Sama ketju kaikissa lyhyt lohkoissa... eli -94 alkaen 2l ja 2,3L.Markkanenn kirjoitti:Onko T7 koneissa jakoketju heikompaa materiaalia kuin T5 koneissa?
V-M
Sama ketju kaikissa lyhyt lohkoissa... eli -94 alkaen 2l ja 2,3L.Markkanenn kirjoitti:Onko T7 koneissa jakoketju heikompaa materiaalia kuin T5 koneissa?
Siis vanhalla huohotinsysteemillä (<2004) oleva T7 kone, johon vaihdettu öljyt 25tkm välein. Eikä syö öljyä? Kuinka todenäköistä?Epäonninen kirjoitti: Viimeisin öljynvaihto on ilmeisesti ollut joulukuussa, mutta on tehty itse. Sitä edellinen oli 25 000km sitten liikkeessä tehty. Voisin siis hyvin selvittää, onko öljysihti silloin joulukuussa vaihdettu. Jos ei ole niin voisi olla syynä vikaan?
Ymmärtääkseni joku 25-30 000 ajettu alkomaholilla. Myyjä ilmoituksessa oikein ilmoitti ettei syö öljyä, mutta siellä Kehä ykkösellä sattui olemaan bensis joka niitä myi.
http://saabianti.ee/SAABmoottoriKoskimaa kirjoitti:Eikös saabiantin moottorit ole vanhoja mutta remontoituja? Mm. kampiakselin laakerit on vaihdettu "jos olivat vaihtokunnossa".
Et laskenut hintaa hinaukselle lahden toiselle puolen.Jyrchi kirjoitti:Pahoittelut, muistin väärin. 2116 euroa oli vaihtokone töineen, josta töiden osuus noin 600 (18*25 + alv) eli koneelle jäi hintaa noin 1500.
En niin. Ajettiin.Poy kirjoitti:Et laskenut hintaa hinaukselle lahden toiselle puolen.Jyrchi kirjoitti:Pahoittelut, muistin väärin. 2116 euroa oli vaihtokone töineen, josta töiden osuus noin 600 (18*25 + alv) eli koneelle jäi hintaa noin 1500.
Tässä kohtaa kannattaa ajatella tai kysyä mistä nämä koneet tulevat. Luultavasti niitä täystuhon kärsineitä moottoreita, joista ei tiedetä paljonko kampiakseli on saanut lämpöä kiertokankien laakereiden tuhoutuessa. Tässä vaiheessa kaulat on hiottava seuraavalle laakerikoolle. Joka tietysti pudottaa kestävyyttä.Jyrchi kirjoitti:Säästäähän noissa Saab-antin koneissa sen ~500e, mutta osa kuluvista sisuskaluista voi olla jopa satoja tuhansia ajettuja, vaikka eivät ole rikki, mutta jonkun verran kuluneita. En löytänyt mitään tarkempia kriteerejä "tarkistukselle". Onhan monesti 200tkm ajetun osat hyviä, mutta eivät enää missään muotoa uuden veroisia.
SaabiAntilla on pysynyt hinnat vakiona jo pitkästi. Huom.! Moottorin hinta 1500€ on ollut yhdessä kuljetuksen kanssa Suomeen. Myös jakopään remppan hinta on pysynyt samalla tasolla, hinta on jonkin verran ollut nousussa vaan varaosien hinnan kannalta (ei SaabiAntin syystä)...Koskimaa kirjoitti:Joo ei paljoa tarvitse miettiä ostaako rempatun koneen 1500e vai uuden 2000e. Tosta jakopäärempastakin joku mainitsi, että suomesta saatu halvin tarjous 1100e ja saabiantilla 805e. Eipä enää kannata lähteä vähänkään pohjoisemmasta viroon asti ellei ota reissua samalla lomamatkan kannalta. Ihan kuin saabiantilla olisi hinnat nousseet viimeaikoina
vesa67 kirjoitti:Tästäkin konemysteeristä tuli selvyys ja auto on uudella padalla taas liikenteessä.
Vanhan koneen öljypohjan aukaisu ja kurkkaus imusihtiin on melko karua tarinaa, sakkaa on pohjalla runsaasti ja keko sihdin alla ulottuu verkkoon saakka.
Kampuralinja oli kuumentunut ja leikannut kiinni huolella.
Laipan liimoista päätellen öljypohjaa ei ole tehtaan jälkeen avattu kertaakaan. Karstaa on kampikammion seinämillä, öljypohjassa ja jakopäässä hyvä kerros ja osittain jo irronnut ja päätynyt tuonne sihtiin.
Arvoitus kuuluukin, onko moska irronnut viimeisen kahden tankillisen aikana vai jo pitempään.
Hyvin yksinkertaista selittää tämäkin moottoririkko siis. Liian pitkät öljynvaihtovälit.vesa67 kirjoitti:Ei jakoketjussa mitään vikaa ollut, lienee ollut väärinkäsitys.
Tuossa oli erona se että pyramidi ei ollut kovin kiinteä keko vaan sitä sakkaa oli paksu läjä juuri sihdin alla ja ympärillä