Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
On minulla ollut tuo 19t paikoillaan ja ei savuttanut yhtään. Muutenkin toimi mallikkaasti. Ääni männänrenkaille.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Laitan kans nyt ääneni noihin pirun männänrekaille99 Saappi kirjoitti:On minulla ollut tuo 19t paikoillaan ja ei savuttanut yhtään. Muutenkin toimi mallikkaasti. Ääni männänrenkaille.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Oma kokemus lousku gt17 hävitti öljyä vasta viimeisen 300km matkalla ennen turbon tuhoutumista. Yllätys, koneessa oli silloin jo sisällä t5-koneen osia ja vuoden vanhat männänrenkaat. Männänrenkaita itekin epäilisin. Omasta öljyn kulutus putosi nollaan sillä mäntäjumpalla... Venavarrenkumit on originaalit ja nyt mittarissa on jo 310tkm. Öljyn taso ei laske nykyisellä setupilla yhtään 10tkm vaihtovälillä. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Kyllä täs vissiin joutuu tekeen ton mäntä jumpan kun auton mittaris on nyt 312tkm ja tietääkseni koneelle ei ole tehty mitään ennen kuin nyt oon tehny nuo kaks turbon vaihtoa.Mertmi kirjoitti:Oma kokemus lousku gt17 hävitti öljyä vasta viimeisen 300km matkalla ennen turbon tuhoutumista. Yllätys, koneessa oli silloin jo sisällä t5-koneen osia ja vuoden vanhat männänrenkaat. Männänrenkaita itekin epäilisin. Omasta öljyn kulutus putosi nollaan sillä mäntäjumpalla... Venavarrenkumit on originaalit ja nyt mittarissa on jo 310tkm. Öljyn taso ei laske nykyisellä setupilla yhtään 10tkm vaihtovälillä.
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Jälkiviisaana voin sanoa, että omassakin olisi rengastus riittänyt. Mäntien mitat olivat nimellismitassa. Samoin sylinterit. Sattui vaan t5-rojut sopivasti kohdalleen. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Emännän aero ruvennut polttaa prkleesti öljyä. Varmaan 1l/1000km jos edes riittää enää.Ei. Katin lämmettyä savutusta ei enää huomaa. Öljynkulutus on kuoleentuneilla öljyrenkailla toki usein luokkaa 0,5l/1000km.
Savu pilven päästää kun lyö käyntiin ja motarilla jos polkasee polkimen pohjaan niin pöläyttää. Mittatikku maksimissa syö öljyn nopeasti, min rajalla syönti hidastuu??? Etanonilla ajaessa tuntuisi syövän enemmän öljyä kuin bensalla?
Kannen ajattelin ottaa irti -> venavarren kumit vaihtaa (ja muut kansihommat samalla toki). Samalla mäntiä löpöllä uittaa. Arvauksia mikä varsinainen syyllinen?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Voisko olla turpo tiensä päässä?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.