kykyni mukaan ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Vaihteistossa öljyä? Veikkaus on että turbiinin asennuksessa meni jotain pieleen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
on lootassa öljyt.miten tarkka paikkka turbiinin paikalleen laitto on.
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
On se tarkka homma joo. Asennussyvys vaihteistoon vähintään 9mm kytkinkopan reunasta. Erityisellä pidikkeellä tulisi pitää paikallaan asennuksen aikana. Turbiinin kiinnitykseen pitäisi myös käyttää orkkispultteja tai ainakin täysin samanpituisia jne.
WIS-ohjelmasta löytyy täydelliset ohjeet.
WIS-ohjelmasta löytyy täydelliset ohjeet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
turbiinihan on kiinni startin hammaspyörällä joka on taas kiinni mosassa niin eikös se silloin tule automaattisesti oikeaan syvyyteen.
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Yhdessä tapauksessa samanlaisilla oireilla oli turbiini asennettu väärillä pulteilla ja näin ollen ei ollu aivan pohjassa.
Toisessa tapauksessa turbiinin stefa oli alkanut vuotamaan kun turbiini oli käytetty pois paikoiltaan. Toi turbiinin stefa alkaa vuotamaan iha pirun herkästi...
Toisessa tapauksessa turbiinin stefa oli alkanut vuotamaan kun turbiini oli käytetty pois paikoiltaan. Toi turbiinin stefa alkaa vuotamaan iha pirun herkästi...
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
kiinnitys on samaisilla pulteilla.kiitos stefa vinkistä tarvii tutkia ja ihmetellä lisää.
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Hei onko ihan varmaa, että parkki pitää vai onko se vain "pitävinään"... eihän ole voinut käydä niin, että olisit katkaissut nuo hämmentävän pienet pultit, joilla startin hammaskehä on kiinnitetty turbiinikoteloon? Miten muuten laitoit moottorin paikalleen, yläkautta pelkän koneen vai alakautta koko paketin?
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
parkki pitää kyllä normisti.pultit ehjät,muuten kyllä pitäisi melkosen mekkalan jos olisivat poikki tai edes muutama pulteista.Moottori tuli laitettua paikalleen yläkautta jyrkässä kulmassa ja hieman vinosti laatikkoon nähden.Melkoinen kenkälusikka sovitus mutta onnistuu kylllä.kaikki härpäkkeet eli apulaitteet oli koneesta irti tilan ahtauden vuoksi.Laturin laitto paikalleen oli oma mielenkiintoinen projekti.En irrottanut vetaria vaan purin laturin kahteen osaan,toisen ujutin yläkautta ja toisen alakautta ja kasaus paikallaan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
tänään nappasin lauhduttimen yläpäästä putken irti,kone käyntiin ja kattomaan kiertääkö öljy.no eipä kiertäny...
ja eikun öljyn kierron vikaa etsimään ![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
No niin, samalla tavalla laitoit koneen paikalleen kuin minäkin. On kyllä todellinen kenkälusikkasovitus... En minäkään irrottanut vetoakselia ja laitoin silti laturin kokonaisena paikalleen, mutta siihen menikin sitten ihan kokonainen ilta 4-5 tuntia.
Kaverin kanssa juttelin tuosta tapauksesta ja hän oli samaa mieltä kuin joku taisi olla jo tuolla edellä, että joko turbiinikotelon akselin stefatiiviste on vaurioitunut tai sitten öljypumpun kiila (onko se Saabissa kiilalla, kuka tietää/on purkanut sinne asti???) on lähtenyt paikaltaan tms. Minulla oli parempi tuuri kun pudotin oman koneeni paikalleen. Oikeastihan tuo Saabin 3.0 bensakoneen vaihto pitäisi tehdä irrottamalla etukelkka ja nostamalla kori pois päältä... kun vain omistaisi tarpeeksi korkean autotallin ja autonosturin niin olisi se helppo juttu![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kaverin kanssa juttelin tuosta tapauksesta ja hän oli samaa mieltä kuin joku taisi olla jo tuolla edellä, että joko turbiinikotelon akselin stefatiiviste on vaurioitunut tai sitten öljypumpun kiila (onko se Saabissa kiilalla, kuka tietää/on purkanut sinne asti???) on lähtenyt paikaltaan tms. Minulla oli parempi tuuri kun pudotin oman koneeni paikalleen. Oikeastihan tuo Saabin 3.0 bensakoneen vaihto pitäisi tehdä irrottamalla etukelkka ja nostamalla kori pois päältä... kun vain omistaisi tarpeeksi korkean autotallin ja autonosturin niin olisi se helppo juttu
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Joo,o.pitäisköhän hommata isompi/korkeampi autotalli niin onnistuisi paremmin kaikki autorempat
Ei auta kun ruveta ihmettelemään laatikon irrotusta ja purkamista.jos jollain on kokemuksia aiheesta niin neuvot ja vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita.Käykö esim 2,3 litrasen saban loota griffiniin. ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Kone ja laatikko vaa kelkan kanssa alas, huomattavasti nopeempaa ja tilavampaa ku yläkautta.
Onko 4 vai 5 lovinen aski? Eli minkä ikänen auto on?
Esim. 1999 2.3t 4v automaatti ja 1999 3.0 v6 4v automaattilaatikoissa on sama varaosanumero eli pitäis käydä keskenään
Kannattaa nyt repii se aski irti ennen ku uutta alat tilaamaan![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Onko 4 vai 5 lovinen aski? Eli minkä ikänen auto on?
Esim. 1999 2.3t 4v automaatti ja 1999 3.0 v6 4v automaattilaatikoissa on sama varaosanumero eli pitäis käydä keskenään
Kannattaa nyt repii se aski irti ennen ku uutta alat tilaamaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
vuoden -99 griffin on kyseessä.onko mitään erityistä otettava huomioon kun koko revohkan tiputtaa alakautta.
Re: 9-5 V6 moottorin vaihto
Moron. Tuossa saitissa on asia käyty läpi ja dokumentoitu minusta todella ansiokkaasti http://lekonna.blogspot.com/feeds/posts/default vaikka kone onkin tuollainen "pikkukone" ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)