Ne maadoituspisteet kun löysin, ei ainakaan näyttänyt hapettumavikaa. No irrotettu ja laitettu uudestaan.
Auto sammunut nyt taas muutaman kerran, viimeksi tänään. Tällä kertaa tosin radio jäi päälle(??). Vikakoodeja auki 2 kpl, ekana siellä on FCOD 5730.
Saab 9-5 automaatin etanolipäivitys
Re: Saab 9-5 automaatin etanolipäivitys
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Re: Saab 9-5 automaatin etanolipäivitys
Minulla on ollut ongelmana moottorin sammuilu tietyissä tilanteissa.
Auto: 9-5 Aero, MY03, automaatti, 875cc suuttimet ja muuten vakio. Vesan tekemä softa. Re85 tankissa.
Oireet: Viileällä kelillä (alle +5 tms.) kylmästä lähtiessä kaikki toimii OK, kunnes moottorin lämpö kohoaa yli 60C. Tällöin esimerkiksi liikennevaloihin rullatessa lambda painuu -2500 asti ja kun auto pysähtyy, kone joko vähän ryntää ja asettuu tai kokonaan sammuu. Jos pysyy käynnissä lambda asettuu hienosti +-300 alueelle. Moottorin lämmettyä +85 asti käytös muuttuu kuin taikaiskusta, jarrutellessa lambda-arvo pysyy kohtuullisena ja kone käy ongelmitta. Käytös on hyvin säännönmukaista.
Onko vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään?
Auto: 9-5 Aero, MY03, automaatti, 875cc suuttimet ja muuten vakio. Vesan tekemä softa. Re85 tankissa.
Oireet: Viileällä kelillä (alle +5 tms.) kylmästä lähtiessä kaikki toimii OK, kunnes moottorin lämpö kohoaa yli 60C. Tällöin esimerkiksi liikennevaloihin rullatessa lambda painuu -2500 asti ja kun auto pysähtyy, kone joko vähän ryntää ja asettuu tai kokonaan sammuu. Jos pysyy käynnissä lambda asettuu hienosti +-300 alueelle. Moottorin lämmettyä +85 asti käytös muuttuu kuin taikaiskusta, jarrutellessa lambda-arvo pysyy kohtuullisena ja kone käy ongelmitta. Käytös on hyvin säännönmukaista.
Onko vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään?