Ad85 uusiksi...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvitse ihmetellä miksi Saab disabloi kyseisen toiminnon tehdassoftista. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

jcarlson kirjoitti:Ei tarvitse ihmetellä miksi Saab disabloi kyseisen toiminnon tehdassoftista. ;)
Joo, ei tosiaan tarvitse. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Suoraa aihetta en löytänyt mutta... Otinpa tänään merkiksi tuon amul arvon, yleensä ollut nollassa mut nyt kun ajattelin katsoa niin startin jälkeen lämpösellä koneella oli 550. Otinpa sitten päälle kiihdytyksen ja nousi 660 arvo. Kaikki muut arvot pysyy normaaleissa ei kerää mifejä. Ehkä merkille voin laittaa kulutuksen. Sekalainen ajo etanolilla 13.5l/100.. Normaalina pidän vielä.

Amulihan eikö kerro imuvuodot? Huohotin päivitys on tehty. Kannataako huolestua?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Huomio nro 2: kävin laittaa kasivitosta tankkiin lisää kun alkoi loimottaa tuikku jo. Sen huomasin että Ca85 alkoi seilaamaan vajaalla tankilla.

Lisää kasivitosta: Amul 0. Vähän matkaa ajoa Ca85 alkoi taas hakemaan mutta aina rauhoittui hetkeksi sinne minne pitääkin. Tämän seuraksena Amul hyppä 900 pintaan.

Huolestunko vieläkin?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kokemuksella voin sanoa että jos auto pelaa hyvin, kulkupuoli kunnossa eikä vikakoodeja satele niin älä koske siihen sid-infoon, tulee vaan paha mieli ja yöunet menee. :lol:

Mulla ne Amulit ja Lamb-lukemat seilaa välillä miten sattuu ja välillä taas ihan kohdillaan. Riippuu auringonpilkuista... Kyllä se sitten porsii kun porsii. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Itse uutena biopoweristina ja sidinfo ihmettelijänä totean saman kuin dj_pirtukin... :roll:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Oon kyllä todennut saman asian :D auto toimii sun muuta niin eipä huolta sitten.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tuossa ihmeteltiin yhtä MY01 kolkkia johon vaihdettu juuri uusi ilmamassamittari.

Olisiko jollakulla tietoa tuosta aadd lukemasta ja sen käytöksestä? Wissin mukaan trionicin pitäisi antaa vikakoodi kun summautuva sopeutus menee yli 5mg per palotapahtuma.
Aadd näyttää nyt 87 ja amul -380, eli ilmeisesti imuvuoto kompressorin ja läpän välillä. Onko tuo 87 aadd nyt sitten 0,87mg vai 8,7mg?

Softana 46S
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Mulla ainakin imusarja vuotaa niin esim. tänä aamuna ajellessa arvot asettuivat:

Aadd oli 56 ja Amul -156

Eilisestä ei jäänyt muuta muistikuvaa kuin että Amul oli -376 ...

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Tuossa kävin heittämässä pääsiäisenä 1000km siivun ja lukemia tietty pälyilin. Amul pysyi 1000 tuntumassa koko matkan. MAFfia olen alkanut epäilemään kun mAIR pomppii välillä 20 verran suuntaan tai toiseen, ei kovin vakaa lukema siis.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kait se on ruvettava palikoita vaihtamaan, ei oo enää ihan normaalia. Semilämmin kone käymään ja Lamb-lukema alko valumaan -2500 ja jäi sinne. Minuutin päästä tokeni itsekseen ja lähdin ajamaan. Hetken päästä lukema pomppas +2500 ja jäi siihen. Valui taas normaaliksi tovin päästä.

Alkoi ahistamaan kun luin tuosta männän sulamisesta.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mittaappa polttoainepaine kiskolta tyhjäkäynnillä kun Lamb on kovasti miinuksella. Jos on kovin tehokas polttoainepumppu niin paineensäätimessä ei välttämättä riitä paluuvirtauksen kapasiteetti ja paine nousee yli normaalin pienellä kuormituksella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Taidanpa poiketa Hookilla tutkituttamassa joku päivä.

Tosiaan Amul on keikkunut nyt pitempään siinä 1000 paikkeilla, veto päällä Lamb vetää miinukselle ja kaasu ylhäällä se taas loikkaa plussalle.

Rautatasollahan tuo on vakiobeli.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ti Huhti 09, 2013 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja oju »

Ihan mielenkiinnosta, millaisilla polttoainepumpuilla tuollainen ylipainetilanne saadaan aikaan? Tarkoitan että onko tuo kovinkin tavallista?
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

dj_pirtu kirjoitti:Taidanpa poiketa Hookilla tutkituttamassa joku päivä.

Tosiaan Amul on keikkunut nyt pitempään siinä 1000 paikkeilla, veto päällä Lamb vetää miinukselle ja kaasu ylhäällä se taas loikkaa plussalle.

Rautatasollahan tuo on vakiobeli.
katohan huvikseen se ahtopaineputki,se lötkö kuminen mikä nousee sieltä välijäähyltä ylös...
itellä siinä turbon lämpöpellin vieressä n 5cm haava,ei läpi,mutta ilmaa päästi kudoksesta...
siitä nuo tässäkin kejussa mainitsemani arvot...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin