NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Motonetistä:
Takatukivarren ulompihela Vectra-B OE-laatu 18-2315 9-5 TakaPOIKITTAIStukivarsien ulompi hela, OE-laatuvaihtoehto (4/auto) 22.90 €
Ja ebayn kautta tilattu viritelmä on kyllä hintansa arvoinen värkki
Takatukivarren ulompihela Vectra-B OE-laatu 18-2315 9-5 TakaPOIKITTAIStukivarsien ulompi hela, OE-laatuvaihtoehto (4/auto) 22.90 €
Ja ebayn kautta tilattu viritelmä on kyllä hintansa arvoinen värkki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Osaako joku sanoa, sopiiko tämä sarja saabin puslien vaihtoon, sopii ainakin Vectraan 1995 alkaen
http://www.ebay.co.uk/itm/VECTRA-REAR-S ... 1246wt_967
http://www.ebay.co.uk/itm/VECTRA-REAR-S ... 1246wt_967
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Näyttää tuo Ebayn satsi ihan samalta kuin mulla itselläni oleva sarja. Vectra B:n satsina se mullakin oleva myytiin ja tähän mennessä sillä on taidettu vaihtaa menestyksekkäästi kymmenkunta puslaa.
E
E
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
hylsyä tuli katsastuksesta.
Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, Taka-akselisto, Ylätukivarsi Nivel välyksellinen, Vasemmalla ulompi
sama myös toiselle puolelle. meinaako tuosta kuvasta osaa 21 jota menis 2kpl/puoli ja neljä yhteensä?
Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, Taka-akselisto, Ylätukivarsi Nivel välyksellinen, Vasemmalla ulompi
sama myös toiselle puolelle. meinaako tuosta kuvasta osaa 21 jota menis 2kpl/puoli ja neljä yhteensä?
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Kyllä menee 2 kpl/puoli.
Laita orkkikset tilalle (n.40€/kpl) ja vaihda samalla vaivalla noi kaikki (4 kpl:tta).
Laita orkkikset tilalle (n.40€/kpl) ja vaihda samalla vaivalla noi kaikki (4 kpl:tta).
Saab 9-5 Aero
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
tarvii vissiin jotain spessu työkalua?
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Tämä hoitaa hommansa. Eikä tarvitse maksaa extraa muovikotelostalaakkonen13 kirjoitti:Osaako joku sanoa, sopiiko tämä sarja saabin puslien vaihtoon, sopii ainakin Vectraan 1995 alkaen
http://www.ebay.co.uk/itm/VECTRA-REAR-S ... 1246wt_967
Itse tilasin tuolta ja on toimivaksi todettu viime viikolla. Tosin hae kierretankoa (rosteri) lisäksi ja kuparitahnaa kierteisiin.
Omassani oli yksi pusla sen verran tiukasti kiinni, että sinkitty tanko ei kestänyt vaan katkesi kesken väännön..
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel ... 2ec7731873
Saab 9-5 Aero
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
okei. kiitokset nopeista vastauksista
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Itsellä myös tämä setti ja hyvin toimii ja hinta kohtuullinen. Itselle tuli parissa päivässä.rimpula kirjoitti: Tämä hoitaa hommansa. Eikä tarvitse maksaa extraa muovikotelosta
Itse tilasin tuolta ja on toimivaksi todettu viime viikolla. Tosin hae kierretankoa (rosteri) lisäksi ja kuparitahnaa kierteisiin.
Omassani oli yksi pusla sen verran tiukasti kiinni, että sinkitty tanko ei kestänyt vaan katkesi kesken väännön..
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel ... 2ec7731873
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Oikeastaan tähän liittyen. Ei muuten sitten merkkihuoltokaan lähde tekemään nelipyöräsuuntausta kuin vasta pyynnöstä. Sanovat ettei tälläisessä hommassa tarvitse tehdä, kun merkitään paikat kunnolla.Jasse-setä kirjoitti:Kyllähän tuo projektin jälkeen nelipyöräsuuntaus on tehtävä niinkuin pitäisi tehdä kaikkeen pyöräntuentaan liittyvien osien vaihdon jälkeen.
Voihan joku väittää, että on laittanut kaikki osat takaisin tismalleen samoihin paikkoihin ja mitannut pyörien asennon työntömitalla/metrimitalla/harpilla/nuppineuloilla+narun pätkällä tms. nyrkkipaja-tavalla, mutta aikoinani kun olen työkseni muutaman sata autoa mitannut & säätänyt pyöränsuuntauslaitteilla (Jonh Bean 3D) voin kertoa, ettei vielä yksikään seppä ole näillä konsteilla päässyt hyväksyttävään tulokseen.
Kyseessä oli siis kaikkien puslien vaihtaminen (4+2) ja alkuperäis osilla luonnollisesti.
Hieman kummastelin asiaa, kun WIS:kin muistaakseni kehoittaa suuntauksen tekemään.
Saab 9-5 Aero
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Kaivelin tuossa oman suuntausraportin, kun merkkiliikkeessä vaihtoivat puslat taakse, eikä suuntausta siellä tehty. Taka-akselin puolitettu auraus vas. +0.2mm, oikea +1.8mm, ja kulkukulma -0.11 astetta. Eli säädettävää oli, säädön jälkeen auraus molemmilla puolilla +1.7mm ja kulkukulma 0.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Joo, en minäkään tuohon merkkihuollon sepustukseen tyytynyt. Vaihdoin itse noi 4 poikittaispuslaa ja merkkihuollossa kävin vaihdattamassa pitkittäistuenpuslat.
Kerkesin kaikki alkuperäisenä ostaa ennenkuin asiaan tarkemmin tutustuin. Eli ei tullut uretaanisia pitkittäistuen pusliksi tällä kertaa.
Autoon tehdään tänään tuo nelipyöräsuuntaus. Illalla näen sitten, että paljonko oli kulmat pielessä..
Kerkesin kaikki alkuperäisenä ostaa ennenkuin asiaan tarkemmin tutustuin. Eli ei tullut uretaanisia pitkittäistuen pusliksi tällä kertaa.
Autoon tehdään tänään tuo nelipyöräsuuntaus. Illalla näen sitten, että paljonko oli kulmat pielessä..
Saab 9-5 Aero
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Luulen jotta tarkoitat näillä m/m:lä asteita ja minuutteja, meinaan tuo auraus:
"säädön jälkeen auraus molemmilla puolilla +1.7mm" on melko iso. kun normaali on niinkin pieni kuin +00°16' vasen +00°08' ja oikea sama +00°08' .
"säädön jälkeen auraus molemmilla puolilla +1.7mm" on melko iso. kun normaali on niinkin pieni kuin +00°16' vasen +00°08' ja oikea sama +00°08' .
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Kyllä ne millimetrejä on, mutta tietty ei kerro sinällään mitään ennen kuin ne muuttaa asteiksi. Ohjearvo on tuon raportin mukaan +1.6mm. Kauan sitten toisaalla tehdyssä suuntaukssa ohjearvo asteina on tosiaan +0°08' per puoli. Oletan että molempien koneiden suositukset ovat oikein, joten hyvin lähellä suositusta on sillä oletuksella että +1.6mm tuossa suuntauskoneesa vastaa +0°08' kulmaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Pielessähän ne kulmat oli. Eli ennen säätöä auraus vas 0°28 astetta oik 0°26 ast. yht 0°54.
Kulkukulma 0°01
Säätöjen jälkeen sitten 0°13 molemmat ja yht 0°25 Kulkukulma 0°00
Ainakin tämän suuntauksen ohjearvojen keskialueelle menivät kulmat.(min 0°07 maks 0°19)
Eli oman kokemukseni mukaan, kun puslat vaihdetaan on syytä mennä suuntaukseenkin.
Ihmettelen miksi merkkihuolto ei pitänyt suuntausta tarpeellisena. Tosin kulmat saattoivat olla pielessä jo ennen puslarempan aloittamistakin. Niitä ei ennen remppaa tarkastettu.
Kulkukulma 0°01
Säätöjen jälkeen sitten 0°13 molemmat ja yht 0°25 Kulkukulma 0°00
Ainakin tämän suuntauksen ohjearvojen keskialueelle menivät kulmat.(min 0°07 maks 0°19)
Eli oman kokemukseni mukaan, kun puslat vaihdetaan on syytä mennä suuntaukseenkin.
Ihmettelen miksi merkkihuolto ei pitänyt suuntausta tarpeellisena. Tosin kulmat saattoivat olla pielessä jo ennen puslarempan aloittamistakin. Niitä ei ennen remppaa tarkastettu.
Saab 9-5 Aero