Ad85 uusiksi...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
valtsu71
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 14:03
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja valtsu71 »

Kyllä se oli varmistetusti oikein päin, muuten olisi tullut kirpeähköä palautetta :D Palaan vielä aiheeseen, kunhan saan vertailun uuden ja vanhan välillä tehtyä, tai sanotaanko mieluummin vertailun aidon ja kiinakopion välillä tehtyä...
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

pientä päivitystä omaan tapaukseen...

smetanaa öljytikussa ja öljynnäköistä tavaraa oli myös ahtoputkessa kaasuläppäkotelon päässä. kävin kaikki klemmarit läpi, tein ns. putki naamaan paineistustestin eikä vuotoja, erikoisen varoen annoin vähän paineilmaa immullekin siinä samalla. kaikki takas nippuun eikä arvot muuttuneet yhtään miksikään, ei parempaan eikä huonompaan. samat amulit ja lambit edelleen. veto päällä lamb vetää miinukselle ja kaasu ylhäällä rullaten reippaasti plussalle. pitäis varmaan bensapumppu vaihtaa kun uus on jo tossa oottamassa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Nyt on v-poweria tankissa mutta yläkanttiinhan tuo rakkine etanolipitoisuuden arvioi niinkuin viinallakin tekee. Pyörii siinä 25% korvilla joka ei tietenkään pidä paikkaansa kun miltei kuivana tankkasin. Nakulaskurit näyttää puol tankkia ajettuna:

1. pytty: 25
2. pytty: 5
3. pytty: 8
4. pytty: 9

immua en enää epäile juurikaan, mair ja pinl kuitenkin aika kohdillaan mielestäni. bensapumpusta aloitan kun saisi aikaiseksi. ennen kesälomaahan tuolle täytyy remppaa tehdä että mihinkään uskaltaa lähteä. haluan tonnarin takaisin. :lol:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

dj_pirtu kirjoitti:Nyt on v-poweria tankissa mutta yläkanttiinhan tuo rakkine etanolipitoisuuden arvioi niinkuin viinallakin tekee. Pyörii siinä 25% korvilla joka ei tietenkään pidä paikkaansa kun miltei kuivana tankkasin. Nakulaskurit näyttää puol tankkia ajettuna:

1. pytty: 25
2. pytty: 5
3. pytty: 8
4. pytty: 9

immua en enää epäile juurikaan, mair ja pinl kuitenkin aika kohdillaan mielestäni. bensapumpusta aloitan kun saisi aikaiseksi. ennen kesälomaahan tuolle täytyy remppaa tehdä että mihinkään uskaltaa lähteä. haluan tonnarin takaisin. :lol:
Miten nuo sylinterikohtaset nakutukset näkee?
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

techillä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi lisätä myös SID Infoon, omissa softissa yleensä aina on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Poy »

dj_pirtu kirjoitti:Nakulaskurit näyttää puol tankkia ajettuna:
1. pytty: 25
2. pytty: 5
3. pytty: 8
4. pytty: 9
Ymmärtääkseni normi ajossa nuo ei ole oikeita nakutuksia vaan trionic tunnistanut ennenaikaisesti ja ehtinyt rikastaa seosta (korjatkaa jos olen väärässä, vähän omaa mutuilua).
Mulla näytti nakulaskuri tämmöistä yli 3tkm aikana 98:lla, kun Ad85~0:
1. 334
2. 793
3. 198
4. 475

Nyt ensimmäistä tankkia etanolilla ajanut 60km, eikä ole tullut yhtään nakua eikä missiä. Eniten ihmetyttää vaan miksi bensalla tuli eniten nakuja 2. ja 4. Voiko noiden kahden suuttimet olla jotenkin huonossa kunnossa?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Nostetaas vanha ketju.

Itellä rupes AD85 soutamaan eestaas. Muissa arvoissa ei ilmeisestikään mitään ihmeitä. Kaikki laitteet pitäs olla immua myöden ok. Mikäs vois olla apu tähän , pakkoadptaatio akunkenkämenetelmällä vai riittääkö tankkaus ?
Niin joo viimesen tankkauksen jälkeen oli jo Amul n. 200 ja nyt sit 0. Wtf, uusi adaptaatio perään ?
Ihan puhdasta retanolia ei juuri tankissa ole. Sinne saatto jäädä 10-15 l bensaakin.
Mahtaako näillä eväillä olla asiaa pidemmälle reissulle tällaisenaaan ?
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Mulla ainakin usein tankkauksen jälkeen adaptoituu uudestaan jonkin ajan pääästä. Täysin normaalia. Ei niitä opensidin tietoja kande koko ajan tuijotella :D
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Jonenii kirjoitti:Mulla ainakin usein tankkauksen jälkeen adaptoituu uudestaan jonkin ajan pääästä. Täysin normaalia. Ei niitä opensidin tietoja kande koko ajan tuijotella :D
Näin arvelinkin. Auto kun pelaa moitteetta.
...Tosta opensid tuijottelusta (ajon aikana) onkin jo kommenttia tullut :mrgreen:
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ad85 uusiksi...

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Nuista imuvuodoista kun oli puhetta niin saab-tuunerssit meinais että Aadd(=AdpFuelProt.AddFuelAdapt additive adaptation) kertoilis seuraavaa: fuel adaption while running stationary could be caused by a vacuum leak. Meinaakos tuo nyt että jos Aadd:ssa näkyy liikettä tyhjäkäynnillä niin imuvuotoa sais alkaa nuuhkimaan?

Alakaa olla maallikolle jo semmosta insinöörikieltä että pittää viisaammilta kysästä?

Ja tosta sidin räpläämisestä ajossa oon samaa mieltä edellisen kanssa, junnukin viimeksi tänään mainitti asiasta ku oltiin liikenteessä :D
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin