Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

On minulla ollut tuo 19t paikoillaan ja ei savuttanut yhtään. Muutenkin toimi mallikkaasti. Ääni männänrenkaille.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
upstuppu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 01:09
Paikkakunta: Laihia

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja upstuppu »

99 Saappi kirjoitti:On minulla ollut tuo 19t paikoillaan ja ei savuttanut yhtään. Muutenkin toimi mallikkaasti. Ääni männänrenkaille.
Laitan kans nyt ääneni noihin pirun männänrekaille :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oma kokemus lousku gt17 hävitti öljyä vasta viimeisen 300km matkalla ennen turbon tuhoutumista. Yllätys, koneessa oli silloin jo sisällä t5-koneen osia ja vuoden vanhat männänrenkaat. Männänrenkaita itekin epäilisin. Omasta öljyn kulutus putosi nollaan sillä mäntäjumpalla... Venavarrenkumit on originaalit ja nyt mittarissa on jo 310tkm. Öljyn taso ei laske nykyisellä setupilla yhtään 10tkm vaihtovälillä. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
upstuppu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 01:09
Paikkakunta: Laihia

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja upstuppu »

Mertmi kirjoitti:Oma kokemus lousku gt17 hävitti öljyä vasta viimeisen 300km matkalla ennen turbon tuhoutumista. Yllätys, koneessa oli silloin jo sisällä t5-koneen osia ja vuoden vanhat männänrenkaat. Männänrenkaita itekin epäilisin. Omasta öljyn kulutus putosi nollaan sillä mäntäjumpalla... Venavarrenkumit on originaalit ja nyt mittarissa on jo 310tkm. Öljyn taso ei laske nykyisellä setupilla yhtään 10tkm vaihtovälillä. :-)
Kyllä täs vissiin joutuu tekeen ton mäntä jumpan kun auton mittaris on nyt 312tkm ja tietääkseni koneelle ei ole tehty mitään ennen kuin nyt oon tehny nuo kaks turbon vaihtoa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jälkiviisaana voin sanoa, että omassakin olisi rengastus riittänyt. Mäntien mitat olivat nimellismitassa. Samoin sylinterit. Sattui vaan t5-rojut sopivasti kohdalleen. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei. Katin lämmettyä savutusta ei enää huomaa. Öljynkulutus on kuoleentuneilla öljyrenkailla toki usein luokkaa 0,5l/1000km.
Emännän aero ruvennut polttaa prkleesti öljyä. Varmaan 1l/1000km jos edes riittää enää.

Savu pilven päästää kun lyö käyntiin ja motarilla jos polkasee polkimen pohjaan niin pöläyttää. Mittatikku maksimissa syö öljyn nopeasti, min rajalla syönti hidastuu??? Etanonilla ajaessa tuntuisi syövän enemmän öljyä kuin bensalla?

Kannen ajattelin ottaa irti -> venavarren kumit vaihtaa (ja muut kansihommat samalla toki). Samalla mäntiä löpöllä uittaa. Arvauksia mikä varsinainen syyllinen?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Voisko olla turpo tiensä päässä?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin