kässärin kenkien vaihto
kässärin kenkien vaihto
käsijarrukengien vaihto, onko hankala operaatio, vai vienkö pärnäsen korjaamolle.
9-5 2.0 t aut. vector -02
Re: kässärin kenkien vaihto
Tuossa takajarrupalojen vaihto-ohjeessa näkyy myös käsijarrukengät:
http://photo.platonoff.com/Auto/2005070 ... kes_fixed/
http://photo.platonoff.com/Auto/2005070 ... kes_fixed/
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: kässärin kenkien vaihto
Onnistuu kotioloissa.
3vko sitten 9-5 vaihdettu.
3vko sitten 9-5 vaihdettu.
Re: kässärin kenkien vaihto
Just vaihtelin toiselle puolelle kengät, levyt ja palat ja huomenna sitten toiselle, kun piti levyt käydä hakemassa kesken kaiken. Pikkasen oli ahdasta kun napa on siinä edessä, varsinkin niiden jousien virittäminen paikoilleen oli tavallista tuskaisempaa.
Jäi ne kenkiä paikoillaan pitävät keskitapitkin vaihtamatta, kun ei niitä saanut pois ilman että olisi irroittanut koko systeemin autosta irralleen.
Jäi ne kenkiä paikoillaan pitävät keskitapitkin vaihtamatta, kun ei niitä saanut pois ilman että olisi irroittanut koko systeemin autosta irralleen.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: kässärin kenkien vaihto
Oma Saabismini on kanssa alkanut jarrurempalla, ja kyllä ihmettelen,
että vielä 2000-luvun autoissa on jarrurumpuja edes käsijarruissa.
Etenkin se, että jos haluat ne tapit vaihtaa, niin pitää pyörännapa irroittaa. Toinen takajarru kanssa olisi vielä edessä, saas nähä meniskö vanhoilla kengillä, kun eipä ne juuri kuluneetkaan olleet. Pakko oli toiselle puolelle vaihtaa, että tulee Saabin tekniikka tutummaksi ja osatkin kun oli hankittuna
että vielä 2000-luvun autoissa on jarrurumpuja edes käsijarruissa.
Etenkin se, että jos haluat ne tapit vaihtaa, niin pitää pyörännapa irroittaa. Toinen takajarru kanssa olisi vielä edessä, saas nähä meniskö vanhoilla kengillä, kun eipä ne juuri kuluneetkaan olleet. Pakko oli toiselle puolelle vaihtaa, että tulee Saabin tekniikka tutummaksi ja osatkin kun oli hankittuna
Saab 9-5 Aero -04
Re: kässärin kenkien vaihto
Höpöhöpö. Kyllä sai kaikki osat vaihdettua ilman navan irrotusta.JarmoR kirjoitti:Etenkin se, että jos haluat ne tapit vaihtaa, niin pitää pyörännapa irroittaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: kässärin kenkien vaihto
Anna ohjeet, itse en keksinyt miten tuo muka olisi mahdollista -00 aerossa.t.t.j kirjoitti:Höpöhöpö. Kyllä sai kaikki osat vaihdettua ilman navan irrotusta.JarmoR kirjoitti:Etenkin se, että jos haluat ne tapit vaihtaa, niin pitää pyörännapa irroittaa.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: kässärin kenkien vaihto
En tiedä onko noissa jotain vuosimallikohtaisia eroja sitten, mutta ainakin tuossa omassa -07 femmassa ne sai nitkuteltua ilman navan irrotusta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: kässärin kenkien vaihto
Liekö tuolla käytännössä suurta väliä, kummin päin ne kiristimet sinne asettaa. Itse viime viikolla laitoin molemmat niinpäin, että kiristyy ylöspäin naksauttelemalla. Ohjeessa näköjään onkin vähän toisin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: kässärin kenkien vaihto
Kyllä sieltä sen koko roskankin saa purettua ja kasattua ilman navan irrotusta, mutta vaatii kirurgin käsiä, lehmän hermoja, sopivia pihtejä yms. kivaa, koska se napa on - hmm - "hieman" tiellä.
Pari kertaa olen ko. jumpan tehnyt muutamaan eri vuosimalliin. Tosin aina se jaksaa viehättää, koska on kuin itse sielunvihollinen olisi tuon suunnitellut alkaen designista, jatkuen huollettavuudella ja saaden kliimaksin (kunnossakin olevan) käsijarrun tehossa.
E
Pari kertaa olen ko. jumpan tehnyt muutamaan eri vuosimalliin. Tosin aina se jaksaa viehättää, koska on kuin itse sielunvihollinen olisi tuon suunnitellut alkaen designista, jatkuen huollettavuudella ja saaden kliimaksin (kunnossakin olevan) käsijarrun tehossa.
E
Re: kässärin kenkien vaihto
Oletko siis saanut vaihdettua molempien kenkien naulat, jolla kengät kiinnitetään jousikuormitteisesti jarrukilpeen? Lähtökohtaisesti etummainen (vai olikohan se takimmainen) naula ei mahdu tulemaan takakautta läpi, kun törmää navan ripustukseen. Ainakaan napaa irroittamatta. Kyllähän ne kengät ja jouset sinne vaihtelee tumpelompikin ilman navan irroitusta...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: kässärin kenkien vaihto
Niin, Opelihan tästä on kiittäminen. Ainakin B-Vectrassa, johon juuri vaihdoin kengät, on täysin sama. Ja kunnossa olevan tehosta puheen ollen, sattui verstaalla silmään TM syksyltä 1997 ja Saab 9-5:n aivan ensimmäinen koeajo. Kovasti tuli tunnustusta toimivuudesta ja laadukkuudesta, mutta yksi yksityiskohta herätti Sukavassa epäluottamusta. Ei liene tarpeen sanoa mikä.eeskola kirjoitti: Tosin aina se jaksaa viehättää, koska on kuin itse sielunvihollinen olisi tuon suunnitellut alkaen designista, jatkuen huollettavuudella ja saaden kliimaksin (kunnossakin olevan) käsijarrun tehossa.
E
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm